Gå til innhold

Får bare 480p på 360 med hdmi kabel


Hobbes

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
Fått testet på en annen tatung tv og på en tv på elkjøp.

funket ikke på den andre tatung tv men på elkjøp sin full hd var det 0 problem.

 

sendte inn tv på nytt.

 

skal jo funke, så de får fikse...

 

ja skal vel det, men får man så mye bedre bilde/lyd enn med component?? lurer på om jeg gidder og sende den inn..

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg er ingen ekspert, men jeg har en mistanke om hva dette kan komme av. En HDMI-kabel er vel toveis, ikke sant? PC-er klarer jo selv med VGA å begrense valgbare outputs. Jeg tror problemet ligger i at Tatungen ikke gir god nok beskjed til 360-en om at hei, jeg kan kjøre både 720p og 1080i. Det hadde vært i orden om ikke problem nummer to var at xbox-en tror brukerne er idioter som må passes på. Muligheten for å velge en "ikke støttet" oppløsning er jo ikke til stede, selv om det står

When you change your console's output setting, you will be asked if you can see a picture
i menyen.
Lenke til kommentar
Jeg er ingen ekspert, men jeg har en mistanke om hva dette kan komme av. En HDMI-kabel er vel toveis, ikke sant? PC-er klarer jo selv med VGA å begrense valgbare outputs. Jeg tror problemet ligger i at Tatungen ikke gir god nok beskjed til 360-en om at hei, jeg kan kjøre både 720p og 1080i. Det hadde vært i orden om ikke problem nummer to var at xbox-en tror brukerne er idioter som må passes på. Muligheten for å velge en "ikke støttet" oppløsning er jo ikke til stede, selv om det står
When you change your console's output setting, you will be asked if you can see a picture
i menyen.

Interessant teori. Hvis den Tatungen er HD Ready så skal den støtte 720p og 1080i via HDMI inngangen. Det finnes uttalige tråder på nettet fra fjern og ner om visse Tatung modeller og 360 ikke fikser dette. Jeg har ikke sett at 360 og andre modeller ikke snakker sammen via HDMI. Jeg heller nok mer mot at det er noe kødd med HDMI og Tatungen. Men man veit aldri.

 

Uansett. Til trådstarter. Det virker som at Tatung erkjenner feilen hos dem siden de tar den inn til repp.. I og med at den fortsatt ikke virker etter repp. så stå på krava. Poenget om at komponernt og HDMI ikke gir så store forskjeller er underordnet. HDMI inngangen deres skal virke, det har du betalt for.

Lenke til kommentar

eg har tatung v32mcak, og kjøre 720p over hdmi fra 360n. d e ikkje alle som har tven som har dette problemet. det må vel bety någe d åg? kan dette ha med ka for ein 360-versjon (hovedkort) folk har. eg har falcon. har trådstarter zaphyre mon tro?

 

någen som vett ka "reference levels" på console settings->display på xbox 360 betyr?

Endret av Oddybody
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Vil bare legge til en forklaring på problemet til fremtidige som kikker innom.

 

Saken er: Xbox 360 er ikke 100% kompatibel med alle LCD og Plasma TVr. Det er noen uoverensstemmelser mellom HDMI input på tvn og output fra x360 maskina.

Og det er DESVERRE IKKE noe å gjøre med det.

 

Har hatt kontakt med MS Support osv. vært over hele nettet. Prøvd samme kabel og tv på en PS3 og det fungerte helt fint. Har så langt kun finni Tatung TVr med dette problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...