Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hørte bare et par sekunder av det bandet nå, og det var skikkelige saker!

 

Minner om hel drøss andre band i samme nisje, men likevel svært bra.

 

Så noe sprøtt på nyhetene om drapet i Oslo i helgen:

post-118993-0-02439500-1320009968_thumb.jpg

 

Er det et nytt enmannsprosjekt på gang?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

post-141325-0-42310100-1320077356_thumb.jpg

 

Vargs favorite tracks from his two first albums "Burzum" and "Det Som Engang Var" recorded in 2010 the way he orignally intended!!

 

"From the Depths of Darkness" is a re-recording of tracks from the first two albums, "Burzum" and "Det Som Engang Var"

 

Inspired by the recording of "Belus" and in the middle of the process of writing "Fallen" Varg went into the studio in March 2010 and re-recorded a selected number og tracks from the early days of Burzum.

 

The result is a hard hitting and great sounding collection of tracks sounding the way Varg wanted the tracks to sound and to be heard by his dedicated fans and supporters.

 

Its an album that will cement the legacy of Burzum and that is dedicated to Pytten for his gratitude and perseverance in relation to Burzum.

 

Burzum says of the new album: "From the Depths of Darkness was recorded and decided to be released because I always meant that the original recordings didn't do justice to the music, and I wanted to hear the tracks as they were intended by me back in 1991 and 1992, when these tracks were made, and to share this with those interested."

 

Produced and engineered by Pytten and Davide Bertolini

 

Recorded at Grieghallen Studios March 2010.

 

Press and PR worked by Darren Toms (Candlelight Records etc.)

 

TRACKLIST

 

1. The Coming (introduction)

2. Feeble Screams from Forests unknown

3. Sassu Wunnu (introduction)

4. Ea. Lord of the Depths

5. Spell of Destruction

6. A lost forgotten sad Spirit

7. My Journey to the Stars

8. Call of the Siren (introduction)

9. Key to the Gate

10. Turn the Sign of the Microcosm (Snu Mikrokosmos' Tegn)

11. Channeling the Power of Minds into a new God

 

Kan bli spennende dette. Hva synes dere?

Lenke til kommentar

Tror faktisk ikke jeg tør og høre engang, kan umulig bli noe særlig spennende :hmm:

 

 

For og promotere litt nye lokale BM utgivelser fra det staute vestland:

 

 

Throne of Katarsis - Ved Graven

314194.jpg?2811

 

 

Nytt album kom ut for kort tid siden, mange som ser på det som bandets beste til nå. Lover jo veldig bra da jeg elsker begge de to første.

En sang fra albumet:

http://www.youtube.com/watch?v=ZX_ru6d6GZc&feature=related

 

 

I tillegg er Skuggeheim sin tredje 7''ep ute nå, fase 3 av 5

 

320234.jpg?5337

 

Ikke noe sapmles her, men det skulle man ikke trenge om man kjenner til bandet.

Endret av Skogslik
Lenke til kommentar

Vowels: Haha, han svarte meg faktisk 10min etter at jeg sendte han mailen, ble helt sjokkert :p

 

Sjekk ut Throne of Katarsis ja, så og si alle albumene dems er meget bra, muligens forrige (Helvete - Det Iskalde Mørket) som er favoritten her til nå.

 

 

Anulaibar: Gjør det, er han som står for det mest i Throne of Katarsis som driver Skuggeheim!

Endret av Skogslik
Lenke til kommentar

Synes det har vært mye bra musikk her i det siste.

 

Gjeninnspilling var Burzum høres ut som en dårlig ide. Jeg oppfatter den første musikken som ufrivillig genial. Som å treffe blink i mørket. Alt av produksjon og innspilling var helt ræva, likevel ble det noe av det beste.

 

Slikt kan man ikke gjenskape 20 år senere.

Lenke til kommentar

Ser ikke helt problemet med at Varg spiller inn ting på nytt. Han har aldri vært fornøyd med fremføringen og lyden på skivene, og nå får han spilt de inn sånn de egentlig var tenkt å være. Jeg er spent, og gleder meg. Blir neppe like bra som orginalene, men jeg gleder meg uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...