Gå til innhold

hvordan ta backupfil av noe?

bkf_94

Anbefalte innlegg

Skrevet

tror jeg vet hva det er.....

Hvis jeg skal ta backup-fil av f.eks ''mappe1''

bare kopierer jeg mappe1 eller innnholdet og legger det i en annen mappe?

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b
Skrevet

Hva i all verden er dette for en tråd?

Men du har rett angående hva backup er ja.. Det der er èn av mange måter å ta backup på.

Skrevet

Når vi snakker om backup, finnes det programmer som tar backup UTEN at det tar mye plass? La oss si at jeg har en mappe på 30GB, kan den ta backup av den uten og ta 30GB mer?

Skrevet

Muligheten blir jo da å bruke winzip/winrar/7-zip eller no sånt for å komprimere det ... det tar derimot tid å komprimere 30GB ... mye tid. Det beste er jo å kjøpe seg en ny harddisk for å bruke til kun backup.

Skrevet

Jaja, det er jo en mulighet, men er det ikke noe som het norton Ghost eller noe som du kunne legge på en cd som backup eller noe? SOm instalerte det dersom du formaterte etc!

Skrevet

Nå har ikke jeg erfaring med Norton Ghost, men ifølge informasjonen på Nortons nettsider så ser det slik ut. Dog jeg vet ikke om den har komprimeringsfunksjon.

Skrevet

Det finnes vel flere forskjellige backup programmer og tror de vil bruke like mye plass som originalfilene.

Syns det enkleste er å dele harddisken i flere partisjoner og bruke dem som backup.

Skrevet
Syns det enkleste er å dele harddisken i flere partisjoner og bruke dem som backup.

9616919[/snapback]

Dette gir ikke noen god backup. Ved harddiskkrasj vil også backupen gå tapt. En backup bør legges på et annet fysisk medium (ennen harddisk, ekstern harddisk, DVD/CD-plater etc) og oppbevares på et trygt sted (ideelt annet sted en der originalen er).

Skrevet

Ja du har forsåvidt rett der. Men det funker som imidlertidig backup, til man får tak i noe bedre. Eksterne harddisker koster ikke så mye nå til dags.

Skrevet
tror jeg vet hva det er.....

Hvis jeg skal ta backup-fil av f.eks ''mappe1''

bare kopierer jeg mappe1 eller innnholdet og legger det i en annen mappe?

9614077[/snapback]

Et bra og gratis program: Cobian Backup. Søk etter Cobian på Google, så finner du det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...