Gå til innhold

Audigy1 vs. Audigy 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sakset dette fra artikkelen i extremetech.com:

"... As with its Audigy card, the Audigy 2 will turn off S/PDIF output when "protected content" is detected, according to Creative officials ... "

 

Et søk på google etter "audigy 2"+"drm" gir en rekke treff angående dette emne.

 

Forøvrig anbefaler jeg webadressen efn.no dersom en ønsker og lese mer om drm.

 

edit: det skal vel sies at drm er helt i startgropa og vil sannsynligvis ikke virke så godt før neste versjon av windows kommer ut med palladium aktivisert. Men det kan jo de som gidder å kjøpe audigy 2 kortet glede seg til, personlig velger jeg og stå over slike kjøp.

Lenke til kommentar
"... As with its Audigy card, the Audigy 2 will turn off S/PDIF output when "protected content" is detected, according to Creative officials ... "

Hæ?? Mitt Audigy skrur ikke av S/PDIF output når jeg spiller MP3. For det er vel den som brukes når du bruker den Digitale utgangen?

Lenke til kommentar

OK, så vidt jeg skjønte ut fra artiklen med mine "dårlige" kunnskaper.

 

Hvis du prøver å "kopiere" en CD'plate med "protected content" så går det dårlig, men jeg ser ikke noe grunn til at det ikke tillater å spille av MP3.

 

"The Audigy 2 will apparently take the same stance regarding so-called "protected" content as the first-generation Audigy. The card will turn off S/PDIF output when protected content is detected, preventing it from being copied, the spokesman said. The spokesman did not indicate whether any additional protections were built into the MediaSource manager."

 

Correct me if i'm worng...

:oops:

-BUFF

Lenke til kommentar
"... As with its Audigy card, the Audigy 2 will turn off S/PDIF output when "protected content" is detected, according to Creative officials ... "

Hæ?? Mitt Audigy skrur ikke av S/PDIF output når jeg spiller MP3. For det er vel den som brukes når du bruker den Digitale utgangen?

edit: Med "protected content" menes visstnok dvd-audio plater...

Lenke til kommentar
Er vel ikke store forskjellen bortsett fra at audigy2 har innebygget en drm brikke som kan hindre deg å spille mp3 og andre "ulovlige" formater.
Nei flipper du? Er dette sant?

 

Da fungerer isåfall den "drm brikken" utrolig dårlig. Jeg har Audigy2 og spiller alle de mp3 og "ulovlige" formatene like bra som med Audigy1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...