Gå til innhold

Elektriker tok for mye betalt


vStyle

Anbefalte innlegg

Vi hadde en elektriker her for å fikse stikkontakter og skifte ledningene til dem pluss noen andre småting etter at vi hadde malt om et rom. Timebetaling var 700,- . De var her i 4 timer, men skrev 6 og en halv på regningen, noe som gjorde den betydelig større. I tillegg tok de betalt for å fikse en jordfeil, men vi har likevel hatt 4 strømbrudd etter at de "reparerte" den. De brukte også sitt eget materiale (ledninger) i stedet for det vi hadde kjøpt inn. Materialet de brukte kostet mye mer, og på regningen sto det oppført mer meter med ledning enn de brukte. De sa heller ikke omtrent hvor mye hele arbeidet ville koste. Vi trodde det ville koste rundt 3000 kr, men da regningen kom var det over 8000 de ville ha.

 

Hva er det vi kan gjøre nå?

 

 

 

Vennligst flytt denne tråden hvis den ikke hører hjemme her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke vanlig at en elektrikker godtar matriell å sånt som kunden selv har kjøpt på europris og biltema. Men lysarmaturer og slikt går som regel bra. Det er alltid kapp i ledningene. Man må klippe kablene når de er for lang. En jordfeil er heller ikke alltid like lett å finne! Noen jordfeil klarer man bare å finne når det er fuktig ute. Han kan jo ha fikset en jordfeil, og at der har vert en til som bare registreres på måleinstrumentet når det regner.

 

 

Vi skriver vertfall timer i fra vi leter fram matriell i butikken til at vi er kommet tilbake..

 

 

Hvis du er skråsikker på at du er lurt. Så er det galt av elektrikker. Det vil ikke jeg ha godtatt heller. Jeg støtter ikke at man skal svindle kundene, så er det sagt.

 

 

 

Ta kontakt med elektrikker/installatør på en sakelig måte, så blir dere helt sikkert enig..

Endret av Navitas87
Lenke til kommentar
Hvis han tok betalt for å fikse noe som ikke har bedret seg kan du såklart reklamere på dette og han må selvsagt utbedre det uten noen kostnad for deg. (da du allerede har betalt for det)

 

Om han sa det var fikset ja,men leting etter feilen kan han ta betaling for uansett om han finner den eller ei, det kan jo også være flere jordfeil på anlegget.

Lenke til kommentar
..og det var ikke billigkabler vi hadde.

 

Har ikke noe å si. En svært høy prosentandel av det en elektriker tjener kommer på materiell. Avtaler du ikke på forhånd at egenskaffet materiel er ok så kan du ikke ta det som en selvfølge at det er ok når trikkern står på døren. Forvent høyere timepris om du bruker eget mat.

Påslagene spesielt elektrikere og rørlegger har på materiel er skyhøye!

Er en grunn til at mange av de ikke vil levere ut brosjyrer laget av produsenter, brosjyrer som gjerne oppgir en veil pris og den er for lav for håndtverkeren..

Lenke til kommentar
700kr? for 45 min eller 60 min. hvorfor skal de ha så himmla mye.

 

Ja det kan du si, om jeg jobber utifr mitt eget firma så tar jeg 250 kr + moms, men om et annet byggefirma leier meg inn noe som ofte skjer så tar de da 450 kr + moms fra kunden, altså 250 kr mere for timen enn om kunden fikk regningen fra meg :hmm:

 

..og det var ikke billigkabler vi hadde.

 

Har ikke noe å si. En svært høy prosentandel av det en elektriker tjener kommer på materiell. Avtaler du ikke på forhånd at egenskaffet materiel er ok så kan du ikke ta det som en selvfølge at det er ok når trikkern står på døren. Forvent høyere timepris om du bruker eget mat.

Påslagene spesielt elektrikere og rørlegger har på materiel er skyhøye!

Er en grunn til at mange av de ikke vil levere ut brosjyrer laget av produsenter, brosjyrer som gjerne oppgir en veil pris og den er for lav for håndtverkeren..

 

Du skrev for lav for håndtverkeren,vel jeg skal ikke uttale meg om elektrikere,men matrialer til bygg selges faktisk langt under veil pris, et ferskt eksempel.

Var på nordan sin side og sjekket veil pris for noen vinduer,den var på 5800 kr, var på byggmakker og fikk pris hos dem på nøyaktig de samme vinduene og der var det 3500.- kr .

Lenke til kommentar
Du skrev for lav for håndtverkeren,vel jeg skal ikke uttale meg om elektrikere,men matrialer til bygg selges faktisk langt under veil pris, et ferskt eksempel.

Var på nordan sin side og sjekket veil pris for noen vinduer,den var på 5800 kr, var på byggmakker og fikk pris hos dem på nøyaktig de samme vinduene og der var det 3500.- kr .

 

Dette blir vel litt off-topic, men jeg har da aldri nevnt eller påstått noe om Byggmakker eller andre butikker. Jeg snakket om håndtverkere. Ikke alle, men mange ville aldri solgt noe en krone under veil, heller over.

Jeg kjenner mange håndtverkere og de blir selv flaue over mange av påslagende de har.

Lenke til kommentar
Du skrev for lav for håndtverkeren,vel jeg skal ikke uttale meg om elektrikere,men matrialer til bygg selges faktisk langt under veil pris, et ferskt eksempel.

Var på nordan sin side og sjekket veil pris for noen vinduer,den var på 5800 kr, var på byggmakker og fikk pris hos dem på nøyaktig de samme vinduene og der var det 3500.- kr .

 

Dette blir vel litt off-topic, men jeg har da aldri nevnt eller påstått noe om Byggmakker eller andre butikker. Jeg snakket om håndtverkere. Ikke alle, men mange ville aldri solgt noe en krone under veil, heller over.

Jeg kjenner mange håndtverkere og de blir selv flaue over mange av påslagende de har.

 

Hva legger du i håndtverker? det er vel det som er viktig her , en håndtværker defineres vel som regel som en snekker,rørlegger,elektriker , som er ansatt i et firma som driver med slikt, ergo er det firmaet og ikke håndverkeren som tar påslag. dessuten selger alle trevareforretninger det meste under veil pris, nettop det prøvde jeg å vise med eksemplet på de vinduene .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...