Gå til innhold

Noen på Jernbaneskolen her?


Rex_Rodney

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hadde Ottar i bremser grunnkurs, han gjorde i alle fall en god jobb (det gjelder forøverig de andre vi har hatt så langt også). :)

 

Det er en god del teori, men det er som sagt overkommelig. Du kan se læreplanen på sidene til skolen.

9399101[/snapback]

 

Ottar er sjef! ;)

Satser på at alt gikk bra da, og alle lærte hva som menes med "automatisk virkende bremser"

Lenke til kommentar
Hei 

Kan noen gi noen eksempler på den psykologiske testen??

 

Og da det gjelder legesjekken, foregår den kun hos skolen bedriftslege eller sender de forespørsel til min fastlege?

 

På forhånd takk  :D

9416288[/snapback]

Lurer selv på samme spm. Men har hørt noen har nevnt noe om 4-kanter osv. har titet lit på denne:

http://trial.cut-e.com/ix_trial/

 

Men vet ikke om det er noe sånt. Er sikkert masse annet i tillegg. Vi sees kanskje på intervju/info møtet neste tirsdag?

Lenke til kommentar

De minner om de standard kognitive testene man har på sesjon, kjente faktisk igjen fler av de samme spørsmålene. I tillegg har man flere tester som tester deg på stresstoleranse, der du får instruksjoner muntlig som går fortere og fortere. Simultankapasitet blir også testet, der du skal lære deg et regelark på 5 minutter og sette dette i system for å løse en test.

Hoderegning, fysisk forståelse har også egne tester.

Endret av HeRbie
Lenke til kommentar

Det er nok ikke mulig å forberede seg til den arbeidspsykologiske testen, annet enn ved å være frisk og opplagt. Delvis er oppgavene som hentet ut av en IQ-test, med figurforståelse og så videre, delvis dreier det seg om språkforståelse.

 

Det blir (som nevnt tidligere) også testet simultankapasitet, og at du klarer å holde hodet kaldt. Det gjøres blant annet ved at du får beskjed om å skrive streker med høyre eller venstre hånd, i et ruteskjema. Beskjedene kommer fortere og fortere, og det blir da en utfordring å holde styr på all informasjonen.

 

Det er vel i det hele tatt riktig å si at det i hovedsak er egenskaper som blir testet, ikke tilegnede ferdigheter/kunnskap.

 

Når det gjelder legesjekk, duger det nok ikke med fastlegen din, du blir henvist til en bedriftslege. De fleste vil nok da dra til bedriftslegen i Oslo, men for alt jeg vet kan det hende det er alternativer i de større byene.

Lenke til kommentar
Det er nok ikke mulig å forberede seg til den arbeidspsykologiske testen, annet enn ved å være frisk og opplagt. Delvis er oppgavene som hentet ut av en IQ-test, med figurforståelse og så videre, delvis dreier det seg om språkforståelse.

 

Det blir (som nevnt tidligere) også testet simultankapasitet, og at du klarer å holde hodet kaldt. Det gjøres blant annet ved at du får beskjed om å skrive streker med høyre eller venstre hånd, i et ruteskjema. Beskjedene kommer fortere og fortere, og det blir da en utfordring å holde styr på all informasjonen.

 

Det er vel i det hele tatt riktig å si at det i hovedsak er egenskaper som blir testet, ikke tilegnede ferdigheter/kunnskap.

 

Når det gjelder legesjekk, duger det nok ikke med fastlegen din, du blir henvist til en bedriftslege. De fleste vil nok da dra til bedriftslegen i Oslo, men for alt jeg vet kan det hende det er alternativer i de større byene.

9416776[/snapback]

 

 

Takk for svar fra begge - da det gjelder tester fra militæret... er jeg ukjent med disse da jeg ikke MÅ avtjene værneplink.... er av det kvinnelig kjønn.. Skjønner da det gjelder det psykiske at det er vanskelig å forbrede seg!! Det jeg mente med legen, var om det holder å være hos den bedriftslegen, eller om de skal ha journalen fra min fastlege i tillegg?

Lenke til kommentar

Årslønna er veldig avhengig av hvor mye helg/natt/overtid du jobber, men over 400.000,-. Er nok mulig å havne opp mot 500.000,- hvis man er arbeidsnarkoman. Flytoget ligger en del over, det sies at de tjener ca. 6.000,- mer per måned enn NSB sine lokførere.

 

Det er en del penger, men det er verdt å huske på at grunnlønna ikke er så høy, det er alle tillegg som drar opp summen. Det er mye ubekvem arbeidstid. Det går "alltid" et tog...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...