Gå til innhold

Problemer med Ms Proffesional XP 64-bit! Hjelp! Henger seg opp når jeg taster med tastaturet! Hjelp!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har fått meg en splitter ny PC, dvs fikk satt den sammen på mandagen, men har fått problemet med Operativsystemet mitt.

Jeg har nå hw: Q6600 Go-Stepping (Kjøres på 3.5 GHz, 1.45 Volt), Crucial BallistiX Pc8500 (Kjøres kun på 970 MHZ), 8800 GTX (Kjøres på 2200/630, med thermaltake kjøler, altså ikke Boxed kjøleren), Antec P190 (Montert ned den store 200 mm vifta, for å få plass til CPU-vifta, Thermaltake Big Typhoon VX).

Men det er ikke noe av utstyret som er feil, klokkingen er veldig stabil, og har ikke fått bluescreen eller lignende, jeg kan også nevne at det var Lars Skogmo som klokket den opp, da han har stor erfaring og vet hva det er.

Jeg kjører MS XP Professional 64-bit. Det er nettopp dette som er problemet.

Jeg har altså ikke SP2-utgaven, men har senere oppgradert dette, så nå kjører jeg SP2-utgaven. Jeg kan også nevne at jeg har absolutt alle "updtes" som MS har gjort tilgjengelig via deres såkalte "Updates"-program.

 

Mitt problem:

 

Jeg kommer inn på maskinen fint, og det går lynraskt, men når jeg kommer inn og trykker på en nettleser (samme om det er explorer eller firefox), og begynner å taste med tastaturet klikker programet og må legges ned, får da den berømte "No responding" - på programet. Dette skjer uansett, om det er en nettleser eller noe annet. Jeg kan dog ikke skrive noe i nettleseren, men kan skrive helt fint på "Notisblokken". Dvs at tastaturet funker fint.

Problemet er da at jeg ikke kan skrive på tastaturet når jeg åpner programer, og programen klikker.

 

Problemet mitt er da ganske ukjent, og har spørt flere og de vet rett og slett ikke hva som er problemet. men spørr like greit igjen.

 

- Hva er problemet mitt?

- Hva kan jeg gjøre?

- Evt. Hvilket program/Update/oppdatering kan jeg gjøre? Link til siden?

 

Håper på svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Punkt nummer 1 er å klokke ned systemet ditt og se om det funker da. Uansett hvor stabilt det virker (ikke så veldig virker det som) og uansett hvor dyktig klokkeren er kan det ha konsekvenser.

Vell, jeg har en kompis som har nesten likedans spesifiaksjoner på PC-en sin, og kjører akkurat samme OS. Men hos han funker det....OG, han har klokket han å.

Lenke til kommentar

Jeg har nøyaktig samme problemet her, har lett i et døgn nå uten å finne noen relaterte saker, jeg trodde det var slutt på slike barnesykdommer nå..

 

Min pc er klin ny, montert i romjula: https://prisguiden.no/vis_handlevog...p?waggon_id=988 - og den kjøres på standard hastighet, jeg ville få alt installert og stabilt før jeg begynte noen som helst form for overklokking. Har installert Xp 64bit og alle oppdateringer. Pavel: Hva hardware har du, er det noe vi har likt utover Q6600?

 

Det eneste jeg har klart å finne ut er at det gjelder kun 32-bits programmer, jeg sitter og skriver i IE 64-bit nå, det fungerer utmerket, men prøver jeg 32-bit versjonen fryser den ved første tastetrykk på tastaturet - men å jobbe med musa funker helt fint, jeg kan f.eks lime inn url og trykke "go" med musa så får jeg surfet uten problemer. Det gjelder alle programmer som kjøres i 32-bit, ikke kun nettleserne. Har lagt inn noen spill og programmer som Winrar, og det samme skjer der: Funker fint å arbeide med musa, men så fort en eneste tast på tastaturet trykkes, så fryser applikasjonen (og kun den, Windows og de andre programmene er like fine).

 

Jeg har prøvd med to forskjellige Logitech Deluxe 250 keyboard, ett med usb og ett med ps/2. Har også prøvd å oppdatere/avinstallere tastaturet flere ganger, og flere forskjellige usb-porter.

 

Hvis noen kan hjelpe her ville jeg satt stor pris på det.. takk!

Lenke til kommentar
Dette viste seg å være Asus AI suite, som følger med hovedkortet, fikses ved å oppdatere til nye beta versjon: 1.03.15

Lastes fra: http://dlsvr01.asus.com/pub/ASUS/misc/util...Suite_10315.zip eller http://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/misc/util...Suite_10315.zip

 

Nå er alt i orden her iaf, lykke til :)

WTF?

Hehe, har vært uten hw-bruker enstund nå, nedtur..uansett..jah har klokket opp osv..og det er stabilt!! jeg kan kjøre stalker som fulgte med hovedkortet helt fint og leeenge...men jeg kan ikke drive slik som du sa i Internett explorer......jeg kan ikke det engang i IE 64-bit...det klikket uansett, men kunne drive så mye jeg ville med musa...men ikke tastaturet..

tror du driveren funker for meg å?

Lenke til kommentar
Det var vist et kjent problem med det programmet, ja. Prøv å oppdatere eller fjerne Asus AI suite, det er vel ikke et program du til stadighet bruker uansett?

 

Det funker fortsatt finfint med v1.03.15 her hos meg

 

hehe, problemet for meg var også fordi onkelen min, som er it dude, sa at hovedkortet mitt var defekta.....over tlf....så har sendt det tilbake

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...