Gå til innhold

Ansvarsforsikring (bil), skal tyveri dekkes?


Rikky

Anbefalte innlegg

Bilen min er blitt stjålet og kræsjet (kondemnert), og jeg har ansvarsforsikring. Forsikringsselskapet sier at ansvar ikke vil dekke dette for meg, og at jeg må samle utgiftene i et erstatningskrav mot fyren som kjørte bilen. Jeg har imidlertid blitt fortalt av andre at ansvarsforsikring skal dekke tyveri og brann, er dette riktig? I så fall, innebærer dette kun erstatning av bil hvis den var forsvunnet eller vil det også gjelde skader på bil slik tilfellet er nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bilen min er blitt stjålet og kræsjet (kondemnert), og jeg har ansvarsforsikring. Forsikringsselskapet sier at ansvar ikke vil dekke dette for meg, og at jeg må samle utgiftene i et erstatningskrav mot fyren som kjørte bilen. Jeg har imidlertid blitt fortalt av andre at ansvarsforsikring skal dekke tyveri og brann, er dette riktig? I så fall, innebærer dette kun erstatning av bil hvis den var forsvunnet eller vil det også gjelde skader på bil slik tilfellet er nå?

9519952[/snapback]

Ansvarsforsikring dekker skader som din bil gjør på andre.

For å få dekket skader på din egen bil trenger du normalt (del)kasko..

Lenke til kommentar

Nei, ansvarsforsikring dekker som klilleng allerede har sagt kun skader som din bil gjør på andre. For at du skal dekkes i dette tilfellet, av din egen forsikring, måtte du hatt en del/mini -kasko.

Jeg formoder imidlertid at ditt selskap i det minste vil være behjelpelig med erstatningskrav mot gjerningsmann. Dette kravet kan også bli tatt opp i en eventuell straffesak

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...