Gå til innhold

Tråden for Klassisk Rock/Metal


Underpants

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vet ikke om noen band bortsett fra Black Sabbath som er like gode på riff som Pantera. Bare hør på Cemetary Gates, 5 Minutes Alone, eller Cowboys From Hell. The best of CD-en til Pantera, Reinventing Hell er å anbefales på det sterkeste!

9612989[/snapback]

 

ja ... Gåsehud !! :dribble:

Lenke til kommentar
Vet ikke om noen band bortsett fra Black Sabbath som er like gode på riff som Pantera. Bare hør på Cemetary Gates, 5 Minutes Alone, eller Cowboys From Hell. The best of CD-en til Pantera, Reinventing Hell er å anbefales på det sterkeste!

9612989[/snapback]

Reinventing Hell er jo en samlecd, så det blir jo litt rart å si da..

Men Pantera har verdens beste riff, det er sant.

 

RIP Dimebag

Lenke til kommentar
Bra du sjekka signaturen min da :p

 

Sjekk Black Sabbath hvis du liker riff så godt. :thumbup:

9616523[/snapback]

Jepp, så noe interessant, sjø! ;)

Har hørt en del på Black Sabbath også, ja. Men riffene deres kan etter min mening ikke sammenlignes med Pantera engang, men det blir jo en helt annen sjanger, så det er vel ikke helt sammenlignbart.

 

Selv om bass-soloen på NIB er... :love:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hallo!

Jeg lagde denne tråden fordi det tydeligvis ikke snakkes noe om gammel rock/metal på tråden Backstage.

Der går det mye i Folk, Black, Death, Symfonisk og Melodisk, så jeg savnet det gode gamle.

Her snakker vi om alt fra CCR til Black Sabbath til Twisted Sister osv.

 

Historie:

Rocken ble utviklet fra sjangeren R&B, sent på 40-tallet, sterkt inspirert av Blues, Jazz og Gospel. På 50-tallet kom Rock & Roll'en ved hjelp fra vår venn Kongen. Nå ble gitaren viktigere.

Rocken utviklet seg i mange forskjellige retninger, blant annet Hard Rock og Metall, som kom på 60-tallet. Disse markerte seg ved å være kraftigere, hardere og tyngre.

Eksempler på band:

Led Zeppelin

AC/DC

Iron Maiden

Black Sabbath

Deep Purple

The Stooges

Blue Oyster Cult

Kiss

Wasp

Alice Cooper

Guns n' Roses

osv.

 

Noen som har noe å tilføye i første-posten? - Send meg en PM

9565290[/snapback]

 

Det er jaggu ikke så rart at diskusjonene fortaper seg i en tråd hvis eksemplene dine danner grunnlaget for debattene ... :whistle:

 

Hva med "skikkelige" klassikere som:

- The Strawbs

- ELO

- Emerson Lake And Palmer

- Uriah Heep

- Grand Funk

- Jethro Tull

- Nazareth

- Supertramp

- Genesis

- Lou Reed

osv, i det uendelige ... :p

Guns n' Roses, PØH :w00t:

Lenke til kommentar

 

Jaja, jeg fikk bare 4 svak på den, men dere kan jo lese den og si hva dere synes?

9641616[/snapback]

 

Ikke bry deg om dem, Maiden er konge uansett!

Ikke lenge til dem annonserer flere datoer på varedensturneen '08, dem har sagt dem kommer til Norge, men venter i spenning!!

 

Edit: eneste tingen og utsette på oppgaven var at du skrev at Fear of the Dark ikke var noen stor suksess, men sangene Afraid to Shoot Strangers og Fear of the Dark er jo klassikere. ellers en bra oppgave.

Endret av Eirik_1990
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...