Gå til innhold

Tråden for Klassisk Rock/Metal


Underpants

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Wtf er NWOBHM?

 

 

Vil ikke ha noen kommentarer bare svar... TAKK

9583708[/snapback]

Underpants: Vokalist Rob Halford er en av de beste heavy metal-vokalistene, han har en syk range som faktisk gruser Bruce Dickinson, tro det eller ei.

9583746[/snapback]

Kan ikke disse MySpace-greiene, så hadde vært fint hvis noen ga meg en link så jeg kunne hørt noen sanger. :)

Lenke til kommentar
Wtf er NWOBHM?

 

 

Vil ikke ha noen kommentarer bare svar... TAKK

9583708[/snapback]

Underpants: Vokalist Rob Halford er en av de beste heavy metal-vokalistene, han har en syk range som faktisk gruser Bruce Dickinson, tro det eller ei.

9583746[/snapback]

Kan ikke disse MySpace-greiene, så hadde vært fint hvis noen ga meg en link så jeg kunne hørt noen sanger. :)

9583798[/snapback]

 

http://www.myspace.com/judaspriest

 

Hør på "Painkiller" :thumbup:

Lenke til kommentar

Judas Priest er eit fantastisk band. Det er vel ein guide her på forumet du kan ta utgangspunkt i? Nemnde Painkiller og British Steel er klassikarar, men det er også Screaming for Vengeance, Stained Class, Killing Machine, Defenders of the Faith og den nyaste Angel of Retribution. AoR er ei av dei beste, utruleg bra saker. Rob Halford har også nokre gode soloplater.

Lenke til kommentar

Noodles, har du vurdert å ta med albumene med Ozzy på albumguiden din om Black Sabbath, senere? Hadde vært gøy å se hva andre synes om albumene.

Jeg syns Black Sabbath ikke har noen dårlige album, selvom de tre siste med Ozzy var litt dårligere enn de som kom før. Jeg skal våge å si at alle sangene på alle albumene til og med Sabbath Bloody Sabbath, slår det meste.

Liker også Dio-albumene hvor Dehumanizer kommer øverst, men har ikke hørt noe med de andre vokalistene ennå.

Lenke til kommentar
Ah, gammel Maiden<3

 

Sitter og hører på "Piece of Mind", ikke deres aller beste, men en veldig bra skive. De fem første låtene er konge, men de tre neste sangene trekker ned.

9587230[/snapback]

Still Life er riktig bra, syns no eg, men er enig i at Quest for Fire og Sun and Steel trekker ein god del ned.

Lenke til kommentar
Et av de desidert beste bandene innenfor hardrock/klassisk rock fra 70 og 80 tallet er AC/DC  :thumbup:  !! dette er det vel flere som er enige i ??  :hmm:

9573186[/snapback]

 

Jeg er derimot uening. AC/DC er bra så lenge du hører max 2 sanger i strekk, jeg hvet ikke om noen band som er så ensformig

9573327[/snapback]

 

Hva er det sier ? tror du virkelig at AC/AC ville ha solgt 80 millioner eksemplarer av albummet Back in black hvis det du sier er fakta ??

9575473[/snapback]

 

Det har jeg ingen problemer med å tro, det er et godt album så lenge du ikke hører det i strekk. Men husk at også Spice girls solgte mange album og det var søppel.

9575502[/snapback]

 

point taken :) synes i hvertfall det er bra gitarist og vokalist i bandet selvom sangene som du sier kan bli litt like og ensformige ... et av de bedre bandene innenfor denne sjangeren uansett

Lenke til kommentar
Noodles, har du vurdert å ta med albumene med Ozzy på albumguiden din om Black Sabbath, senere? Hadde vært gøy å se hva andre synes om albumene.

Jeg syns Black Sabbath ikke har noen dårlige album, selvom de tre siste med Ozzy var litt dårligere enn de som kom før. Jeg skal våge å si at alle sangene på alle albumene til og med Sabbath Bloody Sabbath, slår det meste.

Liker også Dio-albumene hvor Dehumanizer kommer øverst, men har ikke hørt noe med de andre vokalistene ennå.

9587359[/snapback]

 

det hadde vert tøft ja, det er jo Roinnie James Doi og Ozzy Osbourne som er mest kjent fra sabbath er det ikke ? hvilke andre vokalister har vert med i sabbath ?

Lenke til kommentar
synes i hvertfall det er bra gitarist og vokalist i bandet

9589373[/snapback]

Har aldri likt stemma til Brian Johnson, men Bon Scott var konge. Ellers er nok AC/DC eit "høyre maks tre sanger på rad-band" for meg også.

9589740[/snapback]

 

hmm ... Bon Bcott var den beste vokalisten. men mange av de feteste sangene kom mens brian johson var vokalist. :cool:

Lenke til kommentar

når jeg ser Klassisk Rock/metal tenker jeg med en gang på Thin Lizzy!

Fantasiske catchy sanger, sinnsyke riff, of vanvitige speed-metal soloer! Rush er vel også et must.

 

Har ikke lest gjennom tråden, benytter anledningen til å anbefale et nyere band som spiller NWOBHM. ganske inspirert av Painkiller-era Jpriest : Hibria

 

kremgode sanger som Defying the rules, og Steel lord on wheels kan høres her: http://www.myspace.com/hibria

Lenke til kommentar
Noodles, har du vurdert å ta med albumene med Ozzy på albumguiden din om Black Sabbath, senere? Hadde vært gøy å se hva andre synes om albumene.

Jeg syns Black Sabbath ikke har noen dårlige album, selvom de tre siste med Ozzy var litt dårligere enn de som kom før. Jeg skal våge å si at alle sangene på alle albumene til og med Sabbath Bloody Sabbath, slår det meste.

Liker også Dio-albumene hvor Dehumanizer kommer øverst, men har ikke hørt noe med de andre vokalistene ennå.

9587359[/snapback]

det hadde vert tøft ja, det er jo Roinnie James Doi og Ozzy Osbourne som er mest kjent fra sabbath er det ikke ? hvilke andre vokalister har vert med i sabbath ?

9589754[/snapback]

Underpants: Ja, eg har vurdert det, men om noko skjer med det får tida vise. Som Addan godt syner er det Ozzy som er best kjend som Black Sabbath-vokalist og difor er det større trong for ein guide som dekkjer dei albuma, men det kan hende eg skriv noko om Ozzy-platene også.

 

Addan: Eg har på oppfordring frå bl.a. Underpants skrive ein liten guide om Black Sabbath-platene utan Ozzy nettopp fordi mange færre kjenner til dei platene enn dei med Ozzy. Sjølv om det er ei generell oppfatning om at Black Sabbath var best med Ozzy eller Dio er det mykje meir å finne om ein leitar litt i Black Sabbath-katalogen. Albumguiden finn du her. Eg vonar du gjer eit par av platene ein sjanse.

 

når jeg ser Klassisk Rock/metal tenker jeg med en gang på Thin Lizzy!

Fantasiske catchy sanger, sinnsyke riff, of vanvitige speed-metal soloer! Rush er vel også et must.

 

Har ikke lest gjennom tråden, benytter anledningen til å anbefale et nyere band som spiller NWOBHM.  ganske inspirert av Painkiller-era Jpriest : Hibria

 

kremgode sanger som Defying the rules, og Steel lord on wheels kan høres her: http://www.myspace.com/hibria

9590793[/snapback]

Thin Lizzy er eit flott band, og det viste Hibria seg også å vere..

Lenke til kommentar

Denna posten dedikerer jeg til Underpants pga all whininga hans i backstage :p

 

Led Zeppelin II

Led Zeppelin IV

Best of Black Sabbath

Best of Van Halen, vol. 1

Gun's n' Roses Greatest hits

40 seasons - Best of Skid Row (en av mine favorittskiver)

The Essential Judas Priest

Iron Maiden - Best of The Beast

Best of Jimi Hendrix

AC/DC - Back in Black

Best of Def Leppard

Sultans of Swing: The Very Best of Dire Straits

 

 

Fornøyd? :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...