Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var det den festivalen som hadde en nyhet om et råttent hjortekadaver for noen år siden?

 

Vi er et black metal-band av samme grunn som andre black metal-band: å knuse et tabu til' date=' sier Penttilä til Adresseavisen.

[/quote']

Det er ingen tvil om hva som er tabu her.

 

Satanic Warmaster har jo blant annet sanger som "My Dreams of 8". Jeg får kraftige ns-vibber, men det burde være totalt likegyldig for om de kan spille konsert. Goatmoon er et band jeg må laste ned nå. For ondt for "Nidrosian Black Mass" høres midt i blinken ut for meg.

 

Det er stort sett de som ikke liker black metal, som klager over slike ting. Alt annet ville vært hyklersk.

 

GTA IV Episodes From Liberty City har den feteste musikken jeg har hørt i et spill:

 

Kreator – Awakening of the Gods, Bathory – Call from the Grave, Cannibal Corpse – I Cum Blood, Deicide – Dead by Dawn, At the Gates – Slaughter of the Soul, Celtic Frost – Inner Sanctum, At the Gates – Slaughter of the Soul, Entombed – Drowned og Sepultura – Dead Embryonic Cells.

 

LCHC – Liberty City Hardcore med Max Cavalera som programvert.

 

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Var det den festivalen som hadde en nyhet om et råttent hjortekadaver for noen år siden?

 

Vi er et black metal-band av samme grunn som andre black metal-band: å knuse et tabu til' date=' sier Penttilä til Adresseavisen.

[/quote']

Det er ingen tvil om hva som er tabu her.

 

Satanic Warmaster har jo blant annet sanger som "My Dreams of 8". Jeg får kraftige ns-vibber, men det burde være totalt likegyldig for om de kan spille konsert. Goatmoon er et band jeg må laste ned nå. For ondt for "Nidrosian Black Mass" høres midt i blinken ut for meg.

 

Det er stort sett de som ikke liker black metal, som klager over slike ting. Alt annet ville vært hyklersk.

 

Var vell Celestial Bloodshed som skapte overskrift sist gang ja.

 

Synd med Goatmoon, såg frem til og se dem live der oppe

Satanic Warmaster har noen få tekst linjer og slikt på de første platene som kan hinte til 'NS' men i senere tid er det jo så og si ingenting. Blir mektigt irritert om dem forsvinner fra festivalen og.

Endret av Skogslik
Lenke til kommentar

At noe KAN tolkes nazistisk gjør vel ikke at det ER det? Satanic Warmastertekster må jo ikke tolkes slik. Jeg har til gode å se noe obvious nazi (nå har jeg ikke studert tekstene heller, men påpek gjerne det i My Dreams of 8.

Satanic Tyrant Werewolf gjør fascisthilsen på en utgivelse hvertfall. Når det gjelder Dreams of 8 så er det en kode for Hitler. Eller det kan tolkes slik. Som sagt er det primært vibber det er snakk om, men enkelte håndfaste bevis er det jo. Mener også at det dukker opp Sieg Heil og lignende innemellom tekstene. Ikke at det blir NSBM av den grunn, men det er ingen grunn til å benekte hva som er der. Motivasjonen kan være noe helt annet enn budskapet.

Lenke til kommentar

At noe KAN tolkes nazistisk gjør vel ikke at det ER det? Satanic Warmastertekster må jo ikke tolkes slik. Jeg har til gode å se noe obvious nazi (nå har jeg ikke studert tekstene heller, men påpek gjerne det i My Dreams of 8.

 

http://www.adressa.no/kultur/article1537127.ece

 

slik jeg forsto det virer det som folk i goatmoon har kommet med naziistiske ytringer utenfor tekstene sin. En ting er tekster, men om bandmedlemmer kommer med nazisiske ytringer og har et ellers ganske brunt image er det jo grunn til å tro at de er litt nazi. skjønner godt at en festival ikke vil assosieres med det.

 

mange vil vel si at "det er kun for å provosere", men sier de nazistuff så må de nesten godta å bli sett på som nazifolk.

Lenke til kommentar

Fantômas er så uendelig mye kulere enn Slayer. Slayer er ok fett. det er tidvis beinhardt. men blir litt kjedelig i lengda for meg. særlig med tanke på antallet album, og mangelen på variasjon mellom dem.

 

og skal man først ha noe beinhardt, og da mener jeg virkelig beinhardt, så skal man høre Alpinist.

 

http://www.youtube.com/watch?v=liKAMEgf-B0

http://www.youtube.com/watch?v=rQz5nqKNAls

 

riktignok screamo/crust, og ikke metal, men faen så deilig.

Endret av aarolilja
Lenke til kommentar

Er det så interessant, la oss ta det privat. Og nei, jeg har ikke fått for meg det.

 

 

MALEVOLENT CREATION, brutal death/thrash fra USA er klare for INFERNO 2011 og slår følge med franske ALCEST, black fantasy shoegazer metal. Sammen med IMMORTAL, AURA NOIR, PENTAGRAM og SOILENT GREEN ser line-up'en for 2011 ut til å bli både hard, brutal og mørk – akkurat slik vi liker det!

Totalt kommer Inferno til å presentere ca. 45 band. Flere annonseres snart.

 

Neste års Inferno er allerede den beste.

Lenke til kommentar

Hmm. Nå ble Inferno interessant igjen. Har ikke vært der siden Emperor reunion for noen år siden, og det var himmelsk (eller helvetelsk?). Lyden var awesome, bandet spilte klokkeklart og Ihsahn var awesome. OG de åpnet med Nightside Eclipse medleyen, inkludert introen til plata.

 

Hvis jeg får med Immortal har jeg tikka av alle oldschool bandene på konsertlista mi.

Lenke til kommentar

Écailles de lune er muligens det albumet fra 2010 jeg har spilt mest og Relentless skiva til Pentagram har fått kjørt seg rimelig mye etter jeg fikk kjøpt repressen som kom nå nylig. Føler jeg nesten blir nødt til å dra en tur på Inferno, blir i så fall første gang for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...