Gå til innhold

Omtale av Skate (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Det som overrasker meg, eller er en eventuell indikasjon på at min tålmodighet har sunket til samme nivå som Sven O. hadde på Vinmonopolet, er at omtalen ikke nevner noe som helst om de forskjellige irritasjonsmomentene har.

 

- Utførelsen av triksene, altså hva man som spiller må gjøre med høyrestikka, blir ofte for lik på enkelte av de. På challenges der man skal utføre et gitt triks for å komme videre blir ofte en real tålmodighetsprøve. Det samme gjelder egentlig når man møter ymse pro's til en runde SKATE.

- Kameravinkelen fremstår på ingen måte som tilnærmet perfekt i mine øyne.

Bra? Ja, så absolutt, men det er mange tilfeller hvor jeg har totalt mistet oversikten over hva som er foran meg, eller rett under en gitt drop. Sistnevnte er til en viss grad naturlig, men jeg savner likevel muligheten til å justere på dette.

- Fotgjengere, biler og ikke minst øvrige skatere har nærmest fått meg ut av fatning ved enkelte tilfeller.

Jepp, fotgjengere og biler er naturlig i enhver by, men vis meg gjerne et sted på globusen hvor mennesker vandrer rundt/kjører med et IQ-nivå på lik linje med en kjøleskapmagnet. Skaterne er dog de som virkelig får det til å ryke i topplokket ved sin absurde trang til å blande seg inn i det meste man gjør.

Uavhengig av om man utfører 5 meter høye hopp i en bowl, grinder eller bare ruller nedover gata blir man på de mest latterlige måter avbrutt i det man gjør. Ytterste konsekvens, som egentlig skjer fryktelig ofte, er at man går på trynet så det suser.

- Forklaringene på mange av oppdragene er heller dårlig, og tidvis savnes en visuell demonstrasjon av hva man skal gjøre.

 

Videre nevner jeg at jeg virkelig hadde elsket et free-cam. Hvor herlig hadde det ikke vært å hatt muligheten til å fritt kunne "roame" rundt i en liten omkrets av der du står for å sjekke området? Hadde vært en grei kompansasjon for mangelen på føtter å gå på.

 

 

Alt dette til side; Spillet er fantastisk på svært mange områder, og Tony Hawk har i mine øyne blitt sparket ned fra tronen.

Jeg ber nå på mine knær om at gutta bak SKATE setter seg ned og lager et lignende snowboard-spill.

 

Edit: 1000 poster :w00t:

Endret av Gorthaur
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det som overrasker meg, eller er en eventuell indikasjon på at min tålmodighet har sunket til samme nivå som Sven O. hadde på Vinmonopolet, er at omtalen ikke nevner noe som helst om de forskjellige irritasjonsmomentene har.

 

- Utførelsen av triksene, altså hva man som spiller må gjøre med høyrestikka, blir ofte for lik på enkelte av de. På challenges der man skal utføre et gitt triks for å komme videre blir ofte en real tålmodighetsprøve. Det samme gjelder egentlig når man møter ymse pro's til en runde SKATE.

- Kameravinkelen fremstår på ingen måte som tilnærmet perfekt i mine øyne.

Bra? Ja, så absolutt, men det er mange tilfeller hvor jeg har totalt mistet oversikten over hva som er foran meg, eller rett under en gitt drop. Sistnevnte er til en viss grad naturlig, men jeg savner likevel muligheten til å justere på dette.

- Fotgjengere, biler og ikke minst øvrige skatere har nærmest fått meg ut av fatning ved enkelte tilfeller.

Jepp, fotgjengere og biler er naturlig i enhver by, men vis meg gjerne et sted på globusen hvor mennesker vandrer rundt/kjører med et IQ-nivå på lik linje med en kjøleskapmagnet. Skaterne er dog de som virkelig får det til å ryke i topplokket ved sin absurde trang til å blande seg inn i det meste man gjør.

Uavhengig av om man utfører 5 meter høye hopp i en bowl, grinder eller bare ruller nedover gata blir man på de mest latterlige måter avbrutt i det man gjør. Ytterste konsekvens, som egentlig skjer fryktelig ofte, er at man går på trynet så det suser.

- Forklaringene på mange av oppdragene er heller dårlig, og tidvis savnes en visuell demonstrasjon av hva man skal gjøre.

 

Videre nevner jeg at jeg virkelig hadde elsket et free-cam. Hvor herlig hadde det ikke vært å hatt muligheten til å fritt kunne "roame" rundt i en liten omkrets av der du står for å sjekke området? Hadde vært en grei kompansasjon for mangelen på føtter å gå på.

 

 

Alt dette til side; Spillet er fantastisk på svært mange områder, og Tony Hawk har i mine øyne blitt sparket ned fra tronen.

Jeg ber nå på mine knær om at gutta bak SKATE setter seg ned og lager et lignende snowboard-spill.

 

Edit: 1000 poster  :w00t:

9626511[/snapback]

1. Jeg har ikke nevneverdige problemer med bruken av høyrestikka, derfor fant jeg det ikke naturlig å skrive om akkurat det. S.K.A.T.E.-konkurransene går helt fint for min del.

 

2. Idotiske mennesker nevner jeg i omtalen, og senere i denne tråden.

 

3. Kan være enig i at enkelte av oppdragene er litt diffuse, men etter første "run" forsto i hvert fall jeg som regel hva som skulle til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Å spille skate gir meg et visst innblikk i hvordan det må være å sitte i rullestol, og jeg føler at skate har dratt med seg minst like mange av de negative sidene ved å lage skatefilm som gledene å skate.

Tony Hawk har hatt det som er middelmådig gimmick i så mange år, men å faktisk ha evnen til å kunne gå av brettet hadde vært utrolig nyttig i skate. Jeg presterte i stad å komme inn i en hage det ikke var mulig å komme ut av, da det var grass overalt som gjorde at man rullet med ca. 0.002km/t og ikke fikk mulighet til å ta ollie ut derfra. La meg for pokker forlatet brettet mitt!

 

Spillet lider av mangel på vansklighetsgrad, og spillet kan være simpeltent brutalt til tider, og jeg synes de har bommet fullstending på introduksjonen til spillet mtp. opplæring og å la spilleren lære seg å håndtere kontrollene før man blir kastet ut i en hard og brutal spillverden.

 

Synes også mange av triksekonkurransene og oppgaver som går ut på å naile spesifikke triks er altfor vanskelige, jeg har simpelten ikke nok kontroll over stikkene mine til å klare forskjell på to nesten identiske triks. Det er ikke store vinkelfeil som skal til før man er shit outta luck.

 

Synes Gamespot og Gametrailers har klart å ta opp disse temaene (i hovedsak vanskelighetsgraden) på en langt bedre måte enn andre anmeldelser, da de informerer om at du vil bli tvunget til å grinde samme spots om og om igjen frem til du omsider klarer det, noe som fort kan ta en god stund for casual gamers.

 

Mitt inntrykk av skate er som følger: campaindelen er totalt drit, mens free skate og multiplayer er knallmoro. Jobber hardt med å grinde meg gjennom faenskapen nå, for å kunne vite at jeg er ferdig med det og bare har den morsomme delen igjen.

 

Ellers er jeg også enig i samtlige punkter som Gorthaur nevner.

 

Jeg vil si at spillet fortjener 7/10.

Endret av Slettet-t9DveYkZ
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Avean, det er nettopp derfor EA burde tenkte bedre over opplæringen man får gjennom spillet. Jeg klarer meg fint gjennom de aller fleste challenges, men problemet mitt kommer når man skal naile spesifikke tricks som kommer opp nå og da, og når det er snakk om ørlite som skiller ett trick fra et annet kan det fort blit køddent.

 

Og du kan godt spise drit og falle av et hustak hva denne "holier than thou"-attituden din angår ;)

Lenke til kommentar

Er tydelig at spillet oppleves veldig forskjellig fra person til person, spesielt når det kommer til vanskelighetsgrad. Selv syns jeg introen fungerer godt nok, og jeg fikk fort "grep rundt det", men i likhet med mange andre har jeg også erget meg grønn og blå over enkelte utfordringer. Jeg husker spesielt en som involverer at du skal ta to stk så og si identiske triks, før og etter en rail. Det resulterte alltid i at enten triks nr 1 eller 2 ble feil - irriterende.

 

Var dog ikke så ille at de har ødelagt spillet for meg, det er det rett og slett for bra til :)

Endret av Stikko
Lenke til kommentar
hehe kan tenke meg at nybegynnere blir irritert fordi det er ganske krevende egentlig, du må ha en forståelse for timing og balanse med stickene :) Har sett flere nye prøve seg og ler meg ihjel av å se hvor mye de sliter.

9630713[/snapback]

 

Problemet her ligger ikke i hvorvidt man er nybegynner eller ei, men heller hver enkelt person sin forståelse for utførelsen av triksene, egenskapen til å koordinere rett og ikke minst hvor komfortabel man er med sin egen tommel(Vennligst les siste årsak med en liten :p på lager).

Det er flere her som har spilt spillet i uhyre lite tid, som fra før har svært begrensede egenskaper innen spilling, som enkelt og greit tar ting utrolig mye enklere enn meg.

Jeg ser på meg selv som en habil dataspiller, med mangt et år på rassen, men det her sitter bare ikke som det skal.

Trening er helt klart nøkkelen min, og ikke minst tålmodighet til å sette meg litt mer inn i hva jeg ber fingra mine om å gjøre.

Tony Hawk-syken sliter hardt på meg ennå, og mang en gang tar jeg meg selv i å gjøre de mest ulogiske tingene.

Jeg vet det kommer, men i selve spillet irriterer det meg at progresjonen bremses av visse oppdrag. Men, når det først løser seg er jeg nok like blid igjen.

Lenke til kommentar

Det er tydeligvis veldig individuelt hvor vanskelig det er ja. Jeg er nok ingen stor gamer, men Skate ble nesten for lett. I hvertfall de challengene det er lagt opp til. Jeg kan si det slik at den challengen jeg hadde det mest moro med var den til Rob Dyrdek, 360 flip til crooked, og den brukte jeg nok en time eller to på for å sette riktig. Jeg gledet meg virkelig over at det var vanskelig, og at jeg måtte gjør en "innsats" og treffe alt riktig for å klare det. Resten av prochallengene var for enkle synes jeg, og ble litt skuffa over hvor kort tid det tok å rase gjennom det.

 

Men spillets store trumfkort er jo det å cruise rundt på egenhånd og bare skate. Når dette funker så bra som det gjør er det alikevel litt greit, og det er tydelig at det er det spillet legger opp til også.

Lenke til kommentar

Har heller ingen problemer med vanskeligheten her, og kontrollene føles veldig naturlig for meg, de tok jeg med en gang fra første sekund jeg prøvde demoen. Ingen problemer med presisjonen på stikkene til 360-kontrolleren heller, setter lett samme trick 10 ganger på rad hvis jeg prøver på det.

 

Og som Avean sier, noen er bare jævlig klønete i det spillet her. Er funny å se på.

Endret av BTK
Lenke til kommentar

En god og morsom anmeldelse av spillet synes jeg! :thumbup:

Sitter og venter til den 10. da det slippes til ps3 og klarer nesten ikke vente! Har testet ut spillet på xbox360 hos en kompis noen timer og som exskater i mange år må jeg bare si jeg er helt solgt! Dette spillet er et av de mest etterlengta spillene noensinne for min del. Skate er helt enkelt hva Tony Hawk burde vært helt fra starten av; et ekte skatespill! Her er det virkelig skatingen som er i fokus, og ikke den jalla faka superskatinga du finner hos Hawk'ern.

 

Mulig jeg tar ting fort, men jeg synes styringa er upåklagelig og sitter som et skudd! Alle anmeldere verden rundt har jo lovpriset nettopp kontrollen man har i spillet og at EA valgte en slik simulatorløsning er intet mindre enn genialt.

 

Ragdoll er hysteriskt til tider, men sier meg delvis enig i at bruken av det er en smule overdrevent.. Kan ikke komme på at jeg i min "karriere" på brettet kolapset som en melsekk bare jeg kom borti en vegg eller fortauskant.. Ikke det at jeg ikke hadde min dose av spektakulære bails og knekte bein, men likevel... Det blir uansett bare småpirk å henge seg opp i slikt, spillet går ut på hvor god du er til å skate, ikke hvor godt du unngår å smake asfalt.

 

Èn eneste ting savner jeg likevell her; muligheten til å gå av brettet og løpe opp trapper ol. Tony Hawk har det så hvorfor ikke Skate...? EA fikser nok på dette til neste omgang tenker jeg, ettersom det er det eneste spillet mangler for å bli en fullkommen skatesimulator.

 

Gleder meg som en unge til ps3launch!! :dribble:

Tenker jeg ser avhengigheten i hvitøyet snart....

 

Edit: Leif var innom og snoka, kasta han på huet ut...

Endret av supra_pete
Lenke til kommentar

Demoen på ps3 var helt "ok"..

Var litt vanskelig å få til triks nr.2, men etter man hadde skjønt at man måtte bruke både joysticken og L2, så var alt "gull". Jeg klarte demoen fint etter det..

 

Var litt kult, men vet ikke om jeg ville gitt det 8 av 10.. Spørs hvor begrenset fullversjonen er iht. omverden/fri skating.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
Tror det er begge deler :p

 

Ja det er begge deler, men det er ikke spilt screen, men en og en i utfordringer der dere utfordrer hverandre i spillene S.K.A.T.E og Own The Spot.

 

Ellers er det jo også Online.

 

EDIT: Man kan spille opptil fire spillere på multiplayeren offline.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...