Gå til innhold

Tråden for Klassisk Rock/Metal


Underpants

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Samme om Maiden har Bruce eller Di`Anno på vokalen. Blaze er det værste jeg har hørt. Ille!

 

Har du hørt Di'Anno pr. i dag? Stemmen hans er stort sett ødelagt. Hørte en bootleg fra.. mm.. Belgia (tror jeg det var) for et par år siden, og det er noe av det verste jeg har hørt, rent vokalmessig. Stemmen hans var totalt rævkjørt. Blaze er for øvrig en OK vokalist når han får synge sanger skrevet for hans vokalregister, men å få ham til å synge gamle sanger skrevet for Dickinsons-stemme er håpløst. Utenom Afraid to Shoot Strangers, som jeg syns Blaze gjorde bedre enn Bruce.

 

The X Factor og Virtual XI.

Etter hva jeg har lest her så er ikke de noe å ha vel?

 

TXF er ikke så ille. VXI er det vel mer delte meninger om. Selv liker jeg den, men jeg er i et mindretall, i og med at de fleste Maiden-fans ser ut til å avsky den.

Endret av Eldritch
Lenke til kommentar

Ingen som har nevnt The Doors enda? The Doors er et av tidenes album.

 

Jeg skaffa meg akkurat Rush - Spirit of Radio etter anbefaling av en kompis. Hvilken samleplate mener dere er den beste. YYZ er ikke på noen av samleplatene :ermm:

Rush Retrospective I (1974-1980) er en god samleplate for å få inntrykk av bandet. Men album er stort sett best i sin helhet.

Lenke til kommentar
Er sikker på at Blaze ville sunget bedre på både "No Prayer..." og "Fear of the Dark"-platene. Bruce var på et lavpunkt på de platene der.

 

De absolutte lavpunktene til Bruce innen Maiden-diskografien er IMO Live at Donington og A Real Live Dead One. Det høres seriøst ut som om han heller ville vært hjemme og stukket strikkepinner i øynene enn å stå på scena med Maiden. Men er det snakk om studioalbum, så er FOtD og NPFtD bunnslam, ja.

Lenke til kommentar
Er sikker på at Blaze ville sunget bedre på både "No Prayer..." og "Fear of the Dark"-platene. Bruce var på et lavpunkt på de platene der.

 

De absolutte lavpunktene til Bruce innen Maiden-diskografien er IMO Live at Donington og A Real Live Dead One. Det høres seriøst ut som om han heller ville vært hjemme og stukket strikkepinner i øynene enn å stå på scena med Maiden. Men er det snakk om studioalbum, så er FOtD og NPFtD bunnslam, ja.

 

Dette er samme perioden da. 1990-93.

Lenke til kommentar
Er sikker på at Blaze ville sunget bedre på både "No Prayer..." og "Fear of the Dark"-platene. Bruce var på et lavpunkt på de platene der.

 

De absolutte lavpunktene til Bruce innen Maiden-diskografien er IMO Live at Donington og A Real Live Dead One. Det høres seriøst ut som om han heller ville vært hjemme og stukket strikkepinner i øynene enn å stå på scena med Maiden. Men er det snakk om studioalbum, så er FOtD og NPFtD bunnslam, ja.

 

Dette er samme perioden da. 1990-93.

 

Jeg vet, var tross alt hardcore Maiden-fanboy i en del år ;) At de erstattet Smith med en halvdårlig Skal vi Danse-deltager etter SSOaSS hjalp heller ikke på.

Lenke til kommentar
Er sikker på at Blaze ville sunget bedre på både "No Prayer..." og "Fear of the Dark"-platene. Bruce var på et lavpunkt på de platene der.

 

De absolutte lavpunktene til Bruce innen Maiden-diskografien er IMO Live at Donington og A Real Live Dead One. Det høres seriøst ut som om han heller ville vært hjemme og stukket strikkepinner i øynene enn å stå på scena med Maiden. Men er det snakk om studioalbum, så er FOtD og NPFtD bunnslam, ja.

 

Dette er samme perioden da. 1990-93.

 

Jeg vet, var tross alt hardcore Maiden-fanboy i en del år ;) At de erstattet Smith med en halvdårlig Skal vi Danse-deltager etter SSOaSS hjalp heller ikke på.

Gears er på ingen måte noen dårlig gitarist, ta å se eks Rock in Rio og hør de små mellomspillene han fletter inn.

Lenke til kommentar
Er sikker på at Blaze ville sunget bedre på både "No Prayer..." og "Fear of the Dark"-platene. Bruce var på et lavpunkt på de platene der.

 

De absolutte lavpunktene til Bruce innen Maiden-diskografien er IMO Live at Donington og A Real Live Dead One. Det høres seriøst ut som om han heller ville vært hjemme og stukket strikkepinner i øynene enn å stå på scena med Maiden. Men er det snakk om studioalbum, så er FOtD og NPFtD bunnslam, ja.

 

Dette er samme perioden da. 1990-93.

 

Jeg vet, var tross alt hardcore Maiden-fanboy i en del år ;) At de erstattet Smith med en halvdårlig Skal vi Danse-deltager etter SSOaSS hjalp heller ikke på.

Gears er på ingen måte noen dårlig gitarist, ta å se eks Rock in Rio og hør de små mellomspillene han fletter inn.

 

Sammenlignet med Smith og Murray syns jeg ærlig talt han er ganske meh. Tror det var på A Real Live Dead One han herpa The Trooper, bl.a.

Lenke til kommentar

hmm ... snakka lite om de virkelig bra bandene innenfor sjangeren rock/metal her ... litt skuffet :dontgetit:

 

hva synes egentlig folk om Sabbath, Zeppelin,Deep Purple,Thin Lizzy, AC/DC osv. ??

 

noen som har noen flere klassikere å komme med ? anbefalinger ?

Endret av Addan
Lenke til kommentar

Jeg er ganske ny på Led Zeppelin. Kjøpte for en tid tilbake plata med "Stairway to heaven" (jeg er utrolig dårlig på å huske albumtitler) og gikk også nylig til innkjøp av plata med bilde av en zeppelin (ikke best-of samlinga). Tør vel påstå at jeg kommer til å bruke flere kroner på Led Zeppelin fremover. Musikken til Led har masse energi, det liker vi. Noen som vil anbefale neste cd av Led Zeppelin? :love:

Lenke til kommentar
Jeg er ganske ny på Led Zeppelin. Kjøpte for en tid tilbake plata med "Stairway to heaven" (jeg er utrolig dårlig på å huske albumtitler) og gikk også nylig til innkjøp av plata med bilde av en zeppelin (ikke best-of samlinga). Tør vel påstå at jeg kommer til å bruke flere kroner på Led Zeppelin fremover. Musikken til Led har masse energi, det liker vi. Noen som vil anbefale neste cd av Led Zeppelin? :love:

 

Best of albumet "how the west was born" er å anbefale på det sterkeste ! albumet inneholder 3 cd'er og til sammen 18 av Zeppelins beste sanger :thumbup:

Lenke til kommentar
hmm ... snakka lite om de virkelig bra bandene innenfor sjangeren rock/metal her ... litt skuffet :dontgetit:

 

hva synes egentlig folk om Sabbath, Zeppelin,Deep Purple,Thin Lizzy, AC/DC osv. ??

 

noen som har noen flere klassikere å komme med ? anbefalinger ?

 

AC/DC er knall, det jeg har hørt av Sabbath og Thin Lizzy har stort sett kjedet meg, det jeg har hørt av Purple har vært OK og Zeppelin syns jeg er regelrett fælt å høre på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...