Gå til innhold

Omtale av FIFA 08 (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
EDIT: Jeg gjør meg samme tanker angående spillanmeldere som du gjør angående spillutviklerne. Hvorfor skulle ellers Fifa score så bra i tester hvert eneste år?

 

Ja, man kan begynne å lure. Men det er ikke akkurat tilfelle her - siden mcgroven kommenterte disse feilene i omtalen har han tydeligvis sett dem, men det blir vel veldig subjektivt hvor mye man skal trekke i karakteren...

 

Generelt synes jeg vel de fleste anmeldere er for snille med karakterene, ikke bare med FIFA, men alle spill. Hadde "pressekorpset" stått samlet om å ikke være så snille så hadde utviklerne skjerpet seg.

Endret av BTK
Lenke til kommentar

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg gir alltid den karakteren jeg synes spillet fortjener - jeg ser ingen som helst grunn til å være for snill.

 

Grunnlaget for karakteren kan leses i en relativt omfattende omtale, så motivet burde være relativt klart.

 

Klart: Folk er uenige, og det er ikke noe problem. Det er bare noen ganger jeg ikke forstår meg på argumentasjonen. :)

Lenke til kommentar

Hmm.

 

Jeg skjønner ikke hvordan du ikke kan forstå argumentasjonen min? Du trenger ikke være enig i karakteren jeg mener spillet burde fått, men argumentasjonen på hvorfor har jeg sagt nå i klare ordelag.

 

Argumentasjonen - som jeg er helt enig i - er jo faktisk den samme du selv har kommet med i omtalen, bare at jeg mener det burde bli trekt mer for det enn det har blitt gjort.

Endret av BTK
Lenke til kommentar
Det handler vel mye om hva man vektlegger i et fotballspill, antar jeg. Nå ser jeg jo at VG har prestert å gi Fifa terningkast fem også, så da er det vel bare å konkludere med at det er mange som ikke har peiling på fotballspill :)

9569843[/snapback]

 

Eller at de som har omtalene ikke er fanboys som føler at de må rakke ned på "motstanderen" av deres eget favoritt spill.

 

Jeg er ingen fanboy, men får en grusom følelse av at mange andre er det her.

 

Jeg har spilt FIFA siden 96 kom ut og jeg har sett flere av disse feilene dere nevner, men jeg har aldri blitt så plaget av det som dere ser ut til å være. Har alltid hatt det moro når jeg har spilt FIFA, og det tviler jeg sterkt på at kommer til å bli forandret når 2008 versjonen kommer ut.

 

Og ja, jeg har faktisk prøvd PES, men det falt ikke helt i smak hos meg, men det er absolutt ikke et dårlig spill.

Endret av kinag
Lenke til kommentar

Jeg spilte Fifa fram til begynnelsen av årtusenet, men da PES kom var det ikke tvil om hva som ble foretrukket. Jeg mener rett og slett at PES-serien er utrolig mye bedre _fotballspill_ enn Fifa-serien. Og jeg klarer ikke å fatte at folk synes Fifa er bedre. Et bedre spill? Kanskje det. Bedre fotballspill? Ikke kjangs. Så da er jeg vel fanboy, da.

Lenke til kommentar
Nei, hadde du vært fanboy så hadde du bare fortsatt med FIFA, ropt høyt om hvor bra det er, at alt annet er ræva, selv om du nektet å gi noe annet en sjanse.

9570173[/snapback]

 

Eller sitter å kritiserer alt om og om igjen mens man sitter og sier hvor bra et annet spill er ^^

 

Er vel en grunn til hvorfor "fanboy" er et ord som blir kastet mye rundt?

Lenke til kommentar

Personlig kritiserer jeg FIFA fordi jeg skulle ønske det var bedre, det er småfeil som påvirker gameplayet dramatisk, som lett kunne vært ordnet, så det er i skuffelse at jeg kritiserer. FIFA har presentasjonen og det grafiske, lisensene, atmosfæren... Har alltid ment at en blanding av FIFA og PES ville vært det ultimate fotballspillet. Og som jeg har sagt tidligere (ikke i denne tråden) så kommer jeg vel antakeligvis ikke til å kjøpe noe fotballspill i år, siden både FIFA og PES virker å skuffe. IMO.

Endret av BTK
Lenke til kommentar
Personlig kritiserer jeg FIFA fordi jeg skulle ønske det var bedre, det er småfeil som påvirker gameplayet dramatisk, som lett kunne vært ordnet, så det er i skuffelse at jeg kritiserer. FIFA har presentasjonen og det grafiske, lisensene, atmosfæren... Har alltid ment at en blanding av FIFA og PES ville vært det ultimate fotballspillet. Og som jeg har sagt tidligere (ikke i denne tråden) så kommer jeg vel antakeligvis ikke til å kjøpe noe fotballspill i år, siden både FIFA og PES virker å skuffe. IMO.

9570224[/snapback]

 

Der er jeg faktisk helt enig med deg når du sa det på den måten. Mulig jeg har misforstått tidligere, men når du sier at en blanding ville vært best så er jeg enig.

 

Tenk hvor mye bedre det ville vært hvis man fikk den fulle kontrollen til PES samt farten, mens man beholdt det positive med FIFA. Personlig elsker jeg det nye finte systemet i FIFA så jeg kunne tenkt meg å beholdt det også ^^

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...