Gå til innhold

Går EA vekk fra EA link?


Anbefalte innlegg

Er ikke helt med på hva EA driver med. Først var det EA downloader, så EA link og nå er det tilbakepå EA downloader... Hva er poenget?

Synes EA link var greit nok, med rom for forbedringer, men hvorfor gå vekk fra det? EA downloader duger jo ikke til noe.

 

Vet det er ikke akkurat newsflash, men jeg bare kom til å tenke på det. :)

Endret av zappy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er ikke helt med på hva EA driver med. Først var det EA downloader, så EA link og nå er det tilbakepå EA downloader... Hva er poenget?

Synes EA link var greit nok, med rom for forbedringer, men hvorfor gå vekk fra det? EA downloader duger jo ikke til noe.

 

Vet det er ikke akkurat newsflash, men jeg bare kom til å tenke på det. :)

9609199[/snapback]

 

samme f hva de kaller det, men må de slette alle spillene mine hver gang de bytter?? Jeg har handla bf2 exp, bf2142/northern strike via ea link. funker forsåvidt greit foruten att hver gang de forandrer på dette drit programmer , må jeg laste ned alt på nytt igjen..

Lenke til kommentar

Jeg hadde en del problemer når de gikk til EA link, men denne gangen merket jeg ikke noe.

 

Jeg tok et søk på EA link på wiki og fikk dette:

EA Link[1] has been replaced by the EA Store and a new EA Download Manager. Users can now purchase from the EA Store website and use the installed EADM client to download their games[2].

 

Users will now find that their previous purchases using EA Link will now only be valid for another 6 months, after which time the customer will have to pay to make another download. This abuse of the customers trust is a topic of heated debate on many 'gamer' forums.

Er det fakta? Det nekter jeg å tro.

Endret av zappy
Lenke til kommentar

Tok å oppdaterte EA Link. Det heter EA Download Manager nå ja. Og ser ut som om du bare kan bruke det til å laste ned ting. Trykker du på EA store knappen sendes du hit:

 

http://eastore.ea.com/store/eaemea/en_IE/DisplayHomePage

 

Det er jo helt på tryne at du må kjøpe spillene om igjen etter 6 måneder. Er dette lov i forhold til norsk lov?

Endret av Phoenixs
Lenke til kommentar

What is Extended Download Service?

 

Our Standard Download Service will keep your download available for 6 months from the date of purchase. If you choose the Extended Download Service, your download will be available for additional 2 years beyond the standard 6 month period.

 

Om dette gjelder titler som allerede er kjøpt vites ikke.

Lenke til kommentar

Kjøpte tiger woods 08 for en uke siden. Og ja man må betale på nytt etter 6 måneder, eller man kan velge extended download service, da ligger spillet til nedlastning i to år, prisen var rundt 30 kr ekstra tror jeg. Sleipt som fy ja, men på en annen side så er det ikke verre enn at man brenner ut spillet på dvd. er litt problemer med ea downloader og, for man får bla ikke med manual på alle spilla.

Endret av MaxXRebo
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

du må jo ikke kjøpe spillet på nytt, men du må kjøpe rettighet til å laste det ned på nytt. Dere har helt sikkert godkjent en avtale (jeg har aldir handlet der selv) som sier at dere godtar at dere har mulighet til å laste det ned i en viss periode. Som mange påpeker her er det jo også bare å ta en kopi av det etter du har lastet det ned. Butikken er jo ikke ansvarlig for å ta vare på ting som DU har kjøpt og betalt for er de vel?

Lenke til kommentar
du må jo ikke kjøpe spillet på nytt, men du må kjøpe rettighet til å laste det ned på nytt. Dere har helt sikkert godkjent en avtale (jeg har aldir handlet der selv) som sier at dere godtar at dere har mulighet til å laste det ned i en viss periode. Som mange påpeker her er det jo også bare å ta en kopi av det etter du har lastet det ned. Butikken er jo ikke ansvarlig for å ta vare på ting som DU har kjøpt og betalt for er de vel?

 

Du har vel antakelig rett i at man har godtatt en eller annen avtale i det man startet nedlastingen, så juridisk har de nok sitt på det tørre...dessverre. Men det er allikevel dårlig behandling av kundene å sette slike vilkår ettersom det ikke koster EA et rødt øre å ha materialet tilgjengelig for oppdatering, og jeg mistenker sterkt at det er en måte for EA å tjene mer penger ved å satse på at folk glemmer å lese avtalevilkårene og å ta backup av filene. Som det påpekes lengre nede her, så er Steam langt mer kundevennelig.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Uff det ser slettes ikke bra ut.

 

For det første har man ingen mulighet til å ta sikkerhetskopi av dine spill i EA Link. Kopierer du filene som du har lastet ned så vil innstalleringen av selve spillet feile dersom du er på en annen Windows installasjon. Dette har jeg nemlig testet.

 

Dette betyr at hvis du skal reinstallere Windows etter seks måneder eller 3 år er du nødt til å kjøpe deg en helt ny lisens til 49 dollar, hvis jeg har forstått riktig.

Det er ikke nok med at du betaler 49 dollar for selve spillet Crysis, og kan betale en liten avgift for å forlenge nedlastingstjenesten. Du blir nødt til å betale hele 49 dollar som om du skulle kjøpt hele spillet på nytt, eller rettere sagt en ny lisens.

 

Dette er definitivt noe vi kunne rapportere om til forbrukerombudet, det er jo rett og slett en skandale.

 

Enda sleipere er det jo at jeg har kjøpt noen spill via EA Downloader for noen måneder siden, og på den tiden var det ikke noe snakk om utløpstid for nedlastingstjenesten!

 

Ikke noe serienummer får du heller.

Endret av SitneSnas
Lenke til kommentar
Jeg snakket med EA support her i norge, og de visste i alle fall ikke noe om grensen...der ble jeg lovet at ting kunne lastes ned til evig tid...

 

Dette må sjekkes...kan hende norske kunder får evig med tid til å laste ned. Jeg skal selv ta kontakt og spørre, og da skal jeg gi dem en URL til en Electronic Art's webside som viser det her med tidsgrensen. Og da spør vi konkret om Norge er et untak, bare for å være på den sikre siden. Og om det er noen fare for at dette vil ramme norske kunder i fremtiden. Det ville vært veldig kjipt om vi kjøper masse spill på onlinetjenesten dems og plutselig finner ut at det er en tidsbegrensning.

Endret av SitneSnas
Lenke til kommentar
Jeg antar egentlig at den norske supportpersonen jeg snakket med ikke hadde snøring om hva jeg snakket om og feilinformerte meg. :)

 

Jeg håper inderlig at den supportpersonen visste hva han snakket om ellers blir det EA spill fra SpaceWorld heretter. Og dette er jo tross alt latterlig: hvilken tidsalder lever vi i? Det er nesten 2008 og det er fremdeles vanskelig å få kjøpt et dataspill på nettet.

 

Steam har både sikkerhetskopifunksjon og ingen tidsbegrensning. Jeg håper de ikke endrer de også!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...