Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Nytt fra Agalloch? Fantastisk! Hvor får man kjøpt herligheten? Helst på mp3 eller bedre. Virker i alle fall ikke til at Platekompaniet her i Trondheim er innehaver av noe som helst Agalloch.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Halloen, tenkte bare jeg skulle spørre her ganske kjapt:

 

Skal lage en 50siders oppgave om Black-Metal's opprinnelse og historie, etableringen og interessen i utlandet, og kirkebrannene og selvmord "relatert" til Black Metal.

 

Det jeg lurer på er da følgende:

Er det noen som har noen tips til band som definerte sjangeren ved den start, og noen som gjør det den dag i dag?

Om noen har tips eller anbefalinger til steder hvor jeg kan finne slik informasjon?

Tips til band som bruker norsk historie og natur som tydelig inspirasjon til tekster/album cover osv?

 

Tips mottas med stor takk.

Lenke til kommentar

Jo wikipedia går jo alltids an å bruke, men av åpenbare grunner er det ikke alltid at Wikipedia aksepteres som en "godkjent" kilde.

Det jeg er ute etter er mer bøker, filmer, websites eller lignende som er laget kun for black metalens del hvis du skjønner?

 

Poenget med stilen/oppgaven er å gjøre et inndykk i black metal's sosiologiske aspekter så vel som de musikalske, så derfor trenger jeg desverre litt mer enn en Wikipedia link, selv om den er utfyllende.

 

Men takk for svar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...