Gå til innhold

Fikser de xboxen når den riper opp spillene?


Carlgutt

Anbefalte innlegg

Har fått tilbake xboxen nå. Det er 2 uker siden jeg leverte den inn fordi den ripte opp spillene mine (det kan ikke ha vært min feil etter som den ødelagte 3 av spillene mine) Så det jeg lurte på er egentlig om dette er et vanlig problem? Jeg mener er det stor sjanse for at de som fikser xboxen ikke oppdager dette selv om du tar det opp på telefonen?

 

For å være ærlig så synes jeg dette er verre en den berømte ring of death da vet men i det minste hva som er problemet og du slipper å streve med å bytte tilbake spillene dine.

 

Er det noen som har hat dette problemet selv? Og har det blitt fikset på reparasjonen?

 

Ps: vet at det finnes 10000 av "xboxen min virker ikke tråder" allerede men jeg har ikke sett noen tråder før om noen som har hatt dette problemet.

 

edit: jeg vet at man ikke skal bevege på xboxen når spillene står i å det har jeg heller ikke gjort. Den har bare stått helt i ro men likevell så har spillene blit ripet opp.

Endret av carlgutt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Jeg kan lite om dette, men hvordan klarer en spille konsoll og ødelegge spillene dine? wink.gif


Det er en svakhet i DVD-drevene (ihvertfall de eldste modellene) som gjør at platene kan ta nedi området rundt laser-linsen. Spesielt om man flytter 360'en fra liggende til stående mens en plate spinner inni, men også om den står i ro (om f.eks. platen ikke er 100% flat og roterer ujevnt eller magneten som skal gripe fast platen ikke fungerer som den skal).
Lenke til kommentar

Selv har boxen min, som nå er død lol, klart å ødelegge Forza 2 spillet mitt..

MS erstatter spill som blir ødelagt av boxen uten fysisk hjelp, dvs at den må ha stått helt stille..

 

Har ikke orket å ringe MS å forlange et nytt ett.. Det var på en måte greit da jeg begynte å gå lei spillet.

Lenke til kommentar
Erm, at en xbox360 herper plata når du flytter den fra stående til liggende er ikke en svakhet, det er din egen dumhet som ødelegger plata ;).

 

Samme med PS2, PS3 og dvdspillere. ikke vri på de når de er på ;).

 

Jo, jeg vil si det er en svakhet, for DVD-drevet kunne med letthet (og da snakker vi kun om noen skumgummi-puter) vært laget slik at det ikke var mulig for platen å rotere skjevt (ihvertfall ikke skjevt nok til å ta nedi noe). Slik at man praktisk talt kunne ristet på 360'en og platen hadde ikke tatt skade av det.

Endret av _crs_
Lenke til kommentar
Jo, jeg vil si det er en svakhet, for DVD-drevet kunne med letthet (og da snakker vi kun om noen skumgummi-puter) vært laget slik at det ikke var mulig for platen å rotere skjevt (ihvertfall ikke skjevt nok til å ta nedi noe). Slik at man praktisk talt kunne ristet på 360'en og platen hadde ikke tatt skade av det.

9553480[/snapback]

Men hvorfor skal man flytte på Xboxen når et spill sitter i? Det tar jo ikke så fryktelig lang tid å ta ut en CD/DVD?

Lenke til kommentar
Men hvorfor skal man flytte på Xboxen når et spill sitter i? Det tar jo ikke så fryktelig lang tid å ta ut en CD/DVD?

 

Hvem er det som sier at man må? Men faktum er jo at det skjer, det er sikkert nok av folk som har ripet spillene sine fordi de har flyttet på 360'en med en spinnende plate i. Størrelsen på konsollen og det at man kan ha den liggende eller på høykant, gjør det jo ikke akkurat usannsynlig at folk flytter på den, på eller av, med spill i eller ikke. At dette ikke har vært i tankene under konstruksjonen av DVD-drevet, er nettopp en svakhet.

Lenke til kommentar

Det som er en svakhet her er folk som ikke gidder å lese bruksanvisningen sin.

 

Der står det rett fram: IKKE RØR PÅ SPILLEREN NÅR DEN ER PÅ! Ikke vipp eller bytt fr stående til liggende.

 

Så jeg mener at for folk som faktisk gidder å sette seg inn i hva de driver med er dette null problem, de snur den nemlig når konsollen er av.

Lenke til kommentar
Det som er en svakhet her er folk som ikke gidder å lese bruksanvisningen sin.

 

Der står det rett fram: IKKE RØR PÅ SPILLEREN NÅR DEN ER PÅ! Ikke vipp eller bytt fr stående til liggende.

 

Så jeg mener at for folk som faktisk gidder å sette seg inn i hva de driver med  er dette null problem, de snur den nemlig når konsollen er av.

 

Du leser tydeligvis ikke det jeg skriver. Dette hadde aldri vært noe problem om DVD-drevene hadde vært konstruert med dette i tankene, i utgangspunktet. Med knapt noen få øre i ekstra produksjonskonstnader, hadde dette vært unngått. At det aldri falt Microsoft inn at noen kom til å flytte på 360'en mens den er på, med påfølgende ripete plater, er en SVAKHET. Å sette på en advarsel er en rimelig tafatt løsning på problemet. Advarselen stod heller ikke på de første 360'ene som kom på markedet.

 

Rett og slett tåpelig av deg å påstå at feilen ligger hos forbrukeren og ikke hos Microsoft som ikke har laget et solid nok produkt. Det er sikkert nok av dem som har beveget 360'en ved uhell som også har fått ripete plater.

Lenke til kommentar

Jeg stiller meg bak Alastor.

Hvis man absolutt vil flytte på Xboxen, bør man sørge for at det ikke befinner seg en CD/DVD i drevet.

 

EDIT:

 

Du leser tydeligvis ikke det jeg skriver. Dette hadde aldri vært noe problem om DVD-drevene hadde vært konstruert med dette i tankene, i utgangspunktet. Med knapt noen få øre i ekstra produksjonskonstnader, hadde dette vært unngått. At det aldri falt Microsoft inn at noen kom til å flytte på 360'en mens den er på, med påfølgende ripete plater, er en SVAKHET. Å sette på en advarsel er en rimelig tafatt løsning på problemet. Advarselen stod heller ikke på de første 360'ene som kom på markedet.

 

Rett og slett tåpelig av deg å påstå at feilen ligger hos forbrukeren og ikke hos Microsoft som ikke har laget et solid nok produkt. Det er sikkert nok av dem som har beveget 360'en ved uhell som også har fått ripete plater.

9553605[/snapback]

Hvorfor skal Microsoft lage nye drev bare fordi noen mennesker ikke leser bruksanvisningen?

Endret av Amored
Lenke til kommentar
Hvorfor skal Microsoft lage nye drev bare fordi noen mennesker ikke leser bruksanvisningen?

 

Denne svakheten ble oppdaget før det i det hele tatt fantes noen advarsel. Det var da det umiddelbart ble oppdaget at Microsoft burde fikset problemet.

 

Man lager jo selvsagt et produkt som tåler håndtering. Spesielt det som ikke er innlysende at det vil påføre skade. Aldri overvurder den gjennomsnittlige forbruker.

 

Å lage et produkt hvor man må advare mot at simple ting kan skade det, og det med letthet egentlig kunne vært unngått, oser det ikke akkurat kvalitet av. Hadde det vært tilfelle på et produkt som bare var ett av mange andre på markedet som gjorde samme nytte, hadde det neppe overlevd.

Endret av _crs_
Lenke til kommentar
Har fått tilbake xboxen nå. Det er 2 uker siden jeg leverte den inn fordi den ripte opp spillene mine (det kan ikke ha vært min feil etter som den ødelagte 3 av spillene mine) Så det jeg lurte på er egentlig om dette er et vanlig problem? Jeg mener er det stor sjanse for at de som fikser xboxen ikke oppdager dette selv om du tar det opp på telefonen? 

 

For å være ærlig så synes jeg dette er verre en den berømte ring of death da vet men i det minste hva som er problemet og du slipper å streve med å bytte tilbake spillene dine.

 

Er det noen som har hat dette problemet selv? Og har det blitt fikset på reparasjonen?

 

Ps: vet at det finnes 10000 av "xboxen min virker ikke tråder" allerede men jeg har ikke sett noen tråder før om noen som har hatt dette problemet.

9552303[/snapback]

 

fikk akkurat igjen maskinen her og...og no har den laget riper i et spitter nytt bioshock, og det kommer read error på alle andre spill jeg har...forskjellige plasser i spillet hver gang.

 

levere den inn igjen i morgen ....

Lenke til kommentar

Jeg har også heftige problemer med at maskinen min lager riper i spill. Får ofte DDE (Dirty Disc Error) og opplever at spill fryser og mister teksturer og grafikken helt. Og jeg kan skrive under på at jeg har ALDRI og da mener jeg ALDRI flyttet på boksen når spill har vært inne i maskina eller når den har stått på. Jeg har vært så forsiktig med boksen som det går ann å bli.

 

Skal være jævla kjipt når slikt skjer =/

Endret av Aleck
Lenke til kommentar
Jeg har også heftige problemer med at maskinen min lager riper i spill. Får ofte DDE (Dirty Disc Error) og opplever at spill fryser og mister teksturer og grafikken helt. Og jeg kan skrive under på at jeg har ALDRI og da mener jeg ALDRI flyttet på boksen når spill har vært inne i maskina eller når den har stått på. Jeg har vært så forsiktig med boksen som det går ann å bli.

 

Skal være jævla kjipt når slikt skjer =/

9555119[/snapback]

 

Ja blir så forbanna på microsoft.

Skulle nesten ønske at xbox ikke var den "beste" konsollen siden det skjer så mye dritt med den sony og nintendo klarer i vært fall å lage konsoller som virker.

 

edit: skrive feil

Endret av carlgutt
Lenke til kommentar
PS2, Wii, PS3 riper ikke opp CD-er når man beveger eller rører maskinen =/

Dropp diskuteringen, ta heller å hjelp trådstarter. Ja, dem fikser maskinen din viss den riper opp spill, kjenner mange som har sendt inn pågrunn av dette.

9553975[/snapback]

PS2 Slim gjør kanskje ikke dette, men den originale PS2 riper opp spilla - det har jeg selv erfart :).

Lenke til kommentar

Dere vet at MS kun erstatter spill som de har produsert selv, og at man må betale for dette?

 

Jeg ble mildt sagt forbannet når jeg leste dette, MS kan ta seg selv i ræva når de driver på slik.

 

Er det våres feil at dvd'ene går i stykker når 360'en er en mandagsvare? Skulle vi kanskje ha sjekket xboxen før vi kjøpte den?

 

Jeg lurer virkelig på hva forbrukerrådet synes om dette.

 

If, for any reason, you have a damaged Microsoft® Xbox 360™ disc and like to replace it, please review the information below:

 

HVA?!

 

This program only applies to games where Microsoft is the publisher, and is subject to availability.

 

Okay.

 

I authorize Microsoft to charge payment to my credit card for the replacement of same titled game disc in the amount indicated in the currency table below, plus any applicable tax for each disc. (150 Kroner).

 

Ja, her betaler vi for deres feil. Fantastisk!

Endret av Bertelsen
Lenke til kommentar

Hvis folk opplever at 360'en riper opp spill uten at de er i nærheten av konsollen, så bør de helt klart klage til forbrukerrådet.

 

Har heldigvis ikke opplevd dette selv, og vil også tippe at mange som har opplevd dette har rørt eller flyttet på konsollen mens plata var inne.

 

En kompis av meg gjorde dette, noe som resulterte i ripe på spillet, han klaget og fikk "reparert" konsollen pluss at han fikk et nytt spill. Sleipt men sant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...