Gå til innhold

Fikk/får dere lov til å drikke før dere er/var 18 ?


MrUrge

  

195 stemmer

  1. 1. Når fikk dere lov til å drikke av foreldrene deres?

    • <12
      1
    • 12
      0
    • 13
      4
    • 14
      13
    • 15
      27
    • 16
      55
    • 17
      34
    • 18 - Når jeg fikk lov av norges lover
      57


Anbefalte innlegg

Fikk dere lov til å drikke før dere var 18 av foreldrene deres?

Synes de det var greit ? Sa de at det var ditt valg?

 

Hvem fikk lov og hvem fikk ikke?

 

 

Hvis denne er feilpostet, flytt den da moderator.

 

Kanskje sette opp en avstemningsboks ? Hvis noen kan si åssen jeg gjør det :p

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da jeg var 15, ei stund etter konfirmasjonen skaffet mamma meg en halvliter brennevin for å ha med på fest. Tror de ga mer eller mindre f***. Håper det var fordi de stolte på meg såpass at de visste jeg kunne styre meg litt...

 

Det var også min første fest hvor jeg drakk ordentlig, og kan si såpass at jeg ikke husker mye av den kvelden. Noe som kanskje er like greit, når jeg tenker meg om. :p

 

Så, for å svare på spørsmålet: Ja, jeg fikk lov. :yes:

Lenke til kommentar

Fikk lov til å drikke når jeg var 16. Hadde noe med at jeg alltid fortalte foreldrene mine hvor jeg skulle og hva jeg skulle drikke. Tror det er enklere for foreldre å takle at ungene begynner med alkohol hvis de er helt ærlige om hva de driver med og hvor de er. Dette krever jo såklart at foreldrene stoler på ungene, og at ungene klarer å gjøre seg fortjent til tillitten.

Lenke til kommentar

Jeg er 17, og har vel egentlig aldri spurt om tillatelse. Det de vet er at jeg drikker litt, i ny og ne. Mer trenger de ikke vite..

 

Kjøpe alkohol til meg er noe de har gjort noen få ganger, men da er det ikke sterkere enn rusbrus og cider. Og da snakker vi ikke mye av det. (Noen av de første gangene de har kjøpt var jeg 16)

Endret av Demille
Lenke til kommentar
Fikk lov til å drikke når jeg var 16. Hadde noe med at jeg alltid fortalte foreldrene mine hvor jeg skulle og hva jeg skulle drikke. Tror det er enklere for foreldre å takle at ungene begynner med alkohol hvis de er helt ærlige om hva de driver med og hvor de er. Dette krever jo såklart at foreldrene stoler på ungene, og at ungene klarer å gjøre seg fortjent til tillitten.

jepps, samma her. Men så er jeg også sånn at jeg sier ifra hvor jeg drar osv osv. Så da skulle det jo bare mangle at de lar meg få lov til å gjøre litt som jeg vil, siden de kan stole på at jeg sier ifra... Men tillitt er ikke noe som kommer over natta, så man må nok bare være tolmodig, og oppføre deg sånn at de kan stole på deg ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...