Gå til innhold

Omtale av Skate (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Beste ville jo vært om de hadde hatt en kombinasjon av animasjon og ragdoll, visuelt sett. Men man ville like fullt enten tryne, eller i minste fall dette av decket.

 

I mange av tilfellene jeg har opplevd ville skateren blitt stående på brettet, og det er bedre enn den lille pausen som kommer når han faller.

 

Du tenker kanskje på at han skulle tatt seg for når han kjører på et gjerde/vegg og sånt? Ikke når han lander feil etter hopp, osv.

Endret av BTK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mmm, i Tony Hawk serien syns jeg det fungerer nokså godt, om vi ser bortifra at det skal en del mer til før en faktisk faller. Om en kolliderer med et objekt i middels fart i Tony Hawk, støter skateren automatisk imot med armene, og som resultat mister du (selvsagt) all fart, komboen slutter, men! - du detter ikke av brettet. I Skate "dør" du uansett hvor liten/stor kollisjonen er, noe jeg godt syns kunne vært justert.

Lenke til kommentar
Sånn sett, ja. Enig i det - kunne godt tatt seg for når han kjører på ting. Men om det bare er ragdoll når man faller, er greit nok, samme faen. Kjøringa det handler om.

9620626[/snapback]

Nettopp, og det er veldig vanskelig å kjøre når fyren skal tryne (langsomt) for det minste lille støvkorn. : |

Endret av Djevlen
Lenke til kommentar
Kanskje de skulle holdt seg unna den reven før innspilling?

Kult om du lar være å sverte skatemiljøet noe mer enn det allerede er, er ikke alle i miljøet som røyker tjall selv om media gjerne liker å gi inntrykk av det, miljøet er plaget nok med stereotyping fra før om spillanmeldere ikke skal late som de veit noe om det å bygge opp under det.

9620025[/snapback]

 

Haha, sverte miljøet? De jeg kjenner som driver med skating hadde tatt dette med et smil, enten de tar seg en blås eller ikke. Det er en spøk. Ikke generalisering, ikke sverting - en spøk.

 

Men jeg skulle kanskje skrevet "(NB. Dette var en spøk)" i teksten, så det hadde vært soleklart?

 

Nei, hvis noen som faktisk er aktive skatere føler seg støtt, får de heller sende meg en mail. Eller poste det her, for den saks skyld. :)

9620094[/snapback]

 

Har skata i snart 19 år. At folk tror at det er mye hasj-røyking i miljøet driter jeg i. Jeg følte meg ikke støtt av anmeldelsen. Nå snakker jeg bare for meg selv, men jeg blir mer forbanna hver gang en politisk korrekt thug klager over at skaterene blir stigmatisert, fordi jazztobakken blir nevnt i en skate-kontekst. Synes at Dagbladet var verre i sin anmeldelse med noen tullete sosiologiske bemerkninger.

 

Nå har jeg bare spilt demoen, men fallingen plager ikke meg. I ordentlig skating, så hopper man av ofte av brettet istedet for å falle eller så har man andre fallteknikker. F.eks å lande på knærne og skli ned i store buer. Man bør prøve å unngå å ta seg i mot med armene/hendene siden de ikke er så solide. Men jeg må inrømme at jeg ikke har tenkt over fallinga i SKATE før det ble nevnt her. Så det har ikke plaget meg. At det gjør det vanskeligere er greit nok.

Lenke til kommentar

Må nok si meg enig i fordelen PS3 har kontroll messig, trist nok, jeg har 360 sjøl :)

 

Gjør ca 20 kick flips sammenhengende med 360 kontrollen, det blir nesten alltid ufrivillig variasjon opptil flere ganger og manuals har en lei vane av å bli til krøking for ollie om du bare bommer bittelitt. Stikka føles rett og slett upresis ut, da jeg prøvde PS3 demoen var det som en annen verden.

 

Riktignok har jeg og problemer med ps3 stikkene da henda er heller svære, men men, spillet er artig som fy uansett.

Endret av Saggy
Lenke til kommentar

En av de aller beste anmeldelsene jeg har lest på gamer.no, godt skrevet mcgroven! :)

 

Dette virker ypperlig, og jeg er veldig glad for at det endelig har kommet et slikt spill, jeg ble lei av Tony Hawk-skildringen av skating etter spill #2, da dette er langt fra hva som er virkelighet, og hva jeg ser på som gøy.

 

Jeg har virkelig sett fram til dette, og det at spillet har blitt tatt imot så godt gjør kjøpet bare enda sikrere.

 

Gleder meg til dette kommer i hus, da blir det knall og fall på TV'en også! :)

Endret av LuggagE
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Bra skrevet omtale. Selv har jeg heller ikke tenkt så mye over fallinga før det ble nevnt her. Eneste som irriterer med til dels er de mange små laste tidene. I tillegg, etter å ha lest vg's omtale, så kunne det godt ha vært noen "stillestående" triks. Nå er jeg rimelig lite inne i skate miljøet, men jeg har nå lært meg ett navn, Rodney Mullen, og han har noen sinnsykt kule triks. Noen som vet om han er med i spillet eller ?

 

..og hvordan i all verden gjør man det trikset med å hoppe over en stang mens brettet går under ?

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Eneste som har plaget meg litt på ps3 versjonen er hakkingen og det at det ikke går å gå av brettet.. er så irriterendes når man f.eks vil opp en trapp..

Jeg er også en av de som blir fort lei sportspill, gidder sjeldent å spille det i mer enn 3-4 timer i uka.. Skate var veldig annerledes, og spilte det både i 3 og 4 timer i strekk.. :)

Favorittspillet på PS3 sålangt for meg!

Er veldig enig med anmeldelsen også! Er noen småting som hakkingen som trekker ned litt.. Men, kjenner jeg EA rett, så er det vel muligheter for en 2'er.. :p

Lenke til kommentar

Nå skrev jeg akkurat et laaangt innlegg som sikkert kunne kvalifisert til doktogradsavhandling om generalisering rundt skatemiljøet, men jeg klarte selvfølgelig å slette det >.<

 

Uansett; jeg reagerte på dette med hasj-røyking i anmeldelsen. Jeg synes ikke den kommentaren var passende i det hele tatt. Som (eldre eks-)skater vet jeg hvor hardt det er både for foreldre(ikke minst!) og skatere å ha den generaliseringen hengende over seg hele tiden. Liker ikke uttryket "skater" veldig godt heller, for den saks skyld.

Nå er vel de fleste brukerne av gamer.no unge, og tar ikke så tungt på slikt, men jeg synes det var en upassende og unødvendig ting å ta med. Hadde dette vært et fps spill hadde aldri den sammenhengen blitt trukket av anmelder, noe som vitner om hvor utbredt denne generaliseringen av miljøet er.

Ikke noe alvorlig, men det er jo noe å ha til ettertanke.

"Fordommer fordummer!"

 

Ellers var det en godt skrevet anmeldelse, og det er et fantastisk bra spill!

Jeg har ikke skatet mye etter jeg tippa 18, men gikk til innkjøp av nytt brett etter å ha eid dette spillet et par dager, SÅ bra er det :)

Lenke til kommentar
Han skriver rett ut "PS3-kontrolleren er den beste du kan bruke til å nyte Skate", som om det var fakta.

 

Hadde vært fint å få et svar på hvorfor karakteren er satt til 8 av 10 for begge versjonene også, når den ene tydeligvis sliter med framerate, og den andre ikke gjør det, hvor er trekket? Hvilken kontroller man foretrekker er jo helt individuelt, så du kan ikke trekke ned 2 karakterer for at du ikke liker 360-kontrolleren, og så trekke ned 2 karakterer på PS3-versjonen for dårlig framerate?

 

Og som sagt tidligere, i teksten din så høres spillet ut som et 10/10 spill, du har ikke begrunnet hvorfor du har gitt det 8 av 10.

 

Når jeg leste teksten synes jeg definitivt ikke det hørtes ut som et 10/10 spill. Til det var anmelder ikke ekstatisk nok. Det virka rett og slett som fyren "kun" hadde spilt et veldig bra skatespill. Det er ikke slik at hver spillanmeldelse starter på 10/10, og så trekker man for feil, bug og mangler og så ser man hvor det ender. Det er følelsen av at man har spilt et fantastisk, unikt og utrolig vellagd spill som gjør at man må begynne å bevege seg oppover på 9 og 10 tallet.

 

Som tidligere wannabe-skater ser dette absolutt artig ut. En litt mer realistisk utgave av gode gamle Tony Hawk og skal definitivt prøves ut. Og så må folk slutte å være så nesefine og ta seg nær av uskyldige hasjspøker :cool:

Lenke til kommentar

Poenget var vel bare at man fant spøken platt og enkel. Noe jeg er helt enig i. Tenkte selv over hvorfor anmelderen hadde tatt med dette i anmeldelsen når jeg leste den.

 

Men over til spillet:

Som andre over meg er jeg også eks skater fra 80-90 tallet da skating var ulovlig (ja skateboard ble tatt fra deg i tollen :)) og jeg må bare få si at dette spillet er min våte drøm. Det er alt hva Tony Hawk skulle ha vært etter 1'ern.

 

Det faktum at grind'ene dine bestemmes utifra hvordan du lander på railen er helt fantastisk! Ikke at man automatisk lander i en grind man har forhåndstastet, genialt EA! Andre ting som er geniale er bruken av analogstikkene, en for kroppen og en for brettet. Hvor mange ganger i spillet har man ikke landet 90 grader feil i forhold til kroppen og baila? En liten flikk av høyrestikka gjør at man tweaker brettet og lander riktig og fysikken gjør at kroppen kompenserer i balansen. Genialt nok en gang!

 

Hvis det i overhodet er noe jeg skal klage på så er det forskjellen på ramp- og streetskating. Det er faktisk vanskeligere å stå ramp her enn street, noe som ikke har rot i virkeligheten. Men som alt annet i Skate så er dette en treningssak så det kommer nok etterhvert for meg også.

 

De siste årene så har EA blitt kjent som en oppgulper av tidligere store titler, og jeg regner med at det vil komme flere Skate spill i tiden fremover. Men dette er et av spillene de ikke klarer å ødelegge så lenge de holder seg til formelen de har funnet her. Gi meg flere locations snart EA så skal jeg fortsette å gi dere mine surt opptjente penger!

Lenke til kommentar
Hvis det i overhodet er noe jeg skal klage på så er det forskjellen på ramp- og streetskating. Det er faktisk vanskeligere å stå ramp her enn street, noe som ikke har rot i virkeligheten. Men som alt annet i Skate så er dette en treningssak så det kommer nok etterhvert for meg også.

 

9625880[/snapback]

 

Det er mye vanskeligere å skate ramp i virkeligheten. At rampskating er vanskeligere sier seg selv. Det er en ting å dra et trick på flat bakke, det er noe helt annet å dra et trick oppover en vegg i stor fart med et fall på minst to-tre meter. Bare prøv å ta en ollie på gata. Så tar du en ollie i en vert. Sistnevnte er mye vanskeligere.

 

Tro meg, jeg suger på å skate vert i virkeligheten.

Lenke til kommentar

Det var ikke helt det jeg tenkte på. Jeg tenkte heller på de helt basice ferdighetene. Det er enklere for en nybegynner å pumpe i en ramp enn å rulle ned gata. Jeg synes det er litt vanskelig å kunne loade en ollie samtidig som jeg skal pumpe fart på vei opp i transitionen, det blir som regel bare til en kjapp pop på toppen av copingen...

 

Ellers så er jeg som tidligere miniramp skater uenig at at det er enklere i street enn i ramp. I ramp er forholdene like hele tiden, i street så har du med detaljer som småstein, kanter og andre ting å gjøre hele tiden.

 

Men men, vi er nok i hovedsak ganske enige i at spillet er bra :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...