Gå til innhold

MS svarer på PS3-priskutt (offisielt 2.november i Norge)


kilik

Anbefalte innlegg

Ja, alle nye konsoller har HDMI og kabel er med:

 

Microsoft bekrefter overfor Gamer.no at denne strategien også gjelder i Norge:

 

– I løpet av de kommende månedene vil også i Norge gradvis introdusere nye Premium-modeller med HDMI-utgang. Det avhenger av tilbud og etterspørsel om den nye modellen på sikt overtar etter den gamle, forteller Tony Renstrøm, Business Manager hos Microsoft Norge.

 

Renstrøm forteller videre at det vil følge med HDMI-kabeler i de nye eskene, og den veiledende prisen blir som før. Det vil fortsatt være mulig å bruke komponentkabel.

HDMI-utgang på 360 Premium

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

men så hadde jo ps2 noe xbox ikke hadde, spill utvalg..

 

hvor mange xbox 360 brukere her kan ærlig si at de bryr seg om bc og spiller gamle xbox spill?

 

og tenk på de hva 40 millioner i europa som har en ps2, de er fortsatt potiensielle kunder til ps3. så sony skyter seg ikke noe sted..

 

men men det får være så.

Jeg spiller San Andreas, Halo: CE og Halo 2 jevnlig. Ja, jeg er helt ærlig. ;)

Lenke til kommentar

Da har MS i USA offisielt annonsert tilbudet med 2 gratis spill:

 

Xbox® is rewarding holiday console buyers this season with two free games! Hot on the heels of a price reduction for all Xbox 360™ consoles, Microsoft is now giving holiday buyers even more value by including two great games with every Xbox 360 console and Xbox 360 Elite, a retail savings of $90.

 

The acclaimed Forza Motorsport™ 2 and Marvel Ultimate Alliance will both be included for the recently reduced prices of $349.99 for Xbox 360 and $449.99 for Xbox 360 Elite. Both bundles will be available at your favorite game retailer by the end of October.

Xbox.com

 

Premium- og Elite-prisen blir altså uforandret, men man får med Forza 2 og Marvel:UA gratis. Hva som skjer i Europa blir sikkert annonsert om noen dager.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Tror ikke dette vil hjelpe særlig, prisene blir jo omtrent det samme som dagens uansett. At de legger til mer ting i pakkene merker ikke folk noe til uansett. Bare å se på hvor mye mer den nye 40gb PS3 vil garantert selge i forhold til 60gb enda sistnevnte tilbyr mye mer for pengene. Ville nok vært smartere å bare droppe pris, det er prisen folk ser.

9654350[/snapback]

 

Jeg er forsåvidt enig med deg, men jeg har en følelse av at markedsføringsavdelingen i verdens desidert største software firma vet hva de holder på med.

 

Jeg hadde spilt en god del flere BC spill hadde X360 støttet dem.

Spiller derimot aldri de gamle PS2 spillene.

Endret av Xbox-PS2
Lenke til kommentar

men så hadde jo ps2 noe xbox ikke hadde, spill utvalg..

 

hvor mange xbox 360 brukere her kan ærlig si at de bryr seg om bc og spiller gamle xbox spill?

 

og tenk på de hva 40 millioner i europa som har en ps2, de er fortsatt potiensielle kunder til ps3. så sony skyter seg ikke noe sted..

 

men men det får være så.

9655799[/snapback]

 

Vell la oss stille ett par spørsmål, når kom PS2 ut? når kom xbox ut?

Eller er det bare slik att dette bare gjelder nå siden 360 kom ut før PS3.

 

Gledlig att prisene på konsollene går ned, håper flere vill innse att 360 er en knallkonsoll og har flere store titler å velge i enn sin rival PS3

Lenke til kommentar
MS har noe Sony ikke har, BC til tidligere spill.

 

Hva er viktig med BC? Vel, for de som ikke hadde den foregående konsollen i rekken kan de booste spillbiblioteket med gamle titler mens de venter på den nye.

 

Sony skyter seg selv i foten ved å fjerne det, og dermed fjerner et spillbibliotek av enorme dimensjoner fra PS3's ventepåspill liste.

 

Det tror jeg nok X360 kan tjene på, de har BC, PS3 har ikke BC.

 

Samt at PS3 fremdeles ligger på samme pris som en Elite, som etter jeg har hørt skal ta over for Premium og Elite ta over.

 

Så PS3 høvler av masse ting, gir ut en krøpling som fremdeles er dyrere? MS trenger ikke gjøre mye, Sony skyter seg selv mens de er i farta.

9654591[/snapback]

 

Trolling much?

 

Det har vært mye oppstøt og generelle brannfakler fra deg i det siste synes jeg. :hmm:

 

Det er ikke rart man begynner å bli rimelig lei av dette forumet, når selv de som pleide å være noenlunde seriøse og nøytrale ikke lenger klarer å ting i litt større perspektiv.

 

 

Mer on topic; Ikke overraskende at Microsoft planlegger ytterligere priskutt, det var jo egentlig bare forventet med tanke på Sonys prisdumping. PS3 kom nok litt for nær X360 og det er jo ikke god business for Microsoft. Nå kommer nok sikkert X360 til å selge en del bedre enn PS3 i de neste 6 månedene uansett, med tanke på antall gode spilltitler som snart kommer til X360 VS antall gode titler til PS3, selv om antall titler til PS3 vil bedre seg betraktelig om ikke så lenge. :)

Endret av LioKaiser
Lenke til kommentar

Har nå fjernet en hel drøss med poster som ikke har noe med denne tråden å gjøre. Så tråden kan virke noe rotete her og der.

 

Ser jeg et forsøk på trolling og andre metoder for å få tråden off-topic, blir det delt ut advarsler og eventuelle feriebilletter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...