Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Noen som har noen gode tips til post-black metal/avant-garde black metal? Solefald - The Linear Scaffold, In the Woods... - Heart of the Ages, Fleurety - Min Tid Skal Komme, Ved Buens Ende - Written in Waters og Arcturus - La Masquerade Infernale er for meg noe av det ypperste somhar kommet innen black metal her til lands, og alle kom jo i samme periode og. 95-97 var et fantastisk år for black metal for min del. I tillegg kom jo Infidel Art, Ghastly Funeral Theatre og Hail Horror Hail i denne perioden.

 

Vurderer å sjekke ut Drawn - A New World? i hvertfall. Verdt å sjekke ut? Kan den måle seg med noen av de nevnte skivene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vurderer å sjekke ut Drawn - A New World? i hvertfall. Verdt å sjekke ut? Kan den måle seg med noen av de nevnte skivene?

Drawn er veldig kult. Ikke like bra som In The Woods..., men har et eget særpreg. Soundet er litt mer progga, ikke særlig mye bm å spore. Liker også veldig godt vokalisten.

 

Noe jeg anbefaler å sjekke ut er I Left the Planet - I Left the Planet (med bl.a. Czral og Alexander Nordgaren). Veldig Fleurety over musikken. Skiva ble faktisk spilt inn i '96, men kom ikke ut før nylig.

 

 

Endret av Anulaibar
Lenke til kommentar

Jeg ga den et par sjanser da den kom, men ble ikke veldig imponert da. Men jeg skal gi den en ny sjanse igjen.

 

Vulture Industries er jo et band som gjør Arcturus veldig bra, da. Er et stykke igjen til Arcturus-kvalitet på det de driver med, men digger begge skivene uansett. Spesielt debuten er meget bra.

 

 

Latterlig catchy.

Lenke til kommentar

Leprous er småkult. Synes ikke den første plata hadde så lang levetid, var ikke alle låtene jeg ble helt venn med. Bilateral har jeg hørt ganske lite på, men den låter ganske interessant.

 

Kan anbefale Quadrivium. Debuten høres ut som Aspera Hiems Symfonia II. Veldig kult!

 

 

 

Edit: Vulture Industries gikk jeg litt lei av etterhvert. Synes vokalisten prøver for hardt og høres ut som Garm.

Endret av Anulaibar
Lenke til kommentar

Beste Drudkh plata er?

Sykt vanskelig spørsmål, men allround, så er kanskje Autumn Aurora den beste imo.

 

Noen som har noen gode tips til post-black metal/avant-garde black metal?

Tipper du har allerede hørt de, men Age of Silence, Akphaezya og Thy Catafalque er ganske bra.

 

 

Hva synes folket om Leprous da?

 

 

Uten tvil det beste progmetallbandet fra Norge. Begge platene knall og de leverer alltid live. Ikke lenge til de skal spille igjen i Oslo sammen med progmetallbandet Ørkenkjøtt som også kommer fra Notodden. Tenker på å ta turen.

Lenke til kommentar

Svenske Deathstars med låta Metall.Hvert medlem spillte i hver sin death metall gruppe før de slo seg sammen,og derav navnet Deathstars.

Medlemmer som hver for seg har spilt death metal men som nå samlet spiller en helt annen sjanger?

 

Det mest spesielle med Deathstars er kanskje Emil Nödtveidt. Ja det er riktig, broren til en av verdens beste musikere innen metal.

Noen som har noen gode tips til post-black metal/avant-garde black metal?

Har du hørt Angst Skvadron?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Deathrow er jævlig bra. Riders of Doom er et mesterverk og Raging Steel er jævlig bra!

 

 

 

Noen som har kjennskap til Benighted In Sodom? 15 fullengdere siden 2007 pluss litt annet gjør at jeg blir litt usikker på hvor jeg skal starte, om det i heletatt er noen vits å starte. Noen som kjenner til bandet?

Har hørt et par Beinghted in Sodom skiver, og de var ræv. Mulig jeg var uheldig, hvem vet.

Lenke til kommentar

Sjak sjekke ut bandene dere har nevnt, Anulaibar og Spleen. Sjekke om der er noe for meg der. Aspera Hiems Symfonia II hørtes i hvertfall ut som min greie. Utvilsomt min Arcturus-favoritt.

 

Abigor: har så vidt sjekket ut Angst Skvadron, mens falt ikke helt for det. Kan gi det en ny sjans.

 

SirUstinov: Aight, da driter jeg i å sjekke ut BiS med det første.

 

Forresten, blodfet Graveland-worship for de som måtte finne noe sånt interessant:

 

Following the Voice of Blood / Immortal Pride era Graveland worship:

http://www.youtube.com/watch?v=Scfrey5HvDU

 

The Celtic Winter/Carpathian Wolves era Graveland worship:

http://www.youtube.com/watch?v=VDYmft0uDQU

 

 

Jævlig bra band begge to. Digger Graveland/Infernum/Veles-feelingen i Werewolf.

Endret av Video Girl
Lenke til kommentar

Hørt Bergraven, ja. Kult band, men når ikke helt opp.

 

 

Er Hellveto bra? "Orchestral Pagan Metal" høres jo ut som noe meg. Litt usikker på hvor jeg skal starte, og jeg stoler ikke helt på anmeldelsene på MA. Virker i overkant positive. Beste album?

 

Er interessert i Slavland og. Gode greier?

Endret av Video Girl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...