Gå til innhold

Vurderer min første konsoll, hva bør jeg kjøpe?


JKJK

Anbefalte innlegg

Kjøp:

1stk Wii - denne vil gi deg mest mulig annerledes spill-opplevelse enn det du allerede har på PC (og Mario!)

1stk gammel, moddet xbox (media center)

1stk Blu-Ray/HD DVD kombo player (ala LG BH100 - så slipper du å tenke på formatkrigen)

 

Pris: litt mer enn en 60GB PS3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøp:

1stk Wii - denne vil gi deg mest mulig annerledes spill-opplevelse enn det du allerede har på PC (og Mario!)

1stk gammel, moddet xbox (media center)

1stk Blu-Ray/HD DVD kombo player (ala LG BH100 - så slipper du å tenke på formatkrigen)

Pris: litt mer enn en 60GB PS3

Litt billigere enn en 60 GB PS3? Morsomt du :thumbup:

Lenke til kommentar

Selv om du ikke er så interesert i konsoll spill og siden det ser ut som om du har gått for Playstation 3 så kan det jo nevnes at Sony har lagt inn mulighet for utviklere å legge til mus og tastatur støtte i spill. Noe som kommer i UT 3(Dessverre også det eneste spille som er bekreftet med denne funksjonen), dog ble dette veldig off-topic.

 

Synes begge maskinene er fine, begge har pluss og minuser. Har Ps3 og synes den er kjempe fin og den blir jo bare bedre med Ps Eye og PlayTv

Lenke til kommentar

hm...

 

Det som frister mest med wii er paper mario... det ser ufatterlig kult ut! Ellers er jeg ikke gamer. Skal jeg kjøpe PS3 så SKAL den ha mulighet for ps2 spill... buzz og singstar er jo kule partyspill.

 

Den som venter får se ... har det ikke travelt med å kjøpe enda. Når det har passert jul kan det hende at "the tables have turned" ... eller at jeg gir faen og kjøper BÅDE wii og ps3 :p

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Om det er viktig for deg å spille PS2 spill på din PS3 må du kjøpe en 60 Gb før den går ut, Sony har fremdeles ikke annonsert noe 80 Gb versjon her i traktene, og 40 Gb versjonen er ikke bakoverkompatibel med PS2 spill. Det er kun 40 Gb versjonen som er annonsert i Europa til nå. 80 Gb versjonen kommer nok den og snart, men det er heller usikkert når den kommer.

Lenke til kommentar
Om det er viktig for deg å spille PS2 spill på din PS3 må du kjøpe en 60 Gb før den går ut, Sony har fremdeles ikke annonsert noe 80 Gb versjon her i traktene, og 40 Gb versjonen er ikke bakoverkompatibel med PS2 spill. Det er kun 40 Gb versjonen som er annonsert i Europa til nå. 80 Gb versjonen kommer nok den og snart, men det er heller usikkert når den kommer.

 

Men nå har jeg det jo ikke travelt, så kan liksågodt vente på en nyere versjon. Og blir det for ille kan jeg jo kjøpe en brukt 60GB.

Lenke til kommentar
Det som frister mest med wii er paper mario... det ser ufatterlig kult ut!

 

Har selv spilt snart ferdig Super Paper Mario og selv om det ser bra ut (og jeg er stor Mario-fan) så synes jeg ikke det var spesielt morsomt. Det er et slags hybrid plattform-/rollespill, men jeg føler det blir lite action og mye tekst, skifting av karakterer, "pixler" (som de "sommerfuglene" heter), samt rett og slett kjedelige oppgaver: Hent ditt, bring det tilbake til datt (over lengre distanser) og noen merkelige designvalg som kan gjøre at du bruker 1 time på en del i stedet for 5 minutter. Jeg tror du vil ha bedre nytte av de foregående Paper Mario-spillene om du vil ha et rollespill eller vente 1 måned på Galaxy om du vil ha plattform.

 

Lykke til :)

Endret av ballerusk
Lenke til kommentar
Vist ting ikke har forandret seg så fungerer SINGSTAR spill dårlig på en EU PS3

 

 

På min US maskin fungerer det 100%

Jeg har Norske hits og Norsk på norsk, og de fungerer utmerket på min EU PS3.

 

Jeg har PS3 kjøpt i norge, og min Singstar Superstar fungerer 100%.

Lenke til kommentar
Dessverre har den etter min dårligst spillutvalg av alle konsollene til nå, men det vil forandre seg i løpet av det kommende året.

Etter min personlige mening, vil jeg tro at PlayStation 3 vil alltid henge bak m.t.p. spillene. Siden den er vanskelig å utvikle for, og bl.a. Xbox 360 har en mye større brukerbase. Siden jeg vil garantere at tallet for Xbox 360 vil øke med Mass Effect og Fable 2 til neste år. De som kjøper MGS4 har spilt et spill tidligere, og er allerede en "Sonyfan".

 

Jeg pleier alltid å si at spillene avgjør valget. Vil du ha MGS4 og GT5, velger du PlayStation 3, vil du derimot ha f.eks. Mass Effect, Fable 2, Halo 3 velger du Xbox 360.

 

Lykke til med valget :thumbs:

 

Birger :)

Lenke til kommentar
Dessverre har den etter min dårligst spillutvalg av alle konsollene til nå, men det vil forandre seg i løpet av det kommende året.

Etter min personlige mening, vil jeg tro at PlayStation 3 vil alltid henge bak m.t.p. spillene. Siden den er vanskelig å utvikle for, og bl.a. Xbox 360 har en mye større brukerbase. Siden jeg vil garantere at tallet for Xbox 360 vil øke med Mass Effect og Fable 2 til neste år. De som kjøper MGS4 har spilt et spill tidligere, og er allerede en "Sonyfan".

 

Jeg pleier alltid å si at spillene avgjør valget. Vil du ha MGS4 og GT5,LittleBigPlanet, Killzone 2, Ratchet and Clank F:TOD, Socom, Haze, UT3, Buzz, Singstar, Metal Gear Online og Home :) velger du PlayStation 3, vil du derimot ha f.eks. Mass Effect, Fable 2, Halo 3 velger du Xbox 360.

 

Lykke til med valget :thumbs:

 

Birger :)

Playstation 3 ligger ikke langt bak med tanke på spill, dessuten har flere store selskaper uttalt at det ikke er noe vanskligere å utvikle for Ps3 enn Xbox 360, bare andeledes.

Lenke til kommentar

Jeg pleier alltid å si at spillene avgjør valget. Vil du ha MGS4 og GT5,LittleBigPlanet, Killzone 2, Ratchet and Clank F:TOD, Socom, Haze, UT3, Buzz, Singstar, Metal Gear Online og Home :) velger du PlayStation 3, vil du derimot ha f.eks. Mass Effect, Fable 2, Halo 3 velger du Xbox 360.

Playstation 3 ligger ikke langt bak med tanke på spill, dessuten har flere store selskaper uttalt at det ikke er noe vanskligere å utvikle for Ps3 enn Xbox 360, bare andeledes.

Akkurat. Så lenge konsollen har noen spill du liker, så kjøper du den. Ikke den andre. Kan sikkert komme med flere tittler til Xbox 360. Men lar saken ligge.

 

Birger :)

Lenke til kommentar

Jeg har lest topicen på tråden, og jeg har ikke lest noe mer..

 

 

Selv sitter jeg med alle 3 konsollene, og personlig vil jeg UTEN TVIL anbefale Xbox360! Jeg er INGEN fan-boy av noen konsoll..

 

Jeg er også en Mario/Zelda/Metroid -fan (siden jeg har hatt Nintendo-konsoller siden NES-dagene)..

 

 

Xbox360 er en VELDIG komplett konsoll! GOD Live -støtte. Gode muligheter med PC og streaming, siden begge er Microsoft, og den har et meget godt spill-utvalg!

 

 

Som sagt, jeg er INGEN fan-boy, men har ingen problemer, personlig, med å fremheve 360'n som den konsollen jeg IKKE ville ha vært foruten..

 

 

EDIT: dum, men viktig feil..

 

 

:)

Endret av Bone
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...