Gå til innhold

Den store ASUS Maximus Extreme / Formula tråden


andylove

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234
Da må du nok legge en god del ekstra i ram da Extreme er et DDR3 kort.

 

Du har rett, men jeg skrev feil. Jeg mente Formula kortet ^^

Ikke noe DDR3 her i huset nei haha.

 

Men Loffen1, du skriver at etter at du har installert oppdateringer har det gått bedre. Ønsker er hovedkort som kjører tilnærmet 100% stabilt i vista, selv om xp er å foretrekke. Ingen her kan såklart garantere at det blir mitt tilfelle, men er det opplagte feil med dette kortet som flere har opplevd?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Mitt brett er 100% stabilt i vista(var også stabilt i XP før jeg formaterte).

Hvis du kan knote litt i bios er stabilitet ikke et problem. Kjører du bare stock møter du nok ikke problemer. Vanskelig å garantere at dine komponenter vil være feilfrie, men med det oppsettet du har burde ikke du få stabilitets problemer.

 

Judith: Med pc8000/8500 minne klarer du sikkert 4ghz også ;)

Endret av MamboJambo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hele sju formulakort ble solgt i kveld fra komplett så ba dem sende Asus Rampage Formula, X48 istedet. Er vel noenlunde like kort så...

Lenke til kommentar

Før siste BIOS oppdatering var det komplett umulig for meg å kjøre stock settings, fikk ikke bootet opp stock en eneste gang. Minnedumpene viste tilfeldige og forskjellige 0x meldinger for hver BSOD enten jeg brukte XP eller Vista.

 

Begynte da å klokke på 4 GHz for i det hele tatt å kunne bruke maskinen.

 

Men nå, med 1102, er alt bare fryd og gammen. Maskinen kan boote også på stock, og det virker som FSB-taket er hevet en del.

 

Oppsett i signaturen.

Endret av maN1C
Lenke til kommentar
Prisen på Samsung F1 750GB har falt en god del og jeg vurdere å sette opp 3 av disse i RAID 5. Jeg har aldri prøv RAID-kontroloren på Maximus Formula og vet ikke om den duger til. Har noen erfaringer med RAID 5 på Maximus for å dele?

Jeg har aldri prøvd den og skal aldri prøve One-board kontrolelr på HK'et heller, kjøper heller en "extern" kontroller! :)

Lenke til kommentar
Dette er litt rart, Asus hevder at kortet har RAID. Hva er eventuelle ulempen med å bruke den inbygde RAID-kontroloren på Maximus Formula?

Det er USIKKERT, hvis du skal kjøre oneboard kontroller så MÅ du ihvertfall ha et godt backUp system (selvsagt må du gjøre dette med extern kontroller også).

Dessuten, det du også tjener med å kjøpe en extern kontroller er også ytelse! Jo flere disker på kontrolleren jo bedre ytelse iforhold til oneboard kontrollere.

 

Edit: Maximus kortet har Raid-funksjon.

Endret av Loffen1
Lenke til kommentar

Har nettopp fått meg ny pc med asus maximus formula kort, satt i alt som skal til for at en pc skal fungere, men når jeg fyrer opp probe programmet så får jeg en alarm på DRAM og DRAM ref at de er altfor høye.

 

DRAM= 2.10v Probe nominal value= 1,89

DRAM= 1.04v Probe nominal value= 0,95

 

Skal sies at jeg ikke driver med overklokking og har ikke planer om det. Så lurer da på om det er normalt med disse målingene eller om jeg må gjøre noe med dem?

 

Kjører Rammen jeg kjører

Lenke til kommentar

Bruker Intel RAID-kontolleren på hovedkortet for å kjøre RAID0. Funker helt fint for meg. Bruker en enkelt SATA-disk til automatisk backup.

 

xrayeyes: Din RAM skal ha en driftsspenning på 2.3 - 2.35 V iflg spesifikasjonene på siden du linker til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...