Gå til innhold

Fikk/får dere lov til å drikke før dere er/var 18 ?


MrUrge

  

195 stemmer

  1. 1. Når fikk dere lov til å drikke av foreldrene deres?

    • <12
      1
    • 12
      0
    • 13
      4
    • 14
      13
    • 15
      27
    • 16
      55
    • 17
      34
    • 18 - Når jeg fikk lov av norges lover
      57


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg startet vel å drikke i 8. klasse.

Men måtet bli henta drita full i byen når jeg var 15, og da fikk jeg beskjed om at jeg skulle si ifra hvis jeg skulle drikke, og hvor. Men ble et par sjenneprekner fram til jeg ble litt over 17, og da var det helt greit. Men jeg måtte skaffe alkoholen selv, for den ville ikke folkan mine kjøpe :p

 

Jeg har også to mindre søsken, og det virker som de har det mye lettere, da foreldrene mine har funnet ut at det har gått bra med meg. hehe

Lenke til kommentar

Har aldri spurt om lov, har bare gjort det egentlig. Og det virker ikke som om det er noe stress. Vet ikke hvor gammel jeg var når jeg var på min første fest med alkohol, egentlig. Var 15-16 ca. Jeg husker i hvert fall at fader'n kom bort og lurte på åssen det sto til. :)

 

Har aldri spurt om folka kunne kjøpe til meg, har aldri vært problem å få tak i om jeg har hatt lyst på, men moder'n har spurt meg en gang om jeg ville ha med noe småtteri, men jeg takka nei da ...

 

Jeg er 19 nå btw.

Lenke til kommentar

Jeg får vel lov om jeg spør tenker jeg meg. Mamma har vel halvveis forventet at jeg skal begynne å drikke, så hun sa endag at vis det var noe sånt kunne jeg snakke med henne, om det knulling, røyking eller drikking. Jeg er 14 og er enda avholds, men det frister mer og mer, får sånn 10 meldinger hver helg om jeg skal være med å drikke :>

Lenke til kommentar

Jeg merker at de som har fått lov til å drikke tidligst, er personer her som virker litt mer ansvarsfulle og voksne.

Selv husker jeg egentlig ikke når jeg fikk lov å drikke første gangen, men jeg mener å huske at det var i 13-14årsalderen. Jeg spurte aldri om "lov", jeg bare fant ut at jeg skulle dra på fest, snakka med mamma og pappa om det, og det endte opp med at jeg fikk med meg ei flaske vin og penger til taxi. Pappa henta meg dagen etterpå.

 

Siden har det aldri vært noe problem å dra på fest, og jeg har fått med meg drikke hvis vi hadde eller om butikken enda var åpen. Endte opp med at jeg ikke spurte så ofte om å få drikke, fordi foreldrene mine var så greie og skaffet det til meg, for jeg ville ikke utnytte dem.

Lenke til kommentar

Vet ikke når jeg fikk lov, men begynte da jeg var 15. Har liksom aldri vært noe snakk om det hjemme.

 

Liker å tro at de ikke vet at jeg drakk før jeg nærmet meg 18, men tror vel egentlig ikke at de er så naiv. Kom uansett alltid hjem etter de hadde lagt seg/neste dag når jeg drakk, så de har hvertfall ikke sett meg full (før jeg ble 18).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...