Gå til innhold

Pass opp for forhåndsbetaling


Anbefalte innlegg

Jeg ville satt veldig pris på at Hw.no heller brukte tid på å avlive myten om at postoppkrav er tryggere, og dermed fjerne folks falske trygghet og la vær å gi allerede griske posten mer penger en nødvendig.

Kan du være så snill å gå nærmere inn på den? På hvilken måte er ikke postoppkrav tryggere for kjøper?

9464771[/snapback]

Det er tryggere av den enkle grunn at du fortsatt betaler på forhånd, uten å vite at det du betaler for er det du tror det er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ville satt veldig pris på at Hw.no heller brukte tid på å avlive myten om at postoppkrav er tryggere, og dermed fjerne folks falske trygghet og la vær å gi allerede griske posten mer penger en nødvendig.

Kan du være så snill å gå nærmere inn på den? På hvilken måte er ikke postoppkrav tryggere for kjøper?

9464771[/snapback]

Jeg har vel streng tatt forklart hvorfor i posten du har sakset ifra. Men kort fortalt så er det fordi du med begge betalingsformer(postoppkrav og forhåndsbetaling) er nødt til å betale før du har mulighet til å kontrollere varen.

9464797[/snapback]

 

Beklager jeg bare skum leste, den var så lang;p

 

At man ikke kan kontrollere varen er egentlig hovedgrunnen til at jeg unngår alt brukt, selv en liten ripe er nok til å ødelege gleden ved det kjøpet. Mulighet til å møte folk først er kos.

Lenke til kommentar
Det er desverre et faktum at svindlere finnes og det rammer oss andre.

Jeg selger kunn mot forhåndsbetaling fordi det viser seg at svindleren minst like ofte sitter i andre enden som kjøper. :hmm:

9464092[/snapback]

 

Det er endel folk som ikke direkte er svindlere, men som ikke klarer å tenke seg om før de gjør en avtale også, og plutselig gjør det til ditt problem, de angrer på kjøpet, eller får et bedre tilbud etter at de har inngått en avtale med deg, slikt er også frustrende.

 

Selv prøver jeg å være så imøtekommende som mulig med personopplysninger når jeg skal selge ting, så folk kan stole på meg.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det er desverre et faktum at svindlere finnes og det rammer oss andre.

Jeg selger kunn mot forhåndsbetaling fordi det viser seg at svindleren minst like ofte sitter i andre enden som kjøper. :hmm:

9464092[/snapback]

Samme her. Det holder som regel å henvise til profilen min på forumet her så går det greit. Har også forhåndsbetalt varer, men kun småsummer. Men det er nok lurt å kjenne ekstra godt på magefølelsen før man gjør det, selv om det er snakk om beløp man har råd til å tape.

 

Og det går jo alltids an å sende noen "kamerater" på besøk om man blir svindlet, om ikke annet for prinsippet...

:ph34r:

Lenke til kommentar

Jeg har alltid solgt med forhåndsbetaling, da jeg er sikker på at kjøperen ikke lar pakka ligge på postkontet og aldri henter den... Dessuten kommer pengene raskt inn og frakten blir billigere. Aldri har noen hatt noen innvendinger mot det heller, så jeg håper ikke artikler som det her gjør at folk slutter helt med forhåndsbetaling. "Face to face" er selvsagt det beste, men det lar seg sjeldent løse pga. store avstander.

Lenke til kommentar

Er kun et par uker siden jeg ble totalt rundtlurt av en på bruktmarkedet. Forhåndsbetalte 2000 for en mobil jeg aldri fikk. Det viste seg å være en guttunge, og når jeg sa jeg kom til å anmelde saken ble moren innvolvert og ting ordnet seg heldigvis. Men jeg må si jeg fikk en god vekker der - jeg har kjøpt og solgt en mendge varer på bruktmarkedet og vil si at jeg fram til denne hendelsen alltid har klart å finne de seriøse selgerne. Det eneste sikre systemet jeg kommer på må som noen nevner være et slags finn.no-system som gjør at ingen pengene blir overført til en nøytral tredjepart inntil varen er motatt.

Endret av Zatôitchi
Lenke til kommentar

Bruktmarkedet er glimrende. Skulle likt ett "lokalt" sorterings-filter eller noe slikt som Simen1 beskriver.

Jeg skriver alltid "hentes" i salgs annonsene mine. Dette fordi jeg selv ikke ville forhåndsbetalt, uten å ha mye info om selger. Det er også ganske mye arbeid å få ting avgårde osv om det skal gå med post e.l.

Da er man sikker på hva man gir fra seg. Man kan veilede kjøper litt om det trengs ect.

Ved enkelte anledninger dog, om folk er villig til å forhåndsbetale er det greit nok for min del, som selger. Men pokker heller, jeg har brent meg på det flere ganger at jeg faktisk stoler på at folk skal forhåndsbetale, så sitter jeg igjen med en norgespakke (e.l.) og en mailadresse jeg aldri får svar fra.



[offtopic]
- Det er sykt irriterende når man "redigerer" annonsen, og all tekst blir most sammen, slik at man på ny må lage mellomrom ect.
- Er endel folk som har lagt til "Jeg vil ha det hovedkortet, msg meg på ¤3464567" osv osv i "kommentarer" om meg ser jeg. Altså gamle meldinger til meg, og som jeg aldri har lagt merke til =S
Har man kapasitet til å hjelpe meg å få det fjernet? Hvem skal jeg isåfall kontakte?

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Ved enkelte anledninger dog, om folk er villig til å forhåndsbetale er det greit nok for min del, som selger. Men pokker heller, jeg har brent meg på det flere ganger at jeg faktisk stoler på at folk skal forhåndsbetale, så sitter jeg igjen med en norgespakke (e.l.) og en mailadresse jeg aldri får svar fra.

 

Det er vel ikke verre enn å pakke det du skal selge etter du har mottatt penger. Tar ikke akkurat veldig lang tid det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...