Gå til innhold

SLI, noen som har prøvd?


Xeno

Anbefalte innlegg

Jeg sitter i dag med et nVidia 7800GT-kort med SLI-støtte. Så tenkte jeg å kjøpe meg et skjermkort til, 8500GT, og koble disse sammen?

 

Noen som har prøvd å bruke SLI? Fungerer det greit med to forskjellig kort?

Endret av Xeno
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

som nevnt: det funker ikke.

 

SLI er noe jeg hadde i ca 3 mnd. men jeg syntes det var lite ekstra ytelse. så jeg solgte kort nr 2, og tapte 2000kr på det. så min erfaring er dårlig. anbefaller deg at vis du skal ha bedre ytelse, så kjøper du ET bra kort. istede for to mellomgode kort

Lenke til kommentar
som nevnt: det funker ikke.

 

SLI er noe jeg hadde i ca 3 mnd. men jeg syntes det var lite ekstra ytelse. så jeg solgte kort nr 2, og tapte 2000kr på det. så min erfaring er dårlig. anbefaller deg at vis du skal ha bedre ytelse, så kjøper du ET bra kort. istede for to mellomgode kort

9401510[/snapback]

 

I motsetning til deg, så kan jeg si at jeg har god erfaring med SLI :)

 

Jeg hadde 2x8800GTS 640 i SLI, og det fungerte som en drøm. Ytelsen ble mye bedre her (60-70% bedre i gjennomsnitt) og det gjorde at jeg kunne spille med max detaljer etc. i alle spill, og med høy AA og AF.

Lenke til kommentar
Det vil ikke fungere med forskjellige kort. Til og med to 7800GT'er fra forskjellige fabrikenter kan gi problemer.

9401358[/snapback]

Du har rett med en ting men feil med det at 2 forskjellige fabrikanter kan gi problemer.

Det samme kortet bare med ett annet klistemerke, så 2 forskjellige fabrikanter vil kunne fungere "smooth".

Lenke til kommentar

Spør du meg så er ikke verdt å invistere stort og mye i en SLi config. Selv så har jeg 2x7800GTX kort i SLi, og må innrømme at det er siste gangen jeg gidder å kaste vekk penger på et kort nr.2.

Kjøp heller et heftig (ala Ultra) skjermkort i stede for å ha 2.

Må innrømme at jeg ble noe skuffet da jeg så hvor lite ekstra "juice" man fikk av SLi. Enkelte spill (som f.eks. Quake 4) fikk en enorm ytelsesforskjell (ca 80-90%)... men andre spill som BF2/2142 og WoW fikk veldig lite ekstra boost av SLi, som man knapt la merke til.

 

Nei... SLi var fett når vi hadde Voodoo2 kort, blir ikke akkurat det samme med dagens kort. :cool:

Lenke til kommentar
SLI er noe jeg hadde i ca 3 mnd. men jeg syntes det var lite ekstra ytelse. så jeg solgte kort nr 2, og tapte 2000kr på det. så min erfaring er dårlig. anbefaller deg at vis du skal ha bedre ytelse, så kjøper du ET bra kort. istede for to mellomgode kort

9401510[/snapback]

 

Spør du meg så er ikke verdt å invistere stort og mye i en SLi config. Selv så har jeg 2x7800GTX kort i SLi, og må innrømme at det er siste gangen jeg gidder å kaste vekk penger på et kort nr.2.

Kjøp heller et heftig (ala Ultra) skjermkort i stede for å ha 2.

Må innrømme at jeg ble noe skuffet da jeg så hvor lite ekstra "juice" man fikk av SLi. Enkelte spill (som f.eks. Quake 4) fikk en enorm ytelsesforskjell (ca 80-90%)... men andre spill som BF2/2142 og WoW fikk veldig lite ekstra boost av SLi, som man knapt la merke til.

9411634[/snapback]

 

 

samme erfaring :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg har også SLi, 2.stk 7900GTO klokket til 7900GTX. Ytelsen gikk ikke akkurat noe volsomt opp i spill, men jeg har en dårlig Pentium4 prosessor som ikke akkurat ligger på ytelsetoppen. I bioshock demoen gjekk jeg opp fra ca 30 fps til 45fps. Hadde jeg hatt en bedre cpu ville det nok funket bedre.

 

Jeg var forberedt på at det ikke vil gjøre underverker, men det hjelpte bra på med 1 kort til i enkelte spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...