Gå til innhold

Den store Dell XPS m1530 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vurderer denne pc-en sterkt, men er usikker på Blu-ray spillern, er den verdt 2900kr eller ikke? Er det noen som har erfaringer med denne? Lurer også på hvilken skjerm jeg skal kjøpe?

 

Takker for svar :D

hvis du kjøper den med Blu-ray så får du ytterligere 1500,- i rabatt, og da koster den "bare" 1400kr ekstra ;) men da må du slå til i kveld eller i morra. du kan også bestille, og vente opptil 5 bankdager (7 dager) med å betale til samme pris.

 

Når det gjelder skjerm, så syntes jeg 1280x800 blir altfor lite. Har selv bestillt med 1440x900. Har en på jobb som er 1600x1050 eller hva det er, og det er litt smått syntes jeg. går fint å se, men blir automatisk litt ekstra fremoverlent når jeg bruker maskinen. Dessuten klarer ikke maskinen mange (hvis noen) spill i den største oppløsningen. Den skarpeste kvaliteten få du alltid ved å bruke den egentlige oppløsningen til skjermen, og da er 1280x800 og 1440x900 mere realistisk.

 

Tror du kan sammenligne 17" 4:3 Monitor med 1024x768 med en 15,4" 1280x800. Det er også mye greiere å multitaske med større oppløsning. Med hensyn til pris og hva du får, så tror jeg 1440x900 er det beste valget. ..Men.. 1440x900 har ikke ultrasharp. har hørt mye om det, og det går ut på at det ser ut som skjermen er lakkert med klarlakk (sjikkelig blank). Det ser mere fancy ut, men mange hevder at de som er matte(1440:900) er bedre/mere behagelig.. Du får også mindre refleksjoner av lys på de...

Endret av HulkHaugen
Lenke til kommentar
Fullt klar over hva de koster i dag....Og det er latterlig dyrt.

Du kan enten kjøpe dette eller ett års abonnemang på Telenor Tubo som gir 16megabit linje.

Der kan du ha så mange Blu Ray/Hd DvD filmer som du bare makter.

 

:grin2: Teh Internetz Rule :grin2:

Har ikke sett et eneste hd klipp fra nettet som matcher film på Blu-ray eller hd-dvd spilt av på min Benq 8720, for ikke å snakke om HD-lyden.Er litt usikker på om XPS 1530 kan sende ukomprimert PCM til receiver, kan den det er den et kupp til prisen. Klart du trenger jo ikke Blu-ray om du ikke skal koble denne til flatskjerm eller projektor.

Lenke til kommentar
Fullt klar over hva de koster i dag....Og det er latterlig dyrt.

Du kan enten kjøpe dette eller ett års abonnemang på Telenor Tubo som gir 16megabit linje.

Der kan du ha så mange Blu Ray/Hd DvD filmer som du bare makter.

 

:grin2: Teh Internetz Rule :grin2:

Har ikke sett et eneste hd klipp fra nettet som matcher film på Blu-ray eller hd-dvd spilt av på min Benq 8720, for ikke å snakke om HD-lyden.Er litt usikker på om XPS 1530 kan sende ukomprimert PCM til receiver, kan den det er den et kupp til prisen. Klart du trenger jo ikke Blu-ray om du ikke skal koble denne til flatskjerm eller projektor.

Jeg vurdrer/vurderte Blu-ray spilleren fordi jeg fikk en 42" full-HD Lcd tv til jul og bursdag, å da hadde det vært litt gøy å fått spillt HD-materiale. Blir bare mer å mer usikker :hmm:

Lenke til kommentar

jeg har fått svar på mail, og får min bærbar 20. feb.... seriøst tar det SÅÅÅÅÅÅÅ jævli lang tid? :S

 

Det er jo helt sykt da. Dataen har jo sikkert falt ned 3000 kr i pris før jeg får den.. :S

 

Gidder dere seriøst å vente så lenge? Ble sjokkert da jeg fikk den mailen :S:S

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har sett noe som matcher HD DVD eller Blu Ray vet du openbart ikke hvor du skal lete.

 

Hvorfor ha Blu-ray på PC når du allerede har en flott kombispiller spørr nå jeg men...

Skip Blu Ray du, blir nok billigere senere skal du se - Når CD kom var jo det svindyrt og INGEN trodde det kunne gå ned i pris....bare sier det...

Lenke til kommentar
Fullt klar over hva de koster i dag....Og det er latterlig dyrt.

Du kan enten kjøpe dette eller ett års abonnemang på Telenor Tubo som gir 16megabit linje.

Der kan du ha så mange Blu Ray/Hd DvD filmer som du bare makter.

 

:grin2: Teh Internetz Rule :grin2:

Har ikke sett et eneste hd klipp fra nettet som matcher film på Blu-ray eller hd-dvd spilt av på min Benq 8720, for ikke å snakke om HD-lyden.Er litt usikker på om XPS 1530 kan sende ukomprimert PCM til receiver, kan den det er den et kupp til prisen. Klart du trenger jo ikke Blu-ray om du ikke skal koble denne til flatskjerm eller projektor.

Jeg vurdrer/vurderte Blu-ray spilleren fordi jeg fikk en 42" full-HD Lcd tv til jul og bursdag, å da hadde det vært litt gøy å fått spillt HD-materiale. Blir bare mer å mer usikker :hmm:

Du får ikke kjøpt noen billigere Bluerayspiller noe sted på lange tider enda. Så for 1400.- ekstra hadde jeg ikke vært i tvil. Go for it...

Lenke til kommentar
Fullt klar over hva de koster i dag....Og det er latterlig dyrt.

Du kan enten kjøpe dette eller ett års abonnemang på Telenor Tubo som gir 16megabit linje.

Der kan du ha så mange Blu Ray/Hd DvD filmer som du bare makter.

 

:grin2: Teh Internetz Rule :grin2:

Ja ikke sant! 5 filmer så er Harddisken full...

Er vel heller ikke alle som får så rask linje.

Lenke til kommentar
2008-01-27 15:17 DK - SCHENKER CALCULATE ETA

2008-01-27 14:13 DK - SCHENKER ORDER DETAILS RECEIVED

 

Dette er det siste som står på sporingssida, 27. var på søndag og idag er det onsdag. Er dette vanlig prosedyre?

 

Ja - det kan gå mange dager mellom registreringene - her er min 'trace':

 

2008-01-30 08:04 NO - Alnabru AWAITING CUSTOMER AGREEMENT

2008-01-30 NO - Alnabru ARRIVED TO TERMINAL

2008-01-29 14:32 DK - COPENHAGEN DEPARTED SORTING HUB

2008-01-29 03:39 DK - COPENHAGEN ARRIVED COMPLETE AT SORTING HUB

2008-01-29 03:39 DK - COPENHAGEN ARRIVED AT SORTING HUB

2008-01-25 00:57 DK - SCHENKER CALCULATE ETA

2008-01-24 21:02 DK - SCHENKER ORDER DETAILS RECEIVED

Endret av hm-helm
Lenke til kommentar
Du behøver virkelig ikke være så negativ - Faktumet er at man må være ganske dum for å fylle opp harddisken med bare 5 filmer.

 

Blu Ray vil gå ned i pris så enkelte som deg kan slutte å gnåle.

Mye bedre om slike som deg kunne slutte å utale seg om ting de ikke har greie på.

 

Du har tydeligvis ikke peiling på hvor mye en Blu-ray film tar av plass hvis man skal ha beste kvalitet på film og lyd (1080P, og HD lyd).For ikke å snakke om hvor lang tid det tar å laste ned en film. Vil man ha den beste film opplevelsen må du nesten ha en Bluerayspiller. Dette gjelder selfølgelig på tv'r på 42" eller over.

Lenke til kommentar
Du behøver virkelig ikke være så negativ - Faktumet er at man må være ganske dum for å fylle opp harddisken med bare 5 filmer.

 

Blu Ray vil gå ned i pris så enkelte som deg kan slutte å gnåle.

Mye bedre om slike som deg kunne slutte å utale seg om ting de ikke har greie på.

 

Du har tydeligvis ikke peiling på hvor mye en Blu-ray film tar av plass hvis man skal ha beste kvalitet på film og lyd (1080P, og HD lyd).For ikke å snakke om hvor lang tid det tar å laste ned en film. Vil man ha den beste film opplevelsen må du nesten ha en Bluerayspiller. Dette gjelder selfølgelig på tv'r på 42" eller over.

Kvaliteten er den samme om den ligger på harddisk eller bluraydisk. Men en film tar for 25-30GB, så det tar jo en del plass, ser den.. Skal du kunne se forskjell på 720p og 1080p på en 50" må du sitte nærmere enn 3 meter for at det skal være fysisk mulig for den dødlige mannen i gaten å se, så full HD er egentlig oppskrytt om ikke du har prosjektor og psyko stort lerret... En film på 720p tar langt ifra så stor plass. Bare tenk på at antall piksler blir mer enn halvert..

Lenke til kommentar
Du behøver virkelig ikke være så negativ - Faktumet er at man må være ganske dum for å fylle opp harddisken med bare 5 filmer.

 

Blu Ray vil gå ned i pris så enkelte som deg kan slutte å gnåle.

Mye bedre om slike som deg kunne slutte å utale seg om ting de ikke har greie på.

 

Du har tydeligvis ikke peiling på hvor mye en Blu-ray film tar av plass hvis man skal ha beste kvalitet på film og lyd (1080P, og HD lyd).For ikke å snakke om hvor lang tid det tar å laste ned en film. Vil man ha den beste film opplevelsen må du nesten ha en Bluerayspiller. Dette gjelder selfølgelig på tv'r på 42" eller over.

Kvaliteten er den samme om den ligger på harddisk eller bluraydisk. Men en film tar for 25-30GB, så det tar jo en del plass, ser den.. Skal du kunne se forskjell på 720p og 1080p på en 50" må du sitte nærmere enn 3 meter for at det skal være fysisk mulig for den dødlige mannen i gaten å se, så full HD er egentlig oppskrytt om ikke du har prosjektor og psyko stort lerret... En film på 720p tar langt ifra så stor plass. Bare tenk på at antall piksler blir mer enn halvert..

Man ser forskjell på 42" og oppover på 720P og 1080P selv om den ikke er stor. Har kino i kjelleren med 93" der jeg har prøvd en 1080P projektor mot min Benq 8720. Der er det stor forskjell, ikke minst på dybdefølelse og detaljnivå i bilde.

Et bilde av kinoen min :D .

IMG_4305.jpg

 

Nå sklir det vel litt ut her vi får holde oss til XPS 1530.

Endret av mgel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...