Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg trenger desperat noe nytt å høre på, men ikke det meste som er i denne tråden.

mer Progressiv Metal/death Metal, teknisk osv.

 

noe alla:

 

Gojira

Scarve

Sikth

Benea Reach

Fellsilent

Hacride

Mastodon

Meshuggah

Sybreed

Textures

 

noen som kan hjelpe meg?

 

- The Dillinger Escape Plan (mathcore, eller noe i den duren)

- Isis (post-metal, sludge)

- Maybeshewill (post-rock, men nokså heavy til tider)

- Melvins (en slags midtvei mellom grunge og sludge)

- Opeth (prog/death metal

Lenke til kommentar

Ser Vreid kommer med nytt album om en ukes tid, (CDON). Det hørtest ganske lovende ut på den "traileren". Har 3 album fra de fra før, men det er noe med vokalisten jeg ikke liker helt, men musikken er jo bra den.

Den hørtest litt bedre ut på det nye albume ihvertfall. Har bare hørt en sang da, som ligger på myspacen deres.

Endret av Papirkurrv
Lenke til kommentar
Botch og Ion Dissonance

Booyah!

 

Fellsilent

Og du var kresen på vokal, sa du?

 

Periphery er helt ok. Bare det nye materialet som skeier ut litt. Ow My Feelings faller sikkert i smak når du er i det rette lunet. Tesseract burde også være noe for deg da det virker som de har brukt samme idéboks da de mekka sanger. Kanskje ikke så rart likevel da det er sideprosjektet til gitaristen i Fellsilent.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Tesseract er tøft ja. ow my feelings, var litt drøy kopi av Fellsilent.

er kresen på vokal ja, den må stemme, ikke kresen som i at den er crazy, hard, rar osv

 

prøver å finne litt flere sånne band med det er vanskelig, eller så er de ganske dårlige

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Botch og Ion Dissonance

Booyah!

 

 

Ion Dissonance var rimelig barskt..

 

leter fortsatt etter mer musikk, holdt på i noen timer men har bare funnet rundt 3-4 stk.

trenger noe som kan utfordre meg, teknisk sett, når det gjelder spilling, og lyddesign på skiva.

Lenke til kommentar

Aner ikke hvor du vil hen. Er det på høyde med Behold... the Arctopus teknisk sett du er ute etter, eller er det mer i årene av Dissonance? Into the Moat kan sikkert være noe tess, men syns det blir altfor fort trassig når det virker som alle band følger breakdown-oppskrifta til punkt og prikke.

 

Vildhjarta kan sikkert være noe for deg og, men skal innrømme det begynner å bli mange slike band som følger i samme sporene som Fellsilent mm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...