Gå til innhold

Portal. aldri ledd så mye av et spill før


Anbefalte innlegg

Portal er kvalitet av ypperste klasse. Hadde de klart å lage ett stort, langspill med like god underholdning ville jeg stått klar til å krone denne generasjons beste spillopplevelse. Jaja, mye forskjellig smak osv. Ikke noe å gjøre med.. Men jeg skal tørre å påstå at selv om jeg slettes ikke hadde likt dette spillet, hadde jeg klart å sett den helt åpenbart gjennomtenkte, smarte og flotte historien, og at dette ikke er av typen spill vi får servert så veldig ofte.

 

Som tillegg til Half Life universet gir portal oss enda mer av den følelsen som sier at "her er det mye på gang", det er veldig mye mer enn det vi ser med første øyekast. Denne måten å servere handlingen på er etter min mening helt genial, og sånne spill med skikkeli "dype" (ironi så d holder) handlinger som, "bah, de drepte familien min, hevn! Drep alt og alle!" og "Ånei, vi har blitt invadert av romvesner igjen, de er onde! Drep alt og alle!!" osv.. (dere skjønner sikkert hvor jeg vil) Selv om disse en sjelden gang glimter til så begynner jeg generelt å bli litt lei av disse. Ikke værd å påstå at HL faller i samme bås, sier rett ut jeg syns at de som mener det har tydeligvis ikke peiling. Kunne sikkert argumentert og vist min entusiasme for denne verdenen i timesvis, men stopper her.

 

On-Topic igjen;

Så vil jeg si at humormessig så startet portal litt treigt for meg, men litt uti så kom gliset stadig frem, i andre halvdel av spillet lo jeg bare mer og mer, og mot slutten ble jeg faktisk nødt til å "skru på pause" opp til flere ganger for å le ferdig. Avslutninga med Glados sang og teksten var virkelig prikken over I`en!

Terningkast 6

 

Skjønner ikke hva som var så forbanna morsomt. Greit alle har sin type humor men det får da være grenser? ><

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Krever spillet mye? Vurderer å laste det ned, men har en PC som akkurat klarer å kjøre LOTRO i 15-18 fps

1.7 GHz, pluss no' annet småtteri. Ikke mye mer enn HL2 krever. Fantastisk lite, egentlig :) <3 Source

Enig der, ihvertfall av skjermkortet.

Kan spille half life med fult på nesten alt bortsett fra AA og få bra fps, men kan ikke det i mange andre spill som f. eks. splinter cell 3.

Lenke til kommentar
prøv portal challange på level 16? (det "enkleste"). Lett å klare med kun 9 portaler og jeg finner flere måter å løse detp å som alle bruker 9 steg, men hvordan i helsikke er det mulig å bare bruke 5?

 

Tenkte jeg skulle slå 9 selv, endte opp med 5... Første forsøk, er ikke så hardt :p

Men når du ser løsningen vil du være mer fornøyd med deg selv enn at jeg forteller deg hvordan :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Håkei. Jeg er dum. Er nå på slutten og har hoppet opp på terrassen fra flammene. Skal nå legge fra meg våpenet og legge meg ned. Hvordan?

 

 

 

eneste måten å legge seg flat på er når man utfører et fling shot ;)

 

 

 

 

 

Ja, fant det ut rett etter jeg skrev posten -.-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...