Gå til innhold

Hva får deg til og legge fra deg et spill du liker


Anbefalte innlegg

Har i dag blitt tvunget til å legge fra meg Forza 2 og alle spill på min X360. Grunn? Jeg ble mildt sagt pist av et kræsj i Forza 2 og sendte min trådløse kontroll rett i noe om er meget solid og fast. Dette førte i sin rekke til at min kjære kontroll har sluttet å fungere.

 

Takk Gud at jeg har 6 andre konsoller og 2 bærbare å velge mellom.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer ikke på noen gode eksempler i det siste, men husker veldig godt før i tida når jeg spilte super nintendo(snes).

 

Noen av spillene hadde slike teite baner der gameplayet forandret seg totalt, feks det ene battletoads spillet, der en av paddene hadde blitt fanget, så skulle du og to andre toads ut å redde han. På bane 3 eller 4 så skal du plutselig kjøre gocart eller noe lignende å hoppe over hinder og forskjellig, banen er lang og uten save muligheter. Jeg hadde jo ikke sjanse i havet en gang, ble så fantastisk frustrert for det var i utgangspunktet et festlig slåsspill men kom jo aldri videre. Helt meningsløst.

Endret av Crispin
Lenke til kommentar

Har spilt halvveis igjennom Ninja Gaiden på vanlig Xbox flere ganger, tror jeg faktisk kom til siste boss en gang også. Spillet er utrolig bra, og har et skikkelig solid fightesystem. Problemet med spillet er den sinnsyke vanskelighetsgraden, og at du blir sendt tilbake til siste savepoint når du dør. Disse er det ikke akkurat flust av heller. En helt vanlig ting man kan oppleve i Ninja Gaiden, hvertfall på de senere brettene er at man løper rundt og bryr seg med sitt eget, så kan en helt ordinær fiende komme og nærmest 2shotte deg på ett sekund, og slenger deg dermed tilbake til savepoint dritten. DA flyr kontrollere rundt i kåken min. :p

Lenke til kommentar

Når det gjelder spill, så er jeg en sinnatagg.

I tillegg er jeg styrkeløfter og tar i overkant av et par hundre i benkpress.

Dette innebærer at det fort kan gå på inventaret løs.

 

Har prøv å beherske meg såpass at all slåing skal foregå mot sofaputer og lignende, men noen gang kan jeg ikke dy meg.

Derfor har jeg restene av den VHS-fjernkontrollen jeg knuste til pinneved liggende på bordet. Den kan jeg pælme i veggen så det synger.

Noen ganger ryker tomme yoghurtbegre også, derav en del underlige flekker på veggen bak TVen.

 

Det er sjelden jeg klikker totalt i vinkel; men noen ganger skjer det.

Grunnen til at det skjer er at jeg IKKE legger fra meg spill før jeg har rundet de.

Jeg har en slags (p)syk forestilling om at jeg da lar spillet "vinne" over meg, og spillet er en personlig fiende som skal nedkjempes.

De eneste spillene jeg legger fra meg er de som er så kjedelige at det føles som arbeid å spille de, og ikke som moro.

 

Det som får meg vill i sinnet er når jeg blir utsatt for regelrett juks!

Juksing foregår veldig ofte i sportsspill.

Det er når CPUen kan skyte 10 av 10 3-poengere i basket, selv om jeg spiller PERFEKT forsvar, og ligger helt i trynet på skytteren (da er det i praksis UMULIG å score, men CPUen gjør det igjen og igjen).

Samtidig får jeg spilt frem en kongegod spiller slik at han er alene under kurven med stillingen 89-90.....og han bommer på dunken.

DA KLIKKER JEG NOE SÅ JÆÆÆÆVLIG!!!

 

Eller når Miroslav Klose sender av gårde et skudd som minner mer om en pasning, når jeg ikke får kontrollert skuddstyrken (Pro Evolution, FIFA 07).

Eller når keeperen foretar redninger som er fysisk umulige.

 

Blir også ganske krakilsk når jeg må gjøre det samme om og om og om igjen fordi autosavesystemet er pikk i hue! At ikke spillutviklere kan skjønne at man har KRAV på å lagre hver gang man har utrettet noe av betydning! Man skal ikke måtte kjempe seg gjennom noe som er rimelig jævlig, for så å bli sendt av gårde mot noe annet dritvanskelig uten å kunne lagre i mellom. Det er bare drittsekkoppførsel som gjør at jeg vil kaldkvele spillutviklerne og partere de; for så å mate kråkene med likrestene!!

 

P.S: Har for øvrig registrert at batteripakkene til 360ens håndkontrollere tåler forbausende lite. Selv et aldri så lite kakk mot bordplaten er nok til at de går i oppløsning :hmm:

Lenke til kommentar

Det var også sant; dårlig AI.

 

Når lagkameratene dine løper i døden uten at du kan stoppe det, da legger jeg vekk spillet. Husker sistebossen i GeoW. Fyren jeg var sammen med begynte hele tida å løpe rett mot bossen, slik at han døde. Hadde klart den mye fortere om jeg faktisk hadde kunnet jobba solo.

Lenke til kommentar
Når det gjelder spill, så er jeg en sinnatagg.

I tillegg er jeg styrkeløfter og tar i overkant av et par hundre i benkpress.

Dette innebærer at det fort kan gå på inventaret løs.

 

Har prøv å beherske meg såpass at all slåing skal foregå mot sofaputer og lignende, men noen gang kan jeg ikke dy meg.

Derfor har jeg restene av den VHS-fjernkontrollen jeg knuste til pinneved liggende på bordet. Den kan jeg pælme i veggen så det synger.

Noen ganger ryker tomme yoghurtbegre også, derav en del underlige flekker på veggen bak TVen.

 

Det er sjelden jeg klikker totalt i vinkel; men noen ganger skjer det.

Grunnen til at det skjer er at jeg IKKE legger fra meg spill før jeg har rundet de.

Jeg har en slags (p)syk forestilling om at jeg da lar spillet "vinne" over meg, og spillet er en personlig fiende som skal nedkjempes.

De eneste spillene jeg legger fra meg er de som er så kjedelige at det føles som arbeid å spille de, og ikke som moro.

 

Det som får meg vill i sinnet er når jeg blir utsatt for regelrett juks!

Juksing foregår veldig ofte i sportsspill.

Det er når CPUen kan skyte 10 av 10 3-poengere i basket, selv om jeg spiller PERFEKT forsvar, og ligger helt i trynet på skytteren (da er det i praksis UMULIG å score, men CPUen gjør det igjen og igjen).

Samtidig får jeg spilt frem en kongegod spiller slik at han er alene under kurven med stillingen 89-90.....og han bommer på dunken.

DA KLIKKER JEG NOE SÅ JÆÆÆÆVLIG!

 

Eller når Miroslav Klose sender av gårde et skudd som minner mer om en pasning, når jeg ikke får kontrollert skuddstyrken (Pro Evolution, FIFA 07).

Eller når keeperen foretar redninger som er fysisk umulige.

 

Blir også ganske krakilsk når jeg må gjøre det samme om og om og om igjen fordi autosavesystemet er pikk i hue! At ikke spillutviklere kan skjønne at man har KRAV på å lagre hver gang man har utrettet noe av betydning! Man skal ikke måtte kjempe seg gjennom noe som er rimelig jævlig, for så å bli sendt av gårde mot noe annet dritvanskelig uten å kunne lagre i mellom. Det er bare drittsekkoppførsel som gjør at jeg vil kaldkvele spillutviklerne og partere de; for så å mate kråkene med likrestene!!

 

P.S: Har for øvrig registrert at batteripakkene til 360ens håndkontrollere tåler forbausende lite. Selv et aldri så lite kakk mot bordplaten er nok til at de går i oppløsning  :hmm:

9517828[/snapback]

 

Hehehe, takk for dagens hittil morsomste lesning for min del Metal_Man. Jeg kan formelig se deg for meg når du sitter og spiller :) Jeg leser også mellom linjene at du faktisk ble irritert av bare å skrive om hva som får deg til å klikke ;)

 

Tror det hadde vært morsomt å spille FIFA eller et annet sportspill mot deg, men da måtte du hatt med egne kontrollere...

Lenke til kommentar

Dette at et spillet krasjer rett etter at jeg har gjort noe som er vesentlig viktig i spillet og like vanskelig som å få en nonne i senga, da legger jeg spillet på hylla og pusster inn og ut kontrollert mens jeg teller sakte til 10.

 

Spillet havner fort på hylla vis jeg etter utallige forsøk ikke klarer det jeg forsøker på.

 

Litt på den andre siden så kan feks FM07 fort havne på hylla vis jeg har kjørt flere sesonger med flere titler og spillet ikke er så alt for utfordrene lenger, men jeg har et lite grep som gjør det litt mer gøy igjen; Skifte klubb kan gjøre underverk.

Lenke til kommentar

Hvis jeg står skikkelig fast i et spill, og jeg, etter utallige forsøk, har innsett at jeg ikke klarer å få til gåten eller det som må til for å komme videre i spillet. Da legger jeg enten spillet på hylla, for å ta det ned igjen noen måneder senere, eller så går jeg den tunge veien til datamaskinen og finner en walkthrough (bare i ekstreme tilfeller).

 

Walkthroughen måtte benyttes under Drømmefall (fatter enda ikke den hulegåten). Og i Metroid Prime har jeg måtte tatt time-out noen ganger.

Lenke til kommentar

et par ting

 

enten at jeg glemmer og save, eller at jeg dør gang på gang. Eller at det er urettferdig!

spillte black & white 2. jeg hadde bygget wonder, og det hadde fienden. men hans recharga 4 ganger raskere enn mitt. wtf?

 

Så en gang spilte jeg carmageddon 2. slet noe jævlig med og klare et race. etter mye prøving var jeg på siste runde, nærmet meg mål, så spant den satans bilen rundt. resulterte i at jeg plantet knyttneven i tastaturet. det har aldri vært det samme etter det :ermm:

 

 

Men slår ikke kameraten min. var på lan hos han, så ble han ganka i bf2. Da slo han i veggen og sa "de jævla bf2 cd`ne havner på hoggestabben!"

Lenke til kommentar

Jeg pleier å legge fra meg spillet dersom det henger seg opp, og jeg har glemt å lagre. Da skrur jeg av og går og gjør noe annet.

 

Men når jeg spiller SOCOM U.S. Navy Seals: Fireteam Bravo på PSP (et av mine favorittspill) blir jeg så utrolig sur når gisselene jeg skal redde, ikke følger etter meg! De blir bare stående stille, istedenfor å følge etter meg så jeg kan avslutte oppdraget! :no:

Lenke til kommentar

Legger fint fra meg spill. Men noe som plager med fælt er når installasjons vinduet er "fullscreen" og har fullguff musikk under hele.

 

Jeg liker å holde på med dataen mens spill installerer, små flash spill eller noe. Men dette ødelegger alt.

 

Stranglehold var er bra eksempel på dette. Fullscreen og tåpelig høyt musikk. Drit plagsomt.

 

Det er helt unødvending, installasjonen funker like bra med et lite vindu som kan minskes og musikk er bare tåpelig.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...