Gå til innhold

Merkelig støy vises på spesifikk gråfarge


dravisher

Anbefalte innlegg

Litt usikker på hvor jeg skulle poste dette problemet, men kom fram til at dette forumet kanskje passet best.

 

Det har seg slik at hvis jeg viser gråfargen RGB(204,204,204) så ser jeg støy. Støyen består av fargede piksler som tilsynelatende tilfeldig blinker av og på rundt om kring. Støyen fanges ikke opp av print screen. Dvs. hvis jeg tar et skjermbilde så er det fremdeles støy i bildet når jeg viser det i paint.net, men hvis jeg endrer litt på fargen vha. ett eller annet filter så er det ikke spor av det lengre.

 

Støyen ser kun ut til å ramme RGB(204,204,204). RGB(203,204,204) er f.eks. ikke rammet i det heletatt.

 

Jeg legger ved et bilde med ren RGB(204,204,204), kanskje det er noen som har samme problemet men som ikke har merket det før :p

 

Takker for hjelp. :)

 

post-7092-1189759951_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er ikke noe støy for meg ihvertfall, fordet om mye rart dukka opp etterhvert, illusjoner som det kalles

9491944[/snapback]

Illusjoner meg midt i ryggen! Det er du som er et sykt sykt menneske skal jeg si deg! :tease:

 

 

@trådstarter:

Høres ut som et problem med selve skjermen. Kanskje kabelen også. Har du prøvd en annen kabel? Ev. hva slags skjerm har du?

Lenke til kommentar

Hmm problemet har plutselig forsvunnet. Jeg har både lekt med innstillinger i skjermkortdriveren og sjekket at kablene er skikkelig tilkoblet, så jeg vet ikke om det var et kabelproblem eller om jeg har forskjøvet problemfargen til en annen verdi.

 

Skjermen er en HP LP3065 30". Jeg håper bare problemet er borte for godt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...