Gå til innhold

Amentio nettbutikk =TREG


Anbefalte innlegg

Hvis dere virkelig ikke klarer å avbestille varer på amentios nettsider, så kan dere bare sitte her og klage. Det er den enkleste ting i verden å avbestille der. Du trenger ikke ringe eller sende noen mail, såfremt ikke varene er frigjort for plukk.

 

Når det gjelder mail: Glem mail. Dem svarer ikke. Men er det litt tak i folk, så går det an å ringe på morran. Svar garantert!

 

At de ikke klarer å svare på mail er jo bare latterlig.. Og problemet er jo at varene er frigjort for plukk, og hvorfor skal vi ringe de når det er de som har sluttet med et produkt, synest det heller burde vært litt tak i amentio å gitt oss beskjed om at tvn aldri kommer på lager. Er siste gang jeg handler hos amentio.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis dere virkelig ikke klarer å avbestille varer på amentios nettsider, så kan dere bare sitte her og klage. Det er den enkleste ting i verden å avbestille der. Du trenger ikke ringe eller sende noen mail, såfremt ikke varene er frigjort for plukk.

 

Javel. Vil det også si at hele/eller deler av beløpet man har forskuddsbetalt, automatisk blir retunert til bankkontoen? (når man ikke har fått levert alle varene i orderen)

Lenke til kommentar
Hvis dere virkelig ikke klarer å avbestille varer på amentios nettsider, så kan dere bare sitte her og klage. Det er den enkleste ting i verden å avbestille der. Du trenger ikke ringe eller sende noen mail, såfremt ikke varene er frigjort for plukk.

Tror du er vel optimistisk her, eller så har du tilgang til en meny som ingen andre har. Problemet er at hvis man betaler med Visa for en vare som forventes til lager om 3 dager så låses ordren øyeblikkelig. Det som så skjer er at varen ikke kommer til lager som vist, men blir utsatt i det uendelige. Amentio har blant flere en mailadresse som heter [email protected] og hvis de mener noe med det så burde jo denne være veldig aktiv, noe den tydeligvis ikke er etter min erfaring. De eneste gangene avbestilling (les sletting av ordre) online har virket for meg er hvis jeg velger forskuddsbetaling til Amentios bankkonto og så lar være å betale til jeg ser at varen er kommet på lager. I mellomtiden her kan jeg slette ordren. Nå er min opplevelse med Amentio at varene jeg har bestillt på denne måten aldri kom til lager før jeg ble lei og slettet ordren.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Blir nok tommelen ned til amentio fra meg også.

 

bestilte hovedkort og cpu fra dem i midten\slutten av oktober i tanke om at hvis jeg var tidlig ute så kunne jeg få det før 3 nov. da var alle varene på lager, likevel tok det amentio 3-5 dager (husker ikke, er lenge siden) fra de mottok ordren til den ble send.. så tok det postens normale 7-10 dager å få det opp hit til nordnorge, og jeg hadde det nøyaktig den 3.nov, så der var jeg faktisk berga på håret.. nå var det bare å sette sammen ny pc i bursdagsgave til frøkna uten at hun merka det på bursdagen hennes...!

 

men nei, hovedkortet var DOA..kan ikke skylde på Amentio dette, så jeg håpet og bad om at alt det stygge jeg har lest om RMA hos dem ikke stemte, og søkte retur.

 

dagene gikk, og retursøknaden sto som behandles...som tidligere ingen form for informasjon fra amentio, jeg prøvde gjentatte ganger å ringe, og de gangene jeg kom igjennom til sentralbordet ble jeg lovd å bli ringt opp igjen, men den som venter på no godt....venter fortsatt.

 

gikk vel en uke før jeg fikk godkjent RMA nummer, pakket pakken og sendte den etter to-tre dager somling her hjemme (disse dagene var min feil, så jeg godtar de)

så nå har jeg venta siden 10.11 på å høre noe fra amentio, men hver gang jeg har sjekka pakkesporingen så har den vist oslo...så jeg regna med de hadde henta den..

 

men nei, først den 15.11 ble pakken ankommet postkontoret på manglerud..greit nok, posten har aldri vært noe annet enn treg, så disse dagene godskriver jeg også..

men fra den 15-20 har det ikke skjedd noe, og jeg ringte idag..

 

fikk faktisk tak i dem på sentralbordet etter å ha brukt et tosifret antall penger på å bli viderekoblet gang på gang hos dem.

kom til en dame som lovet at jeg skulle bli ringt opp, og jeg godtok det i håp om at noe skjedde..

 

overraskelsen var stor da en kar fra amentio ringte og spurte etter sporingsnummeret! her hadde han øyensynlig ikke fått gjort noe uten min input..

han sjekka sporinga, og fant ut at pakken var levert til utkjøring, mens han fortalte meg at de hadde en mann på postterminalen for å lete etter pakker.

 

mannen lovet meg å ringe\sms'e\maile meg når han fikk vite noe som helst mer ang saken min, så jeg håper på det beste..

 

ATM er det morgen 20.11 og han mente at om en ukes tid burde de være ferdig å teste hovedkortet jeg sendte den 10.11, og jeg regner med at de sender nytt når de får testa det..

 

i grunn er de veldig hjelpsomme, når man engang får tak i dem!

nå skal ikke jeg skylde alt på amentio,

men grunnet mangel på informasjon, somling med returnummer, mistet sporingsnummer og ordrenummer(!) kun autosvar på mail, generelt følelsen av fortapthet og dårlig oppfølging fra amentio gir jeg dem veldig dårlig karakter og jeg kommer aldri til å bruke penger hos dem når dette er over. :(

Endret av Rocket
Lenke til kommentar

Kompis av meg bestilte 3 ting der (alle over 100+ på lager). To av tingene kom med en gang, den siste tingen kom ikke. De svarer ikke på mail (hva er greia med det?), men tok telefonen. Den siste tingen hadde visst ikke blitt bestilt opp (selv om den var betalt for). De bestilte den oppp manuelt på nytt, men den har fortsatt ikke kommet. Nå er det vel snart en mnd siden bestillingen først ble gjort. (tingen som ikke har kommet er en C2D 6750, som er på lager i lassevis)

 

Styr unna!!

Lenke til kommentar

Bestilte en skjerm der på søndag og den har stått som "behandlet" siden mandag. Hva er problemet? hvorfor kan de ikke bare sende ut skjermen? De har 68+ på lager så.. what's the deal?

 

Utrolig trege. Jeg bestilte tidlig i håp om at jeg skulle ha skjermen nå til helgen, men det blir jo ikke aktuelt nå lengere. :(

 

- punk.

Lenke til kommentar
Bestilte en skjerm der på søndag og den har stått som "behandlet" siden mandag. Hva er problemet? hvorfor kan de ikke bare sende ut skjermen? De har 68+ på lager så.. what's the deal?

Utrolig trege. Jeg bestilte tidlig i håp om at jeg skulle ha skjermen nå til helgen, men det blir jo ikke aktuelt nå lengere. :(

- punk.

 

Send en avbestilling til [email protected] så skal du se de får opp farten. Jeg har prøvd det selv og da kom varene omtrent øyeblikkelig enda det ikke sto at de hadde noen på lager.

Lenke til kommentar

Dere hadde rett....det hjelper og avbestille....no fikk eg tilbud om og få tv'en (selv om den ikke kommer inn før 15 desember) Bare surt at eg bestillte tv fra netshop...som brukte 2 timer på og pakke og sende tv'en min ut. Kjipt og si nei til en panasonic pv70 til 8808,- ink porto :(

Lenke til kommentar
Bestilte en skjerm der på søndag og den har stått som "behandlet" siden mandag. Hva er problemet? hvorfor kan de ikke bare sende ut skjermen? De har 68+ på lager så.. what's the deal?

Utrolig trege. Jeg bestilte tidlig i håp om at jeg skulle ha skjermen nå til helgen, men det blir jo ikke aktuelt nå lengere. :(

- punk.

 

Send en avbestilling til [email protected] så skal du se de får opp farten. Jeg har prøvd det selv og da kom varene omtrent øyeblikkelig enda det ikke sto at de hadde noen på lager.

 

Nå har de plutselig ikke skjermen på lager lengere. Det var 68 igjen når jeg bestilte på søndag.

 

Jeg har send en avbestillingsmail til Amentio hvor jeg utrykker meg om hvor skuffet og ufornøyd jeg er med de. Får se hva som skjer. Enten så får de ræva i gir å sende ut skjermen pronto, eller så godtar de min avbestilling så jeg kan bestille en annen plass. Svinan trakk penger fra konto lynskjapt. Hvis de hadde vært like raske og sende ut varer så ville de hatt bedre rykte på seg.

 

Edit: De hadde visst bare glemt å oppdatere order status. Skjermen er her i morgen. :)

 

- punk.

Endret av punk20
Lenke til kommentar
faen at jeg ikke så denne tråden før jeg bestilte 7deler fra dem forige uke. de har enda ikke sendt 4av dem selvom de var på lager.

skremmende å lese at de ikke svarer på email før etter en uke heller.

 

Man får det man betaler for! Betaler man lite, får man lite.

 

Amentio er en drittbutikk. Snakker om egene erfaringer.

Lenke til kommentar

Har egentlig bare gode ord å si om Amentio. Nå har jeg jo bare to bestillinger derifra, men begge to kom rimelig raskt :)

 

Den ene bestilte jeg 23.10.2007 02:04:

24.10.07 09.49 VARSEL SENDT E-post: [email protected]

24.10.07 08.07 ANKOMMET POSTKONTOR 1450 NESODDTANGEN (NESODDTANGEN)

23.10.07 17.05 INNLEVERT POSTTERMINAL 0024 OSLO

 

Den andre 28.10.2007 23:30:

30.10.07 16.14 ANKOMMET POSTKONTOR 1450 NESODDTANGEN

30.10.07 10.08 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 0024 OSLO

29.10.07 19.18 INNLEVERT POSTTERMINAL 4606 KRISTIANSAND S

 

Men jeg synes det er litt underlig at de er så ræva på å svare på mail. Burde nok skjerpe seg på den delen ja.

Lenke til kommentar

Tommelen ned fra meg og.

 

Bestilte ett handsfree sett til Nokia derifra, pakken kom fort og ingen problem.

 

Når jeg begynner å montere viser det seg at navihjulet ikke virker.

 

Jeg kontakter Nokia, og de ber meg kontakte Amentio.

Kontakter Amentio (på mail) og får ikke noen svar...

 

Når de driver nettbutikk burde de ihvertfall kunne svare på mail!!

Angrer på at jeg ikke betalte 100,- ekstra og bestilte fra en seriøs butikk.

 

P.S: Amentio om seg selv på www.hw.no sitat: Amentio skal gjennom fokus på pris, service og pålitelighet bevise at vi er det riktige valget både for næringslivet og enkeltpersoner.

Lenke til kommentar
Raske og billige, men tregt svar på mail er trenden her.

Greit nok for meg, sparte 2000kr totalt på min maskin der. Problemet er jo alltids: Er det verdt det når maskinen streiker? Telefon funker da ihvertfall.

 

 

Har bestilt en del i fra Amentio. Konklusjonen er som følger:

 

Svarer ikke på email, bortsett fra når man sender til [email protected] ....

Svarer på telefon, men lang telefonkø.

Ordner kjapt ting når man snakker med dem på telefon.

Ikke bestill noe som haster fra Amentio, du vet aldri hvor de bestiller ifra.

Selv om varer står som "på lager" så kan det være at de er bestilt i fra en leverandør som faktisk ikke har den på lager, og da må man ringe Amentio for å få de til å bestille fra riktig leverandør.

 

Hvis man vil spare noen kroner så er Amentio greit, men vær forberedt på at ting kan ta litt tid, og at du muligens må ta en telefon til dem en stund etter at du har bestilt.

 

Grunnen til at jeg har brukt amentio er at jeg ikke har noe problem med en telefonkø og litt venting så lenge det sparer meg en tusenlapp. Hvis du er av den utålmodige typen, styr klar av Amentio.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...