Gå til innhold

Øke filstørrelsen på avatarer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva om jeg velger å vise 100 innlegg per side i en tråd? Det kan potensielt bli 600kB, sett at alle følger dagens regler og utnytter filstørrelsebegrensningen maks, mot 1MB (!) med 10kB-begrensning.

9501317[/snapback]

Satt og skrev et slikt eksempel selv, men herr Haraldson kom meg i forkjøpet. Som vi alle ser blir det litt ekstra tid å vente. Hardware Online ASA sin båndbredde vil bli høyere belastet, og forumopplevelsen bli generelt dårligere.

Lenke til kommentar

Snakk om å sette ting på spissen... de færreste vil velge 100 innlegg på en side, dette er bare et krampeaktig forsøk på å vinne en diskusjon. Og selv om man sitter på ei analog linje ville det neppe føre til at man river seg i håret av angst.

 

En økning til f.eks. 8kb ville være akseptabelt og føre til mindre irritasjon når man prøver å få avatar-faenskapet ned til riktig størrelse.

 

Men neida, det er vel gått prestisje i denne saken - dessverre.

Endret av WarpX
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142

Når folk velger å vise 100 innlegg per side, er det jo tross alt den personen som har valgt å vise 100 innlegg per side?

Når man velger det, bør man i alle fall ha en linje som klarer 100 innlegg per side, uten å bruke ett år?

 

Jeg ser ikke pointet i eksempel som har med 100 innlegg per side-visning-eksempelet..

 

Jeg støtter Ståle!

Endret av Slettet+142
Lenke til kommentar

WarpX: Hva slags diskusjonsteknikk er det der? Fordi vi er uenige, så er det vi sier krampeaktige forsøk på å vinne diskusjonen? Det vil jeg ha meg frabedt, og det sier jeg som bruker og ikke moderator.

 

Forskjellen er hvor mye hensyn vi velger å ta, eller syns det er OK å ta, i forhold til oppkoblinger, belastning til server osv. Eller hvor lite vi gidder å ta hensyn til brukernes våte drømmer om 20kB-avaterer fordi de absolutt må ha gjennomsiktige PNG-bilder som ikke rendres riktig i IE uansett.

Lenke til kommentar
Det er nettopp den lave filstørrelsen på avatarer som gjør at det går så raskt å laste forumet som det gjør. Om dere noen sinne har besøkt gamespot sitt forum, med bildesignaturer og mulighet for gif-animasjon i avatarer, vet dere hva jeg snakker om. Joda, kanskje tar det ikke så fryktelig mye lengre tid med litt større avatarer, men nok til at det merkes. Jeg liker lastetiden slik den er nå.

9501205[/snapback]

Har vært inne på noen sånne sider. Har sett mange eksempler på gif-animasjon avatarer på over 1 MB. Og noen schwære signaturer også.

Vi er laaangt unna dette her.

Med 20 brukere / side så måtte hver bruker hatt en avatar på 50 kB for å komme opp i det noen har på en avatar.

Med 10 kB grense så må vi oppe i 100 brukere for å få 1 MB.

Lenke til kommentar
WarpX: Hva slags diskusjonsteknikk er det der? Fordi vi er uenige, så er det vi sier krampeaktige forsøk på å vinne diskusjonen? Det vil jeg ha meg frabedt, og det sier jeg som bruker og ikke moderator.

Tåpelige argumenter fortjener den formen for diskusjonsteknikk. Jeg kunne sagt mer, men velger å holde kjeft nå :p

 

Forskjellen er hvor mye hensyn vi velger å ta, eller syns det er OK å ta, i forhold til oppkoblinger, belastning til server osv. Eller hvor lite vi gidder å ta hensyn til brukernes våte drømmer om 20kB-avaterer fordi de absolutt må ha gjennomsiktige PNG-bilder som ikke rendres riktig i IE uansett.

Han ville ha grensen opp til 10k. Er det så mye å be om? Jeg har vanskelig for å tro at serveren sprenges eller brukere segner om i fortvilelse av den grunn.
Lenke til kommentar
Hvorfor svare konstruktivt når alt bare blir ignorert og glemt uansett? Og bare du ser deg litt om i denne tråden så finner du vel mange nok grunner.

9501979[/snapback]

Hvor står det at vi bare ignorerer alt og glemmer det? :hmm:

 

Vi har en pågående diskusjon om økning av grensen nå.

 

Mitt forslag er på 10kb.

 

Snorre: Det som tar mest tid er å opprette tilkoblingene til ørten hundre bilder, hos oss ligger alt på en server, noe som og hjelper veldig på hastigheten. :)

Endret av Ueland
Lenke til kommentar

Får vel gjenta mitt ståsted, som jeg kom med internt:

 

Om det hadde fantes tilfredsstillende filtreringsløsninger for hver enkelt bruker å justere så kunne man for min del hatt gif med dansende ponnier i Sahara kombinert med en signatur bestående av fargesprakende personlige visittkort som gir lyd når man beveger musen over. Jeg er for at man i størst mulig grad kan personifisiere utseendet på forumet til det man selv måtte ønske og de som absolutt ønsker å se store bevegelige avatarer skal få lov til det. Mangfold og valgfrihet. Bare jeg får valgfriheten til å slå av dansende ponnier og syngende visittkort i signatur.

Lenke til kommentar

Eg er delvis enig.

 

Det er kjekt å ha avatarer og signaturer, men ikkje i ein form som irriterer og forstyrrer. Me har mange gjestar på forumet, dei vil bli ramma av glorete bilete på forumet. Skal du ha ein funksjon der folk kan sensurere blir det enten eller. Enten eit GIF-mareritt eller ingenting.

 

Avatarer er veldig greie å ha til å gjenkjenne brukarane, signaturer kan innehalde artige sitater eller lenker.

Lenke til kommentar

Vi som brukere kan jo ha muligheten til å velge å vise bilder i signatur i alle fall, sånn at de som ønsker det får muligheten og de som ikke vil ha noe av det slipper!

En økning til 10kb gir i alle fall litt valgmuligheter, og bedre kvalitet på bildene.

Det er vel heller snakk om gode argumenter for å ikke øke det til 10kb, man skulle ikke trenge å argumentere for noe som sier seg selv. Moderatorene bruker argumenter som ikke stemmer, admin/drift må argumentere. Når det kommer til modem/hundre-innlegg-per-side, så blir vel dette mer et privat problem.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...