Gå til innhold

Hvilke spill skal du ha i høst/vinter, og hvorfor?


Anbefalte innlegg

Nå i høst/juletider kommer det veldig mange spill etter en liten spilltørke i sommer. Hvilke spill er det som står fram som de virkelig gode eller potensielle slagere?

 

Personlig skal jeg fylle opp PS3-hylla mi etter ei evig lang spilltørke på den for min del. Jeg har forhåndsbestilt Uncharted: Drake's Fortune og Ratchet and Clank. Og jeg venter med og se hvordan CoD4, Army of Two og Assassin's Creed slår an blant spillanmeldere før jeg evt. kjøper en av disse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg vet jeg skal ha er:

 

Uncharted - Spillet ser utrolig ut, men det jeg digger mest med det er atmosfæren. Slags shooter, adventure spill på en øy langt ute i stillehavet.

 

Call of Duty 4 - Ødelegg bare miljøer sammen med en mer moderne krigføring. Grafikken ser også meget bra ut, og multiplayer skal være perfekt.

Gran Turismo 5 Prologue - Tidenes bilspill?

 

GTA 4 - Tror dette blir tidenes GTA spill. Og det sier bare litt! Mange 100 timer gameplay

 

 

Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction - Must buy til alle med PS3!!

 

Stranglehold: Collector's Edition - Likte demoen. Tankeløs skyte i stykker alt spill

 

Battlefield Bad Company - Ser helt rått ut!!

 

SingStar - Must buy

Burnout Paradise - Spillet har kanskje den mest avanserte damage moduleringen jeg har sett i noen bilspill. Har også eid alle tidligere Burnout spill. Digger serien.

 

LittleBigPlanet - Har siklet etter dette helt siden GC 2007 ;)

 

Brothers in Arms: Hell's Highway - Blir nesten aldri lei av WW2 ;)

 

 

 

Kjøper kanskje disse:

 

Assassin's Creed - Genialt konsept, håper bare at utførelsen blir like bra.

 

Need for Speed ProStreet - Kan endelig EA få laget ett skikkelig godt NFS?

 

Kane & Lynch: Dead Men - Gameplay videoen ser interessante ut.

 

Haze - Spillet ser bra ut, men hvordan er det å spille? Venter på inntrykk fra anmeldere, eventuelt demo.

 

Clive Barker's Jericho - Må teste demoen noe mer.

 

Eye of Judgment - Mulig jeg kjøper dette fra utlandet, kun for å få kameraet ;) Spillet ser også kult ut, selv om jeg aldri har kjøpt noen kort spill tidligere.

 

Unreal Tournament - Multiplayer mayhem!!

 

16 spill så langt...gange med ca 400= 6400.... :cry::whistle:

 

Legger med PC også:

 

Kjøpt i høst og skal kjøpes

World In Conflict - Sinnsykt bra!

Bioshock - Helt greit spill

Half Life 2 episode 2 - Må se fortsettelsen

Crysis - Må få PC-en til å svette skikkelig ;)

Alan Wake - Vi vet lite om spillet, men bildene ser bra ut :p

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

400,- for et spill? er nok mer 500-600,- for et nytt spill. 500*16=8000,-

 

Uansett, jeg vet at ikke alle disse spillene kommer til høsten, men jeg gleder meg i alle fall til dem :)

 

Xbox 360:

GTA 4

Alan Wake

Splinter Cell: Conviction

SKATE

FIFA 08

Call of dudy 4

End War

 

PC

Crysis

Nytt The Sims? (bare kødda hehe.)

Endret av Sap15
Lenke til kommentar

Xbox 360:

GTA 4

Alan Wake

Splinter Cell: Conviction

SKATE

FIFA 08

Call of Duty 4

End War

Assassins Creed

Orange Box

Mass Effect

 

Har ikke PS3 per dags dato så lister ikke opp noen der.

Men lista sier seg vel nesten selv. Assassins Creed ser dødsstilig ut, med sandkasse elemeter blandet med parkour og slossing.

Conviction følger også i sandkassa. Men begge må selvfølgelig se seg slått av kongen på sandkassa, nemlig GTA IV!

For en liten sportskveld har vi SKATE og Fifa 08, som begge er moro og spille, spesielt Fifa i multiplayer med kompis.

Alan Wake har fått så mye omtale at jeg bare må ha :p

Call of Duty 4 sin multiplayerdel vil jeg si er bortimot perfekt, og da skal det skaffes!

Og for å oppfylle rollespil-fantasten i meg håper jeg Mass Effect vil kunne hjelpe på.

End War ser ut til og bli spennende, så jeg slang det på lista også.

Lenke til kommentar

Zelda Phantom Hourglass (DS)

zeldaph.jpg

Oppfølger til Wind Waker på Gamecube, min personlige favoritt av Zelda-spillene. Med Nintendo DS tar Zelda en ny form. For første gang blir det 3D i 2D-stil. Hele spillet blir styrt med trykkskjermen. Alle Zelda-spill er verdt å eie, dette blir ingen forskjell.

 

Jeg skal importere det fra USA, slik at jeg slipper å vente to uker ekstra på lanseringen her.

 

Lansering: 19. oktober (1. oktober i USA)

 

Metroid Prime 3: Corruption (Wii)

1ef72746c0.jpg

Jeg har alleredet testet dette i et par timer. Helt fantastisk kontroll og atmosfære. Kontrollen overgår alt av det jeg har spilt av FPS på konsoll. Siste kapittelet i Prime-serien. Skal bli interessant å se hva som skjer med Dark Samus og Phazon korrupsjonen.

 

Lansering: 26. oktober

 

Mario Galaxy (Wii)

01c.jpg

Endelig en verdig oppfølger til Super Mario 64 på Nintendo 64. Galaxy ser ut til å ha den perfekte oppskriften på underholdning. Ren og skjer spillglede. Den som har Wii kan ikke gå glipp av dette.

 

Lansering: 16. november

 

Half Life 2: Episode 2 (PC)

half-life-2-episode-two-hands-on-20070522061701938.jpg

Tidenes beste spillserie fortsetter. Freeman og Alyx har forlatt City 17 sine trange gater og er i kappløp mot The Combine for å nå rebellene i White Forrest. I denne episoden vil vi få vite mer om G-man og hans forhold med Alyx.

 

Valve har også lagt til ny teknologi til Source som kinematisk fysikk, dynamisk skygge og nye AI-rutiner.

 

Lansering: 9.oktober

 

Super Paper Mario (Wii)

super_paper_mario_01.jpg

Nytt spill i Paper Mario-serien. Kanskje det mest humoristiske spillet om man ser i bort fra Wario Wario-serien. Her parodierer Nintendo seg selv, spillindustrien og fansen.

 

Jeg har det allerede

 

Lansering: 14. september

 

Crysis (PC)

crysis_68.jpg

Det nye spillet til Crytek, utviklerene bak Far Cry. CryEngine 2 i aksjon som tar PC-spilling til et nytt nivå. Mange PC-er vil nok rope for nåde når dette lastest inn. Ødeleggbar vegetasjon og enorm verden hvor du kan gjøre som du vil blir nok underholdning.

 

Lanseirng: 16. november

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Til PC skal jeg ha disse spillene fremover;

 

 

-Call of Duty 4 - ingen tvil om at jeg skal ha denne, IW lager det og det ser veldig bra ut så langt! Akkurat nå og frem til jul er det vel dette spillet jeg har høyest forventninger til (så det bør være bra, siden fallhøyden da er så mye større).

 

-Crysis - må jeg vel bare ha... :p

 

-Half-Life 2: The Orange Box - har kun HL2 fra før, så denne er ett røverkjøp! Også TF2 da :dribble:

 

-Brothers in Arms: Hell's Highway - men ble vel utsatt til 1. kvartal neste år? :cry:

 

 

Noen andre spill jeg er litt usikker på;

 

-Enemy Territory: Quake Wars - skal prøve demoen først (bare jeg får igang min nye PC)

 

-Blacksite: Area 51 - ser veldig bra ut... men vet ikke om jeg liker settingen... håper på en demo så jeg kan prøve først

 

 

 

Ellers, som den innbitte militærspill-fantasten jeg er, så er det 2 titler jeg virkelig venter på;

 

-ArmA II

-Operation Flashpoint 2: Dragon Rising

 

Begge er planlagt innen første halvdel av 2008...men det tror jeg på når jeg ser det (eller står med de i hånden).

Lenke til kommentar

Wii:

Super Mario Galaxy. Trenger vel neppe forklaring.

Metriod Prime Corruption. Har aldri spil Metroid i 3D. Kun de gamle 2D spillene, så dette skal jeg nok teste ut. Litt avhengig av anmeldelsene.

 

PS3:

Skate. Likte demoen veldig bra. Gode anmeldelser overbeviste meg om at jeg måtte ha dette.

 

PC:

Half Life - Orange Box. Har aldri spilt Half Life før, men jeg har skjønt at jeg har gått glipp av noe. Dette ser ut som en god anledning til å begynne å spille det.

 

XBOX 360. OBS det spørs om lommeboka tillater kjøp av denne konsollen i år, men jeg er optimistisk.

Gears of War. Igjen virker dette som et bunnsolid spill.

Bioshock. Kunne ha spilt det på pc, men det krever Vista, visstnok.

Blue Dragon. Jeg liker JRPGs

Mass Effect. Venter på anmeldelsene, men dette ser lovende ut.

Lenke til kommentar

har kjøpt:

bioshock - så helt utrolig ut, og det var det.

 

halo 3 - mye pga multiplayer, selv om singleplayern også viste seg å være veldig bra, men litt kort.

 

har forhåndsbestilt:

pgr4: en oppfølger til pgr3, som jeg syns er drit bra. blir fett med dynamisk vær, nye biler, motorsykler og nye baner.

 

mass effect: ser ut som et helt utrolig stort og omfattende rpg / third person shooter. elsker sci fi så dette blir nok bra.

 

crysis: vel hva kan jeg si. grafikken ser jo helt utrolig ut, og det ser ganske morsomt ut og. jeg likte forgjengeren, far cry ganske godt, så vil nok like dette og.

 

skal kjøpe:

 

hl2 episode 2: har spilt hl2 og ep 1, må jo ha fortsettelsen. blir og fett med alt det anre som følger med.

 

cod4: GLIMRENDE multiplayer, og single player ser fet ut og, i videoene.

 

assassins creed: er ikke helt sikker på om jeg skal ha det, men antageligvis. ser kult ut med å kunne klatre og utforske en stor middelalder by.

 

turok: trodde ikke dette kom til å bli noe særlig, men gamer og andre spillsider og var veldig entusiastiske om dette etter å ha prøvd det, og det ser veldig rått ut i videoene, så tipper jeg skal ha dette og.

 

GTAIV: Trenger vel ærlig talt ingen forklaring.

 

Alan Wake: Er bare veldig nysgjerrig på dette, fra skaperne av max payne. Ser lovende ut.

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar

Det er så mange jeg har lyst på (og antakeligvis kommer til å kjøpe), men jeg har dessverre så liten tid til å spille. Min liste vil bli noe slikt:

 

Super Mario Galaxy - Et spill som alle med Wii _må_ ha.

 

Super Paper Mario - Ser utrolig artig ut, må nesten prøve dette!

 

Resident Evil 4 Wii Edition - Har fått mye skryt og virker utfordrende, bør prøves!

 

Metriod Prime 3: Corruption - Også et må-ha-spill for alle med Wii

 

Unreal Tournament 3 - Har gledet meg til dette spillet i flere år. Kommer til å bli ufattelig bra. Det er jo det helt klart beste FPS-et noensinne! :)

 

<fy, stygt å glemme!>Super Smahs Brothers: Brawl - Ser utrolig kult ut som multiplayerspill. Gleder meg til å prøve! :)</fy, stygt å glemme!>

Endret av Hallelujamannen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...