Gå til innhold

Hjelp! Skal kjøpe vannkjøling!


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe vannkjøling, men jeg har ikke peiling på hva som er bra og ikke.

Tenkte å bruke rundt 2500kr.

Skal i første omgang kun kjøle cpuen, men systemet bør kunne takle både overklokket quad core cpu og 2 skjermkort.

Har sett litt på dette komplette settet. er det noe å satse på? eller er det noe som burde vert anderledes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe fra utlandet, men hvis det er så mye å spare så får jeg heller gjøre det. kanskje jeg kjøper en gpu blokk også da. Men jeg aner ikke hvilke deler jeg bør bestille. kanskje jeg kjøper en gpu blokk også da.

Har dere noen forslag?

Jeg vet heller ikke hvilke nipler og slanger jeg bør ha.

Lenke til kommentar

til GPU kjøer du MCW60 og til CPU kjøper du Apogee GT da for du mest igjen for pengene dine ;)

 

Når det gjelder nipler kan du like godt ha plast nipler som messing nipler det er alt etter smak, behag og lommeboka :p

 

Når det gjelder har de bare Tygon utenom at de nå nylig har fått inn en annen som vistnok også skal lages av Tygon, men uten tygon vare merke og kanskje litt kvalitet, men den duger nok fint ;)

 

Enten 1/2, 7/16 eller 1/4 (rangert fra tykkest til smalest)

Lenke til kommentar
Passer MCW60 til et hd 2900xt?

Etter hva jeg har oppservert passer alle med mulighet til å feste på G80 kortene også 2900XT såd et gjør den har også sett folk bruke MCW60 på 2900XT, men om det er med egen borra hull eller ikke vet jeg ikke ....

 

Men ikke gå for GTX blokka da er D-tek Fuzion bedre også har amn Apogee GT til enda billigere pris som yter omentrent det samme ;)

 

Edit: ikke kjøp den rad'n !"!""

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
Hvilken rad bør jeg kjøpe?

9455735[/snapback]

denne eller lignede, men det er han jeg har kjøpt av og han er å anbefale, det samme er rad'n :D

Frakt blir på ca. 25$ da ender du opp på ca. 380,- inkl. frakt .....

 

Når det gjelder tube size så er ikke det så nøye bare du ikke går under 3/8 synes nå jeg, men du kan se selv:

 

6.35 (1/4") quick fit = 34.21C

8mm (5/16") barbed = 34.08C

8mm (5/16") quick fit = 33.91C

9.6mm (3/8") barbed = 33.89C

9.6mm (3/8") quick fit = 33.80C

11.1mm (7/16") barbed = 33.79C

12.7mm (1/2") barbed = 33.77C

 

Edit: Selv kjøpte jeg 12foot som blir ca. 4meter som er plenti, men var nok ikke nok til mitt kabinett .....

Alltid lurt å ha litt tilovers også er tubing en syndebok for fraktprisen da tubing krever litt kubikk :p

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

hehe, glemte det :p

 

Edit: Kommer det tollavgift i tillegg? hvor mye blir det i så fall?

 

Edit:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
skal%20kjope.jpg

Her er handlelisten min. Er det noe som mangler?

Kjøper batterivann på en bensinstasjon.

Vil ha blå antialge/corrosjon veske. Hvor får jeg tak i det?

Endret av AndyBroke
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...