Gå til innhold

Tråden om HTC TyTN II - tips og nyttig info


R@ge

Anbefalte innlegg

Bruk heller IMAP med Gmail og glem alt som heter Java. ;)

 

Har prøvd begge men min erfaring er at IMAP-biten ikke klarer å lese innholdet i halvparten av mailene i Gmail. Har du fiks for dette?

 

Okei. Noen som kan bekrefte eller avkrefte at det å slå ut tastaturet under skriving av sms sletter hele greia?

Det finnes helt sikkert en fiks for det. er jo rart at den skal slette teksten. med mindre programmet må resette seg for å komme i landscape modus da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bruk heller IMAP med Gmail og glem alt som heter Java. ;)

 

Har prøvd begge men min erfaring er at IMAP-biten ikke klarer å lese innholdet i halvparten av mailene i Gmail. Har du fiks for dette?

 

Okei. Noen som kan bekrefte eller avkrefte at det å slå ut tastaturet under skriving av sms sletter hele greia?

Det finnes helt sikkert en fiks for det. er jo rart at den skal slette teksten. med mindre programmet må resette seg for å komme i landscape modus da.

 

Jeg kan bekrefte at dette ikke skjer når man skriver sms. Men med Gmail via Java skjer det ihvertfall hos meg.

Lenke til kommentar
Bruk heller IMAP med Gmail og glem alt som heter Java. ;)

 

Har prøvd begge men min erfaring er at IMAP-biten ikke klarer å lese innholdet i halvparten av mailene i Gmail. Har du fiks for dette?

 

Okei. Noen som kan bekrefte eller avkrefte at det å slå ut tastaturet under skriving av sms sletter hele greia?

Det finnes helt sikkert en fiks for det. er jo rart at den skal slette teksten. med mindre programmet må resette seg for å komme i landscape modus da.

 

Jeg kan bekrefte at dette ikke skjer når man skriver sms. Men med Gmail via Java skjer det ihvertfall hos meg.

 

 

Okei. Men det gmail problemet er det vel alltids en fiks på.

Lenke til kommentar
Okei. Men det gmail problemet er det vel alltids en fiks på.

 

Både ja og nei. Man kan bruke IMAP via den innebygde email-konto featuren på TYTN 2 eller gmail via java. Den første viser for meg ikke mer enn maks 50% av alle meldinger og den sistnevnte mister altså skrivebufferet om jeg midt i en melding bestemmer meg for å gå over til tastatur-input og landscape mode.

 

Pest eller kolera? ;-)

 

Mulig noen andre har en annen løsning dog. Ville jo vært perfekt om man fikk den innebygde mailleseren til å vise gmail-mailene korrekt og ikke bare header uten tekst.

Endret av oladunken
Lenke til kommentar
Okei. Men det gmail problemet er det vel alltids en fiks på.

 

Både ja og nei. Man kan bruke IMAP via den innebygde email-konto featuren på TYTN 2 eller gmail via java. Den første viser for meg ikke mer enn maks 50% av alle meldinger og den sistnevnte mister altså skrivebufferet om jeg midt i en melding bestemmer meg for å gå over til tastatur-input og landscape mode.

 

Pest eller kolera? ;-)

 

Mulig noen andre har en annen løsning dog. Ville jo vært perfekt om man fikk den innebygde mailleseren til å vise gmail-mailene korrekt og ikke bare header uten tekst.

 

Hehe. I see. Men går det ikke ann få ett tillegsprogram for gmail da? noe alà det som er til symbian? da har du jo hele greia inne på ett program. Mulig det er det vi snakker om her da men. hehe.

Lenke til kommentar
Hehe. I see. Men går det ikke ann få ett tillegsprogram for gmail da? noe alà det som er til symbian? da har du jo hele greia inne på ett program. Mulig det er det vi snakker om her da men. hehe.

 

Dessverre er det dette vi snakker om.....Googles egne program. Men jeg kan ikke se bort fra at det er kommet en oppdatering. Normalt er jeg vant til å få varsler om oppdatering, men det var kanskje på Symbian når jeg tenker meg om :ohmy:

Lenke til kommentar
Hehe. I see. Men går det ikke ann få ett tillegsprogram for gmail da? noe alà det som er til symbian? da har du jo hele greia inne på ett program. Mulig det er det vi snakker om her da men. hehe.

 

Dessverre er det dette vi snakker om.....Googles egne program. Men jeg kan ikke se bort fra at det er kommet en oppdatering. Normalt er jeg vant til å få varsler om oppdatering, men det var kanskje på Symbian når jeg tenker meg om :ohmy:

 

Ja tror i allefall jeg får varsler om oppdatering hos meg på N95'en =P Men det kommer sikkert en løsning på det. kan ikke se for meg noe annet.

Lenke til kommentar
For dere som ikke vil bruke IMAP (av en eller annen grunn) og er misfornøyd med Java-klienten til Gmail:

Dere kan prøve denne linken http://m.gmail.com/

 

Noen som kjenner til noen ROM løsninger til TYTN II for å endre design ala Iphone/Prada, sikre at ting ikke mistes selv ved hard reset, overklokke etc?

 

Dette finnes nemlig til Touch. Har sett etter tilsvarende til TYTN II på samme forum (med fokus på design-løsninger), men ikke funnet det foreløpig (etter kort leting):

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=339935

Lenke til kommentar
Når jeg åpner Opera Mobile på min TyTN II avsluttes programmet plutselig etter ca. 10 sekunder, uten noen grunn..

 

Hva kan dette komme av? :(

 

Er det Opera som koster penger eller Opera Mini?

 

Det vil muligens hjelpe å installere programmet på nytt.

Du har ikke lagret for mye i telefonminnet da?

For da regner jeg med at den får mindre minne å jobbe med.

Lenke til kommentar
Når jeg åpner Opera Mobile på min TyTN II avsluttes programmet plutselig etter ca. 10 sekunder, uten noen grunn..

 

Hva kan dette komme av? :(

 

Det er en feil i siste Opera som får det til å klikke på WM6. Vent til ny versjon kommer.

Vel å merke på ikke-engelske versjoner av WM6

Endret av Gromit
Lenke til kommentar
Når jeg åpner Opera Mobile på min TyTN II avsluttes programmet plutselig etter ca. 10 sekunder, uten noen grunn..

 

Hva kan dette komme av? :(

 

Det er en feil i siste Opera som får det til å klikke på WM6. Vent til ny versjon kommer.

Vel å merke på ikke-engelske versjoner av WM6

 

Dette skal jo være fikset for lenge siden. Opera mobile virker fint her... Last ned .cabfila på nytt og prøv igjen.

Lenke til kommentar
Når jeg åpner Opera Mobile på min TyTN II avsluttes programmet plutselig etter ca. 10 sekunder, uten noen grunn..

 

Hva kan dette komme av? :(

 

Det er en feil i siste Opera som får det til å klikke på WM6. Vent til ny versjon kommer.

Vel å merke på ikke-engelske versjoner av WM6

 

Dette skal jo være fikset for lenge siden. Opera mobile virker fint her... Last ned .cabfila på nytt og prøv igjen.

 

Godt mulig, men fikk den beskjeden for ca 3 uker siden da jeg lasta ned Opera via TyTn II sin IE. Får ikke den beskjeden nå når jeg sjekka via PC.

Lenke til kommentar

Amobil:

 

Tytn-eiere vil saksøke HTC

 

Vet ikke om dette er diskutert allerede dog.

 

===

Føler seg lurt etter å ha kjøpt trege HTC-telefoner med dårlige drivere.

 

HTCs mobiltelefoner er blant de aller kraftigste på markedet, og få andre produsenter utstyrer sine mobiltelefoner med så heftig maskinvare som den taiwanske mobilprodusenten. Men alt er likevel ikke gull og grønne skoger.

 

Nå har det blitt opprettet et nettsted, HTCClassAction, som vil gi HTC-brukerne muligheten til å være med på å saksøke produsenten. HTC inkluderer nemlig ikke gode nok drivere, ifølge nettsiden. Derfor skal HTC-mobiler yte "fryktelig mye dårligere" enn maskinvaren tilsier.

 

===

Lenke til kommentar
Les og lær på htcclassaction.org:

Sutring i praksis. :)

 

Hvorfor plager det det så fælt at folk er irriterte over å få en telefon til 7000 kroner som yter dårligere enn 3 år gamle telefoner som på den tid var billigere? Du kan ikke nekte for at telefoner har ytt mye bedre enn TyTN II, og klart det helt uten "stabilitetsproblemer". Dette blir som å få en laptop uten skjermdrivere, selv om det er en thinkpad, rettet mot business brukere. Er det ok kanskje?

Lenke til kommentar

I stand by my statement. ;)

 

Jeg er også veldig for å få kjappere telefon, det er ikke det jeg sier, alle forbedringer er jo positivt. Men jeg har en kjapp telefon som gjør akkurat den jobben den skal gjøre. Finnes det et magisk triks som gjør at den går kjappere, så for all del, gi det til meg. Jeg tror dessverre ikke det er så enkelt. Men det er lov å håpe. :)

 

 

Men jeg har ikke tenkt å sitte å grine i en rettsak av den grunn.

Endret av moskus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...