Gå til innhold

Til dere treningsfreaker og kosttilskudd folk


Anbefalte innlegg

Uansett..

Ja hører at mange sier at de trener for sin egen del.. for at de personlig skal føle seg bra. Men det jeg personlig tror er at mange gjør det for jentenes sin skyld (eller guttene sin skyld, alt etter hva en foretrekker). Men de liker ikke å innrømme det. (...) Men jeg trodde ikke på henne i det hele tatt (...)

 

Jeg skjønner ikke helt hva du vil frem til?

 

Ja, det er sikkert mange som trener for jentenes skyld, og det er helt sikkert mange jenter som sminker seg for gutters skyld. And?

9557054[/snapback]

 

Som jeg forklarte i førsteposten vil jeg utforske de bakenforliggende årsakene til at folk trener. Hvorfor inntar du en slik forsvarsposisjon Stian89?

9557087[/snapback]

 

Fordi jeg har ufattelig lite å gjøre i dag, så da kan jeg like godt sitte på diskusjon.no og spekulere frem og tilbake med deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Erobre kvinner. Og alphamannen (alphamale) får alle kvinnene, hehe.

2. dopamin, gir en god følelse etter hver økt.

3. Sunnhet, et lengre og mere behagelig liv, som ikke ender i en gyngestol med dårlig rygg slik dine jevnaldrende utrente venner vil ende opp. Mens dem sliter for å komme seg opp av stolen så står du i skogen og hugger ved i en alder av 80.

4. Bedre selvfølelse.

5. Forebygger slossing da man lettere får respekt hvis man er godt trent, dette trenger ikke bety at man er noen slosskjempe, men man får likevel en verdifull respekt, såklart, sålenge det er gjensidig respekt. Men i noen tilfeller kan det få motsatt effekt, for det fins alltid dem som hater veltrente folk, og dem bare må sloss med dem.

6. Kommer an på hva man trener, men treningen vil gi overskudd og styrke til å fullføre arbeidet med glans hvis man er i et fysisk yrke, såvel som et stillesittende yrke vil man få overskudd uansett.

7. Man bidrar positivt til samfunnet, ved å bare kjøpe sunne matvarer, og det bidrar til å øke prisene på det usunne og senke det på det sunne.

8. Mindre utgifter til sykehusene. hehe.

9. Plage de som irriterer seg over at noen er dedikert.

10. Hvis noen kunne fylle inn det tiende bud, jeg kommer ikke på flere ting i farta. :wow:

Lenke til kommentar
Uansett..

Ja hører at mange sier at de trener for sin egen del.. for at de personlig skal føle seg bra. Men det jeg personlig tror er at mange gjør det for jentenes sin skyld (eller guttene sin skyld, alt etter hva en foretrekker). Men de liker ikke å innrømme det. Jeg spurte engang en venninne som nettopp hadde fått seg ny type om hun hadde sminket seg for han siden hun hadde tydeligvis pfiffet seg mer opp enn vanlig. Da ble hun furtete og sa at nei hun hadde sminket seg for sin egen skyld. Sminken fikk henne til å føle seg bedre.

Men jeg trodde ikke på henne i det hele tatt

9557035[/snapback]

Jeg er litt egoist så jeg trener for meg selv ;)

 

Og hvorfor skulle man trene for jenter? Jenter bryr seg som regel ikke om muskler og de fleste jenter synes det er bra nok så lenge du har en sixpack selv om du er skinny :ermm: Så hvorfor skulle vi bygge så mye muskler for å imponere jenter, når det ikke imponerer dem?

 

Tror nok mange begynner med å trene for å få damer, men så blir det heller noe man gjør for seg selv. Jeg begynte å trene for å få sixpack :!: Men sixpack har jeg rett og slett ikke fått siden jeg ble helt hekta og så forsatt jeg å bygge muskler siden man ikke kan bygge mye muskler samtidig som man går ned i fettprosent. Hvis jeg skulle imponere damene så hadde jeg gått ned i fettprosent og fått sixpack, men det gjorde jeg rett og slett ikke fordi jeg trener for meg selv og ingen andre.

Lenke til kommentar
.. bare ett lite spørsmål. Hvorfor er dere så opptatt av å spise råegg og altslags dritt.. Betale en liten formue i treningsutstyr og kosttilskudd.. Hva er pointet?

Så dere skal få en litt bredere skulder og litt større muskler?

Hva er pointet?

Alle handlinger har en positiv ide bak seg. Hva er deres?

9556693[/snapback]

 

Det å trene, spise sunt, og være i fysisk aktivitet gjør at vi ikke trenger å kaste bort tiden på å lage slike innlegg slik som dette.

 

Det gjør at kroppen din er forberedt på påkjennelser, og gjør at du takler livet på en helt annen måte enn sofasitterne.

 

Det gjør noe med humøret ditt. Hjertet ditt. Rett og slett hele kroppen din. Du kjenner at du har mer igjen for å leve..

 

Til slutt vil jeg si; Kroppen vår fungerer slik, at om du er for eksempel svak i armene - og plutselig begynner med en hard fysisk jobb som krever mye armstyrke - så mobilserer kroppen byggemateriell til den muskelen som er for svak. Du vokser, og blir sterkere.

 

Dette burde være et lett-tolkelig signal til dere anti-trening'ere. Kroppen vår er skapt til å brukes. Og den utvikler seg på respons. Den bygger når du belastes. Og den sender ivei endorfiner til hjernen din når du trener for å gjøre deg glad.

 

Vi trener, vi spiser, og vi koser oss med trening - fordi kroppen vår sier den vil det. Og trenger det..

 

Derfor gjør vi som vi gjør..

Endret av Patience
Lenke til kommentar
Det kommer jo helt an på hva som er målet til personen.

Jeg trener mye mest for å få ut aggresjon, og man føler seg mye bedre etterpå. Dessuten ser kroppen bedre ut også etterhvert

 

Ok. Ja jeg forstår dette. Men trener du da hver dag systematisk og hiver innpå med kosttilskudd? Du har vel ikke så mye aggresjon ;)

 

Hehe, neida. Jeg trener styrke 3 ganger i uka, etter et oppsett på styrkeloft.no.

Der har jeg som mål å klare maksløft på 110kg i benk, 130 i mark løft og knebøy før jul. Det er et mål jeg kommer til å klare relativt fint, selv uten noe spesifisert kosthold. Blir man sinna nok på trening klarer man det meste ;)

 

Men til trådstarter: Trening er absolutt ikke farlig. Folk gjør det for å føle seg bedre, og tro det eller ei, det funker som bare det! :)

Lenke til kommentar

Jeg har vært innom perioder med løping og sykling og styrke, men har landet mest på styrke. Synes det er veldig morsomt. På samme måte som syklister og løpere prøver å få litt bedre tider på en runde eller løype og å få bedre kondis, prøver folk som trener styrke å bli litt sterkere. Jeg har ingen planer om å konkurrere eller noe, men alle er enige om at det er sunt å trene, og for min del synes jeg styrketrening er morsomst. Men varierer jo litt her.

 

Det er også mye interessant å lese om på kostholdsdelen, har lært veldig mye siden jeg begynte. Jeg tror på et så naturlig og helt kosthold som mulig, og tar ingen kostilskudd whatsoever, utenom den gode gamle tranen.

 

Disse to tingene føler jeg er med på å legge et bra grunnlag for trivsel og overskudd ellers i hverdagen og derfor gjør jeg det. Der har du pointet. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Dagens kroppsideal ligger vel i det at både jenter og gutter skal være slanke og trente. Det er selvsagt litt forskjell mellom kjønnsidealene da.

 

Jeg trener selv styrke og trener ikke bare for utseende og helsa. Jeg får selvtilitt av det. Jeg får en deilig følelse av og "se ned på" alle nybegynnerne og slappisene på treningsstudioet mitt. Ikke misforstå meg, jeg er ikke noe rævhål. Det jeg prøver å si at det ligger i mannfolket sine gener, helt tilbake til steinalderen at vi liker å være sterkere enn andre. "the survival of the fittest".

 

Jeg spiser sunt, men tar meg noen utskjeielser i blant. Jeg har et avslappet forhold til kroppen min. Å drikke råe egg og pøse på med tunfisk er ekstremt. Da synes jeg heller at en skal vurdere et godt kostilskudd(proteinpulver etc).

 

Jeg er selv opptatt av å være råsterk etter kroppsvekt. Målet er ikke å veie 120kg og ta 200 i benk liksom. Jeg er enig at markerte muskler er det fineste, med realtivt lav fettprosent:D

Endret av Lock
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Det jeg prøver å si at det ligger i mannfolket sine gener, helt tilbake til steinalderen at vi liker å være sterkere enn andre. "the survival of the fittest".

 

"Survival of the fittest" betyr ikke "de sterkeste overlever", men derimot "de mest tilpassede". Hvorvidt det å være råsterk i dagens samfunn er nyttig kan diskuteres.

 

Å drikke råe egg og pøse på med tunfisk er ekstremt. Da synes jeg heller at en skal vurdere et godt kostilskudd(proteinpulver etc).

 

Spise tunfisk er ekstremt? Så det å prioritere kosttilskudd foran fast føde mener du er lurt?

Lenke til kommentar

Jeg tror alle menn på et eller annet nivå ønsker å være sterke. Siden jeg begynte å trene har jeg bare blitt mer og mer interessert i dette. Når kosttilskudd som proteinpulver kan være med på å gjøre hverdagen lettere for de som ønsker å bli sterkere, er det jo ganske logisk at flere vil kjøpe disse produktene, så enkelt er det. Er vel forøvrig nesten ingen som spiser rå egg.

"Survival of the fittest" betyr ikke "de sterkeste overlever", men derimot "de mest tilpassede". Hvorvidt det å være råsterk i dagens samfunn er nyttig kan diskuteres.
Det var nyttig, og samfunnet endrer seg for fort til at evolusjonen henger med.
Konkurranse med seg selv er kanskje noe av det mest fantastiske som finnes i verden. Merkbare resultater, uansett i hvilken idrett, er så deilig.
Følelsen av progresjon er så sykt digg. Blir så jævlig glad hver eneste gang :dribble:

 

Hvis du ennå ikke skjønner hvorfor vi gjør det vi gjør, så les DENNE artikkelen. Hvis du etter å ha lest den artikkelen, fortsatt ikke skjønner hvorfor, kommer du aldri til å skjønne det.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
.. bare ett lite spørsmål. Hvorfor er dere så opptatt av å spise råegg og altslags dritt.. Betale en liten formue i treningsutstyr og kosttilskudd.. Hva er pointet?

Jeg spiser ikke rå egg eller dritt.

Det jeg bruker på kosttilskudd gjør at jeg restituerer lettere etter trening og får en lettere hverdag, samt at protein fra proteinpulver er lurt både restitusjonsmessig og kostnadsmessig rett etter en treningsøkt

 

Så dere skal få en litt bredere skulder og litt større muskler?

Ja det stemmer. :-)

 

Hva er pointet?

Alle handlinger har en positiv ide bak seg. Hva er deres?

For min del var trening fra starten en måte og gå ned i vekt og få en fornuftig BMI på. Etter hvert som jeg har fortsatt, økt jevnt og trutt med vekter, har jeg funnet ut at dette er noe jeg liker og holde på med. Det blir på en måte hobbyen min. Noen samler frimerker, noen trener (styrke).

 

 

Det er min grunn. Alle har vel sin egen grunn. Å få komplimenter for at man er veltrent er heller ikke å forakte. Man får få komplimenter for en stor ølvom...... ;-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ
ok, men hvorfor syns du muskler er så fint?

 

Fordi en veltrent kropp ER fin

 

personlig går jeg små turer og kanskje sykler litt på en fin sommerdag. Det er nok.

 

Nok til å forbli en skinny gutt, ja.

 

Jeg forstår ikke folk som bruker så utrolig mye tid på å bygge muskler, spise altslags usmakelige og grufulle ting, og alt dette bare fordi en får litt muskler.

 

Enkelte av oss får mye muskler

 

Jeg spiser sundt jeg og.. Grovtbrød og masse frukt. Men jeg gjør det fordi det smaker godt og jeg er vandt med det. Å helle innpå med kosttilskudd høres bare rart ut.

 

Dæven, du MÅ være skikkelig sunn, som spiser grovbrød og frukt og greier :O

 

jeg har også (normalt sett) god selvtillit og godt humør..

 

Good for you. Hvorfor ikke gå fra god selvtillit til meget god selvtillit?

 

 

 

Og sist men ikke minst: Alle har sine interesser og hobbyer, du har sikkert noen du og.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...