Gå til innhold

Audigy1 vs. Audigy 2


Anbefalte innlegg

Med Klipsch PM 5.1, Logitech Z-560/680 så tror jeg nok man merker en forskjell

Disse høytalerne går nok innenfor definisjonen av billige pchøytalere ja. Du merker nok ikke rare forskjellen om du ikke virkelig har investert i et skikkelig hifi-anlegg og selv da tror jeg ikke forskjellen er verdt pengene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er riktig at Audigy2 har ganske mye lavere CPU forbruk enn Audigy1. Har lest flere tester, men gidder ikke begynner å lete etter de nå.

 

Jeg hører ganske mye forskjell på Audigy1 og Audigy2, når det gjelder lydkvalitet. Jeg har Creative Inspire 6.1 høytalere og det er ganske forbedret lydkvalitet på Audigy1. Bassen er mer markant, diskanten høres mer "riktig" ut. Vanskelig og forklare, men jeg merket ihvertfall forskjell

Lenke til kommentar

Med Klipsch PM 5.1, Logitech Z-560/680 så tror jeg nok man merker en forskjell

Disse høytalerne går nok innenfor definisjonen av billige pchøytalere ja. Du merker nok ikke rare forskjellen om du ikke virkelig har investert i et skikkelig hifi-anlegg og selv da tror jeg ikke forskjellen er verdt pengene.

 

Hmm. Jeg tror ikke at Klipsch Promedia 5.1 havner under definisjonen av billige pchøytalere :rofl:

Lenke til kommentar
Jeg hører ganske mye forskjell på Audigy1 og Audigy2, når det gjelder lydkvalitet. Jeg har Creative Inspire 6.1 høytalere og det er ganske forbedret lydkvalitet på Audigy1. Bassen er mer markant, diskanten høres mer "riktig" ut. Vanskelig og forklare, men jeg merket ihvertfall forskjell

Det bekrefter teorien om at lydkvalitet er subjektivt. Hifi-entusiaster som oppgrader anlegget sitt med nye kabler til 20.000 kr sier også det samme som du nettopp sa. I blindtester er slik lett å motbevise...

Lenke til kommentar

Eh, takker for alle mulige svar, men nå det gjelder lydkvalitet så er den grei nok som den er i Audigy 1. Leiligheten min er bare på 25 kvaderat, så jeg trenger ikke noen spess mer lyd der. Bruker riktignok lydkortet til DVD o.l., da jeg bruker TV-uttaket på skjermkortet.

 

Men det er jeg egentlig lurte på, var om 2'n hadde noen forbedringer, tilleggs moduler, som var artige. Bedre midi-lydbank, andre funksjoner osv.

Lenke til kommentar

Jeg kan godt utdype, men det ender sikkert med flaming og usaklig vrøvl. Jeg ville tro at du vet hva jeg mener, du har iallefall postet i tråden.http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=70181

Jøss, hadde nesten glemt den posten. Lo godt når jeg leste gjennom det der, mer usakelig poster skal du lete godt etter :lol: Uansett var det vel bare for å kverulere jeg ba deg utdype det... 8)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
4000 pr. stk. ...mener du at det er så veldig mye?

De er i alle fall ikke verdt kommentaren "[..]det er koblet til et stereoanlegg til som er litt større og dyrere enn det folk flest har[...]"

Har selv et surround anlegg som jeg selv synes jeg har betalt mye for, men det er likevel et drøss med folk som har både mer peil og dyrere anlegg enn meg. CastorFiber er ikke en av dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...