Gå til innhold

Tråden for Klassisk Rock/Metal


Underpants

Anbefalte innlegg

Mye bra musikk nevnt her, men jeg for min del har blitt ganske betatt av en gammel rocker som still is going strong...

 

Mr. Neil Young.

Fikk Harvest på kassett en gang på 90tallet, men hørte ikke så mye på han da, men for et års tid siden, tok jeg den frem igjen og begynte å høre på ham, og siden da har interessen bare vokst.

Nå har jeg noen album, og må si jeg rett og slett digger ham.

 

Han har steget raskt i rekkene hos meg, og er snart oppe i min nesten helt uforandrede Topp 5.

 

Med album som Weld, Harvest, Live at Massey Hall 1971 og f.eks. Unplugged, troner denne mannen høyt oppe.

 

Jeg takker Sinnerboy for å ha vekka Neil Young-interessa mi til live der den lå og dormet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Et av de desidert beste bandene innenfor hardrock/klassisk rock fra 70 og 80 tallet er AC/DC  :thumbup:  !! dette er det vel flere som er enige i ??  :hmm:

9573186[/snapback]

 

Jeg er derimot uening. AC/DC er bra så lenge du hører max 2 sanger i strekk, jeg hvet ikke om noen band som er så ensformig

9573327[/snapback]

 

Hva er det sier ? tror du virkelig at AC/AC ville ha solgt 80 millioner eksemplarer av albummet Back in black hvis det du sier er fakta ??

9575473[/snapback]

 

Det har jeg ingen problemer med å tro, det er et godt album så lenge du ikke hører det i strekk. Men husk at også Spice girls solgte mange album og det var søppel.

9575502[/snapback]

 

Slenger meg på den! AC/DC gjør greiene sine bra i to sanger på rad, men flere enn det blir kjedelig. Mange av riffene deres er kongebra, men alt blir dessverre for likt! Dette er forøvrig bare min mening og jeg regner med at jeg får en del pes nå:p

 

Aerosmith og Guns n' Roses er jo tidenes beste rockeband etter min mening! Bluesy rock n' roll :cool:

 

Aerosmith - Toys In The Attic og Guns n' Roses - Appetite for destruction! Det er musikk det :D

 

Er forresten kjempefornøyd med at det har kommet en sånn her tråd. Er drittlei av å høre om death/prog/folk/agurk metal or whatever. Dette er the real deal!

Lenke til kommentar

Uriah Heep ja.

De er ganske bra.

 

Jeg oppdaga de da jeg gikk gjennom platesamlinga til pappa for noen år siden.

Ble helt forelska i Gypsy og July Morning.

Føler jeg slapper av når jeg hører på de, samtidig som jeg får en liten orgasmisk følelse. Mer som når Roger Waters kommer med innoverskrikene sine på Careful with that axe, Eugene, eller når jeg bare kan slappe helt av med Pink Floyds Echoes.

Lenke til kommentar
The Who var veldig clean og oppskriftsbasert, men både var og er et fantastisk liveband. Noen interessante utgivelser har dem, men for min del er det langt i fra det mest interessante bandet fra den tiden.

9578023[/snapback]

Njaa, om dei var oppskriftsbaserte, baserte dei seg i så fall ganske mykje på sin egen oppskrift, i alle fall når det gjaldt samspelet i bandet.

I dei fleste andre "power trio (+vokal)" rockeband speler trommer og bass for det meste rimelig rytmisk og "interlocker" kvarandre (kjem ikkje på eit bra norsk ord), mens gitaren står for melodien. I The Who (spesielt Moon/Entwistle era så klart) var det veldig ofte gitaren som holdt rytmen, bassen som spelte melodiøst og trommisen fulgte vokalen.

 

Ellers var nok Who eit band som var endå betre på framføring enn komposisjon, og som du seier er det nok band frå denne tida som hadde endå meir spennande låtmateriale, sjølv om dei også var blant pionerane på ein del forskjellige andre ting, som synth-bruk.

For meg er det i alle fall samspelet (spesielt rollene til tromme og bass), i tillegg til at dei utvilsomt er eit av tidenes beste live-band, som gjer dei til eit av mine favorittband. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...