Gå til innhold

motta SMS på internett


Anbefalte innlegg

PCsms kan også integreres i Outlook 2003 og snart i 2007, slik at du kan sende SMS fra Outlook direkte, og fra kontaktlisten din der..

9406708[/snapback]

 

Vet du med sikkert hetet at det snart blir til 2007. Brukte dette programmet hele tiden før men etter jeg byttet til 2007 har jeg måttet vært irriterende lenge uten

9416737[/snapback]

 

I følge Netcom vil tjenesten være tilgjengelig fra medio september for Outlook 2007!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Litt Off Topic, men hva i all verden er dette for en jobb som ikke lar deg bruke mobil??

 

-snubbel

9419583[/snapback]

Om trådstartar ikkje vil gå nærare inn på det:

 

Det er mange bedrifter som seier nei til private mobiltelefonar grunna sikkerheit mot bl.a. informasjonslekasje o.l. Til dømes enkelte avdelingar i Forsvaret.

Lenke til kommentar
Litt Off Topic, men hva i all verden er dette for en jobb som ikke lar deg bruke mobil??

 

-snubbel

9419583[/snapback]

Om trådstartar ikkje vil gå nærare inn på det:

 

Det er mange bedrifter som seier nei til private mobiltelefonar grunna sikkerheit mot bl.a. informasjonslekasje o.l. Til dømes enkelte avdelingar i Forsvaret.

9422314[/snapback]

Eller om man jobber i nordsjøen rett og slett. Da skal mobil ligge igjen på helipaden på fastlandet.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei.

 

Jeg jobber offshore og har samme problem som trådstarter. Ofte er det ikke lov å ta med mobiltelefonen ellers kan det rett og slett ikke være dekning. Men jeg vil gjerne være i stand til å både sende og motta sms via internett!

 

Jeg har et bedriftsabonnement fra Ventelo.

 

Hjeeeelp!

Lenke til kommentar

patan: Du har egentlig tre løsninger

 

1) Bytte til en leverandør som tilbyr slikt (f. eks. netcom som har vært diskutert i tråden tidliere)

2) Kjøpe en dyr tjeneste som gjør dette. Disse er svært dyre da de er rettet mot bedriftsmarkedet som motar og sender store volum, ikke privatpersoner.

3) Sette opp en server hjemme som du kobler til telefonen.

 

Jeg vil tro at det sannsynligvis bare er valg 1 som er aktuelt i ditt tilfelle.

Lenke til kommentar
1) Bytte til en leverandør som tilbyr slikt (f. eks. netcom som har vært diskutert i tråden tidliere)

2) Kjøpe en dyr tjeneste som gjør dette. Disse er svært dyre da de er rettet mot bedriftsmarkedet som motar og sender store volum, ikke privatpersoner.

3) Sette opp en server hjemme som du kobler til telefonen.

4. Send og motta SMS på web på epost.telenor.no.

Lenke til kommentar
1) Bytte til en leverandør som tilbyr slikt (f. eks. netcom som har vært diskutert i tråden tidliere)

2) Kjøpe en dyr tjeneste som gjør dette. Disse er svært dyre da de er rettet mot bedriftsmarkedet som motar og sender store volum, ikke privatpersoner.

3) Sette opp en server hjemme som du kobler til telefonen.

4. Send og motta SMS på web på epost.telenor.no.

9579907[/snapback]

Og det er jo jo det samme som punkt 1 ;)

Lenke til kommentar

Cyclo ->

 

Kjenner du noen løsning som gjør det mulig å sette opp en server selv som kan ta i mot sms og forwarde som mail ?

 

(Kan man for eksempel få til dette vha en GSM/SIP gateway ?)

(Trodde ikke det, så jeg har aldri forsøkt.)

 

Alle ->

 

Slutter meg ellers til reklamen for netcom. SMS pluss må vel være den eneste grunn til at jeg fortsatt har Smart talk. Det fungerer veldig bra med å motta sms og beskjed om personsvar til mailboks. Man kan for eksempel motta sms og alle beskjeder uten å ha telefonen påslått i utlandet.

Lenke til kommentar

Det finnes ikke noen ferdig løsning for dette nei. Man er nok nødt for å gjør det selv fra grunnen av.

Skal du ha en løsning som går via mail trenger du bare kjenne til exim (eller annen mailserver), og et scriptspråk. Skal du ha et webgrensesnitt, trenger du php og sql. Uansett så lar det seg gjøre å sette opp noe slikt på et par kvelder, om du har kunnskapene som skal til.

Ta en titt på programmet som heter gammu.

 

Siden du konkret spurte om å ta i mot sms og forwarde som mail, kan jeg gi deg følgnde hint:

 

-Installer gammu

-Konfigurerer den slik at den kjører som en deamon som lagrer mottatte meldinger i en mappe (ikke mysql).

-Skriv et lite perl script som kjører som deamon og overvåker mappen til gammu. Når det opprettes en ny fil, send den som mail.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
Man må vell nødvendigvis enten ha mobilabb. eller internettabb. fra telenor?

Nja, Online Frisurf er et dialupabonnement hvor du ikke betaler en fast månedsavgift, men isteden betaler per minutt du er koblet opp. Det er fullt mulig å opprette det uten å bruke dialupbiten....

 

http://privat.telenor.no/Internett/Abonnem...ttAbonnement.go

 

Når det gjelder SMS-funksjonaliteten: du kan sende tekstmelding fra web til et mobilnummer og dette mobilnummeret kan sende et SMS-svar som du får tilbake i mailboksen din på web. Du vil ikke få tildelt et mobilnummer som alle kan nå deg på på weben.

 

Du kan også sette opp SMS-varsling av mottatte e-post (med eller uten filtrering) og om du svarer på denne SMS-varslingen kommer den tilbake til avsenderen som e-post. Dette kan altså for eksempel benyttes om den som ikke kan bruke telefon sitter på plattformen med en hvilken som helst mailkonto og personen på land har et Online-abonnement og SMS-varsling.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...