Gå til innhold

motta SMS på internett


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jobben min tillater ikke mobilbruk og dette er et savn.

 

Jeg lurer på om det er en tjeneste som gjør at jeg BÅDE får sendt og MOTTAT meldinger på internett...

 

Tjenester som feks telenor sin på nettet gjør at man kan sende smser men når man får tilbake så havner de på mobilen. Det jeg ønsker er å få de i en innboks på nettet.

 

Noen som veit om en slik tjeneste?

 

mvh Torgeir

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes en del slike tjenester, men de er i all hovedsak rettet mot bedriftsmarkedet, og er derfor ganske dyre (for en privatperson). Månedsleie blir høy for å bare bruke det som privatperson, mens for bedrifter som gjerne sender/motar 1000vis av meldinger i måneden blir det et mer reelt alternativ.

 

Dersom du har nett hjemme er det sikkert mer lønnsomt å sette opp din egen server koblet til en gammel mobil for å lage tjenesten selv. Om det er av interesse vil jeg anbefale deg å ta en titt på open source programmet gammu, som kan brukes til dette. Du kan konfigurere den til å legge innkommende meldinger i en mysql database, og lage et simpelt interface mot denne.

 

Et annet alternativ vil kanskje være smsplus fra Netcom. Da har du mulighet for å få kopi av alle innkommende meldinger til en e-post adresse. Koster bare 15 kr mnd eller noe slikt. Jeg har testet den tjenesten i en måneds tid nå, og det fungerer faktisk finfint.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar

NetCom har en tjeneste som heter SMS Pluss. Da kan du motta kopi av alle innkommende SMS til din e-postadresse. I tillegg kan du sende SMS fra ditt mobilnummer, fra PC'en, ved hjelp av NetCom PC SMS.

 

Dette ble litt NetCom-reklame, men såvidt jeg vet er det faktisk bare de som leverer dette "til alle". SMS Pluss koster 15 kr per måned og det er gratis å motta SMS på e-post. Med PC SMS koster det det samme per SMS som om du sender meldingen fra mobilen din.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jobben min tillater ikke mobilbruk og dette er et savn.

 

Jeg lurer på om det er en tjeneste som gjør at jeg BÅDE får sendt og MOTTAT meldinger på internett...

 

Tjenester som feks telenor sin på nettet gjør at man kan sende smser men når man får tilbake så havner de på mobilen. Det jeg ønsker er å få de i en innboks på nettet.

 

Noen som veit om en slik tjeneste?

 

mvh Torgeir

9404883[/snapback]

Flere som har nevnt pcsms her, ville bare påpeke en liten detalj med pcsms som går direkte på det du nevner her - med pcsms kan du velge om du skal få svar på mobilen eller til en epost-adresse. Det koster ikke noe ekstra, og du trenger ingen ekstratjenester heller ...du bare velger det når du sender meldingen.

 

(fortsatt nc-reklame, men synes den detaljen var verdt å få med siden du spesifikt spurte om noe slikt. og jada jeg jobber i netcom så jeg er ikke helt upartisk, men jeg har lett etter lignende tjenester hos andre, og som snubbel sier, tror jeg ikke det er noen som leverer tilsvarende)

Endret av zegenie
Lenke til kommentar
Flere som har nevnt pcsms her, ville bare påpeke en liten detalj med pcsms som går direkte på det du nevner her - med pcsms kan du velge om du skal få svar på mobilen eller til en epost-adresse. Det koster ikke noe ekstra, og du trenger ingen ekstratjenester heller ...du bare velger det når du sender meldingen.

9411487[/snapback]

 

Nja, dette er en sannhet med modifikasjoner. Det PCsms gjør for at du skal kunne motta svar på e-post, er at de legger til et prefix på avsender-nummeret. Det er dermed bare når du sender en melding og mottakeren svarer på denne at du får den som e-post. Hvis mottakeren i stedet velger å skrive en ny melding, i stedet for å velge "svar"-funksjonen, så kommer den ikke på e-post. Det fungerer heller ikke særlig bra når mottakeren befinner seg i utlandet, da prefixet ikke fungerer i alle land.

 

Så... SMS Pluss + PCsms er nok løsningen.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Flere som har nevnt pcsms her, ville bare påpeke en liten detalj med pcsms som går direkte på det du nevner her - med pcsms kan du velge om du skal få svar på mobilen eller til en epost-adresse. Det koster ikke noe ekstra, og du trenger ingen ekstratjenester heller ...du bare velger det når du sender meldingen.

9411487[/snapback]

Hvis mottakeren i stedet velger å skrive en ny melding, i stedet for å velge "svar"-funksjonen, så kommer den ikke på e-post. Det fungerer heller ikke særlig bra når mottakeren befinner seg i utlandet, da prefixet ikke fungerer i alle land.

9411840[/snapback]

Godt poeng :)

Lenke til kommentar

Online tilbyr dette. Logg inn på epost.telenor.no og send en sms.

 

Mottager kan enkelt svare på SMS (som om det kom fra en annen mobiltelefon) og SMS-en som kommer tilbake blir konvertert til en e-post, men tagges som SMS i epost.telenor.no.

 

Dette er ikke så mye markedsført så det kan vel regnes som en av "Telenors hemmelige tjenester". ;-)

Lenke til kommentar
PCsms kan også integreres i Outlook 2003 og snart i 2007, slik at du kan sende SMS fra Outlook direkte, og fra kontaktlisten din der..

9406708[/snapback]

 

Vet du med sikkert hetet at det snart blir til 2007. Brukte dette programmet hele tiden før men etter jeg byttet til 2007 har jeg måttet vært irriterende lenge uten

Lenke til kommentar
hvilket nummer blir disse "epost" sms-ene sendt fra?

vil det være brukers eget eller ett telenor-nummer?

Løsningen til Online sender fra et spesialnummer, 26123+8siffer. De 8 siffrene er kode for å identifisere mailbruker og sesjon.

9416733[/snapback]

 

så med mindre mottaker er klar over dette, og/eller sender signerer på ett vis, så vil en ikke ane hvor meldinga kom fra?

 

jeg tror tanken var å ha samme nummer, men motta og sende via en webside. noe som i dag ser ut til at bare netcom leverer. eller er jeg på bærtur?

 

litt underlig at ikke telenor tilbyr det gjennom sine sider, siden en kan sende sms derfra.

 

burde være mulig for bruker å skru over en bryter via mobil, web eller tilsvarende og dermed bestemme om en skulle få smsene til mobilen, weben eller for den del begge deler.

 

hrmf, nå forstår jeg hvorfor folk liker push-mail...

 

forresten, noen som vet hva det kreves for å starte en tjenesteleverandør?

er nesten så jeg er fristet til å starte en for å levere slike løsninger som det her til hvermansen.

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
Med 6120 kan jeg koble telefonen til PC'n via kabel og bruke PC'n til å sende sms via telefonen..

9414614[/snapback]

...problemet her er at trådstarter ikke får lov til å ha med seg telefonen på jobb.

 

-snubbel

9414621[/snapback]

Gjemme den under skrivebordet da xD

9414631[/snapback]

 

 

hehe... mobilen blir demontert og levert skjønner du. :p så det går ikke... hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...