Gå til innhold

Hviken maskinvare for 8 skjermer?


Simen1

Anbefalte innlegg

PCI kort med 4 skjermutganger og veldig lavt effektforbruk: Link

 

Mener det finnes et slikt kort som er ganske billig, men fant det ikke nå. Uansett så er det ikke så vanskelig å finne et par "gamle" kort som burde fungere. Feks i kontainerene til Elkjøp.

 

Vi har gjort noe lignende dette på jobben min. Der sitter vi på et verksted inni en bygning uten vindu, som er nokså kjedelig. Så her har vi enkelt og greit satt opp en 24" skjerm og et kamera i et annet vindu et lite stykke fra oss. Så vips har vi vindu.

Den idèen med å vise noe helt annet enn det som er ute hadde jeg ikke tenkt på engang. Men nå skal jeg jammen finne noen videoer av veldig fint vær som vi kan vise på skjermen vår.

 

Sørg for å ta masse bilder og legg ut her når du er ferdig da Simen.

Endret av aspstein
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med at du kanskje helst vil ha kort som har innebygd HD-støtte? Foreslår uansett at du tenker kun på det byggtekniske nå og så ser du heller an hva som er på markedet om da et års tid når dette faktisk er aktuelt. Har jobbet litt med flerskjermslønsinger selv, men det var også enda mer spesielle løsninger med overlapping og greier. Skal du ha skikkelig partystemning kan du jo vise forskjellige bilder/ filmer på hver skjerm når du har besøk :)

Lenke til kommentar
PCI kort med 4 skjermutganger og veldig lavt effektforbruk: Link

9422964[/snapback]

Jeg fant Quadro NVS 440 PCIe. Det koster nesten det samme og har også 4 utganger. Regner med at splittere følger med selv om jeg har sett sånne solgt separat. Quadro NVS 440 kommer forresten både i utgave for PCIe x16-port og PCIe x1-port.

 

Jeg skal selvfølgelig dokumentere det bra med bilder og kanskje en artikkel når/om det blir gjennomført. Men det blir altså tidligst høsten neste år.

 

HD-støtte er ikke så nøye. Det er bare tiltenkt stillbilder og til nød sakte forandringer i bildene.

Lenke til kommentar
virtual windows fra hotel caesar

bare høre med de åssen de fiksa det :p

9424256[/snapback]

Jeg var på besøk i går hos noen som følger med på Hotell cæsar og ble sittende å se på det med dem. Det var første gangen jeg hørte om "virtual window". Jeg synes den serien er gørr kjedelig og ser ikke på den av fri vilje, men det var jo litt gøy å se at jeg hadde kopiert idéen deres uten å vite det.

 

Hvorfor skal du ha 6 skjermkort (6*2=12)? Holder det ikke med de fire 8600? (4*2=8)

9430122[/snapback]

Jeg har ikke bestemt meg for om jeg vil ha 2 eller 3 vinduer (8 eller 12 skjermer). Jeg kartlegger bare mulighetene for hvor mange vinduer jeg kan ha og hvor mye det vil koste, sånn omtrent. Regner med det blir snakk om 22" eller 24" skjermer til neste år i stedet for 19-20" som nå og noen andre endringer i maskinvaren.

Lenke til kommentar
Var noe slik jeg tenkte på

http://shop.xlntit.no/PartDetail.aspx?q=p:696362;b:1025;pl:1

men er det bare for quadro kort dette , eller er der noen som vet noe om det?

9410007[/snapback]

 

På jobb har jeg en Dell Optiplex 745 med et Radeon X1300-kort. Det er bare en port på grafikkortet (DVI), men den medfølgende splitkabelen gjør at jeg kan bruke to skjermer. Mulig det er noe spesielt med dette kortet? Denne funksjonaliteten er i hvertfall ikke eksklusiv for Quadro-kort.

 

IP

Lenke til kommentar

Simen1, det hørtes ut som fet idé, syntes levende bilder hadde vært kulere :p altså, det fikk meg til å høre som en real gamling :p men mener altså, tror det hadde vært ganske kult hvis du fant et bilde med god kvalitet du bare kan repetere, eller en HD film eller noe, så klipper du en vakker scene ut av den, og så repeteres den om og om igjen :p

 

Hva med å bare filme litt fra Farcry? ;) Bare forslag =D

 

 

Den eneste ulempen jeg ser er at etter en stund så vil det føles som du kanskje er på en sydhavsøy, med tanke på varme fra skjermene.

Lenke til kommentar
Den eneste ulempen jeg ser er at etter en stund så vil det føles som du kanskje er på en sydhavsøy, med tanke på varme fra skjermene.

9433446[/snapback]

Med langvarig mørketid og gjentakende snøstormer ser jeg ikke på det som noen ulempe ;)

 

8 skjermer * 50W + 300W PC = 700W oppvarmingseffekt. Herlig om vinteren! :cool:

Lenke til kommentar

hehe......... artig greie det der :) Var på en av de tidlige OsloLAN (første, likte den veldig godt....) hvor det var en som presenterte flerskjermsoppsett, blant annet triplehead i sin tid via Parhelia. Men, også de sinnsvake 4x3x20" beista, praktisk talt matrise-skjermer for å si det på en annen måte. Meget spesielt!

 

Noen detaljer med planen din?

- vet ikke hvor viktig innsynsvinkel er, har akkurat fått jobb i Oslo og ser ganske lett hvordan farger og detaljer endrer seg når jeg passerer reklameskjermene (som det ofte er mange av, sukk)

- piping hvis du er høyfrekvens følsom? strengt talt skal ikke LCD skjermene pipe så mye, men med såpass mange....who knows?

- "småkryp" i skjermene har jo vært oppe et par ganger :=)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

arti konsept!

 

Ser du har funnet Quadro NVS serien allerede - bruker selv 2 x NVS280, og stortrivdes med 4 x DVI fra et meget komakt system med Via Epia hovedkort, pci riser card og 2 PCI NVS280 kort.

 

Bruker du NVS400 kan du oppnå det samme med 8 skjermer, eller 2 x oppsettet eg brukte om du ikkje skal ha alt på samme plass (DVI utstyr er vel bare garantert opp til 5M) X.org og twnview/xinerama støtter video over flere skjermer forøvrig.

 

Nesten litt synt at LCD skjermer ikkje avgir 2-3kW, da kunne du murt deg en peis også :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...