Gå til innhold

Jesus statue i Kr.Sand


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skjønner ikke at dette er noe å hisse seg opp for ...?

:)

9547477[/snapback]

 

Virker litt radikalt av kristne. Hadde ikke likt et slikt forslag i min kommune.

 

MEN :

Det blir totalt uaktuelt. Jeg tror at jeg her og nå kan si at det ikke kommer til å bli bygd en Jesus-statue på denne beliggenheten, sier Sørensen, etter at han har sett illustrasjonen av den ruvende statuen ved Varoddbroa.

Endret av Kron
Lenke til kommentar
"Hardt tenkemodus" .... Nei fremdeles går det bra her. Ingen spesielle åpenbaringer. Jeg kunne faktisk tenke meg andre typer monumenter som virkelig hadde skjemt ut byen. :)

9547540[/snapback]

 

javel, da gir jeg opp, men respekter andres mulighet til å gjøre motstand mot dette forslaget.

 

altså ingen tåpelige kommentarer som "Fremdeles ikke noe å hisse seg opp for." som om du svarer for hele kristiandsand

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det var slett ikke min intensjon å legge sten til byrden.

 

Husker hvor spektakulært innseilingen til Rio De Janeiro var for en mannsalder siden. Tror ikke statuen har vært til bryderi for den byen.

:)

Hadde det kanskje vært finere med en fet kaksevilla, sånn ca. 2000 kvadrat i størrelse. Ellert en lekker Lidl-butikk ...?

Lenke til kommentar
Det var slett ikke min intensjon å legge sten til byrden.

 

Husker hvor spektakulært innseilingen til Rio De Janeiro var for en mannsalder siden. Tror ikke statuen har vært til bryderi for den byen.

:)

Hadde det kanskje vært finere med en fet kaksevilla, sånn ca. 2000 kvadrat i størrelse. Ellert en lekker Lidl-butikk ...?

9547560[/snapback]

 

De har en funksjon.

 

En Jesus-statue promoterer kristendom -- det er altså livssynsreklame.

Det er ikke noe bedre enn en politisk motivert statue av Siv Jensen eller Thorstein Dahle.

 

Religion er politikk, og medlemskap er penger og makt for kirken.

 

Og av alle andre ting synes jeg at religion ikke er en ting som skal reklameres for, da vi allerede vet at mennesker er lett påvirkelige:

Nesten alle blir hva foreldrene er.

 

Det kan vi rette opp i ved å forhindre at barn blir overeksponert for religion, slik at de kan velge selv.

 

Det er tross alt uønskelig at alle blir det foreldrene er -- når det gjelder religion, politisk partitilhørighet og yrkesmessig.

 

Det bidrar bare til oppdelte samfunn.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Det var slett ikke min intensjon å legge sten til byrden.

 

Husker hvor spektakulært innseilingen til Rio De Janeiro var for en mannsalder siden. Tror ikke statuen har vært til bryderi for den byen.

:)

Hadde det kanskje vært finere med en fet kaksevilla, sånn ca. 2000 kvadrat i størrelse. Ellert en lekker Lidl-butikk ...?

9547560[/snapback]

 

De har en funksjon.

 

En Jesus-statue promoterer kristendom -- det er altså livssynsreklame.

Det er ikke noe bedre enn en politisk motivert statue av Siv Jensen eller Thorstein Dahle.

 

Religion er politikk, og medlemskap er penger og makt for kirken.

 

Og av alle andre ting synes jeg at religion ikke er en ting som skal reklameres for, da vi allerede vet at mennesker er lett påvirkelige:

Nesten alle blir hva foreldrene er.

 

Det kan vi rette opp i ved å forhindre at barn blir overeksponert for religion, slik at de kan velge selv.

 

Det er tross alt uønskelig at alle blir det foreldrene er -- når det gjelder religion, politisk partitilhørighet og yrkesmessig.

 

Det bidrar bare til oppdelte samfunn.

9547610[/snapback]

 

Alt har vel en funksjon ...?

Skjønner ikke helt sammenligningen mellom en nålevende person, og et abstrakt symbol. Slik som du argumenterer så er reklame for kristendommen kun av det ødeleggende. Ville det rettferdigjøre et forbud mot å bygge kirker. Hva med prangende/vulgære bygg som fremmer en annen kanskje mere akseptert religion, nemlig kapitalismens "ånd". Lurer litt på hva som er mest skadelig i lengden? :)

Lenke til kommentar

Alt har vel en funksjon ...?

Skjønner ikke helt sammenligningen mellom en nålevende person, og et abstrakt symbol. Slik som du argumenterer så er reklame for kristendommen kun av det ødeleggende. Ville det rettferdigjøre et forbud mot å bygge kirker. Hva med prangende/vulgære bygg som fremmer en annen kanskje mere akseptert religion, nemlig kapitalismens "ånd". Lurer litt på hva som er mest skadelig i lengden?  :)

9547699[/snapback]

 

Jeg er for ordens skyld også mot prangende og kirker, når prangende moskeer er forbudt og man ikke har lov til å bygge kirke-lignende hus.

 

Men så lenge kirken får lov, må alle andre få lov.

Kapitalistene også.

 

Det er tross alt en religion med et kraftig dommedagsbudskap det er snakk om her...

så om det er helt uskadelig vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

"Jesus har vært en naturlig del av sørlandskulturen gjennom mange hundre år, og dette burde vi krone med et ruvende og severdig landemerke ved porten til Kristiansand "

 

gahh sånn kristen dritt gjør meg så jævlig sur greit at folk er kristne men må vi ha statuer av jesus overalt også nå? Naturlige del av sørlandskulturen!?!?!?!?!!???+

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...