Gå til innhold

Den store Dell XPS m1530 tråden


Anbefalte innlegg

Jeg er litt irritert akkurat nå da plutselig ble ramen så sinnsykt billig! Jeg hadde fårr samme PC med 4GB ram for ca samme pris som jeg betalte for den jeg har :(

 

På forrige side presenterte Bachelor samme problemstilling, men han ringte Dell og fikk tilbud om å gå opp fra 2 til 4 GB ram for 100 kroner...

 

Hehe Ventle, jeg har PCen hjemme og alt er greit, og det er jo bare å akseptere, antar de ikke ettersender 2stk 2GB brikker :(:) er fornøyd med PCen, men du tror vel ikke de sender brikker da jeg har hatt PCen ca 1,5 uker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe Ventle, jeg har PCen hjemme og alt er greit, og det er jo bare å akseptere, antar de ikke ettersender 2stk 2GB brikker :(:) er fornøyd med PCen, men du tror vel ikke de sender brikker da jeg har hatt PCen ca 1,5 uker?

 

det gikk dessverre ikke helt klart frem av din forrige post :p forsto det slik at du hadde bestilt tidligere denne uka og såvidt gått glipp av billigere ram :)

 

Du KAN benytte angreretten ettersom du er innenfor 14 dagers fristen, om du kan leve med å være uten maskin ett par-tre uker... ellers kan du jo oppgradere selv for 750 kroner (-de gamle brikkene om du får solgt dem).

Lenke til kommentar
Stor sjanse du får den før så slapp av ;)

Min er den 28.02.08 - men fyren i dell sa at den ville komme før den 15'ende :D

 

 

Når bestilte du? Jeg bestilte 21 jan, forventet leveringstid er 13, men er fortsatt på fase 2, irriterer meg, burde fått den minst en uke før jeg også!

 

Jeg bestilte min m1530 den 28., den ble bygget den 29. og ekspedert (fase 5) i går, altså den 30. Er sendt til speditør, så jeg forventer vel egentlig å ha den i neste uke! Fikk oppgitt at jeg skulle ha den levert før eller på den 21. februar.

Lenke til kommentar
Stor sjanse du får den før så slapp av ;)

Min er den 28.02.08 - men fyren i dell sa at den ville komme før den 15'ende :D

 

 

Når bestilte du? Jeg bestilte 21 jan, forventet leveringstid er 13, men er fortsatt på fase 2, irriterer meg, burde fått den minst en uke før jeg også!

 

Jeg bestilte min m1530 den 28., den ble bygget den 29. og ekspedert (fase 5) i går, altså den 30. Er sendt til speditør, så jeg forventer vel egentlig å ha den i neste uke! Fikk oppgitt at jeg skulle ha den levert før eller på den 21. februar.

 

 

Sjekk ut denne siden til Schenker.

http://www.schenker.no/15367/no/main_node_17285.html

 

Exportland*: Irland Postnummer*: Limerick

Til*: Norge Postnummer*: ditt postnummer

Lenke til kommentar

Å bruke GE Money Bank tar jammen meg tid. Bestilte lørdag 26/2, fikk papirene på torsdag og returnerte de med en gang i håp om at bestillingen settes i produksjon i dag(fredag).

 

Men neida, ringte til GE Money Bank i sted,og selv om de kan ha fått brevet i dag, er det ikke sikkert at de har tid til å gå gjennom alle. Så mest sannsynlig vil ikke Dell registrere betalingen og sette bestillingen i produksjon før mandag 04/2!!! Blææææ

 

Det er forresten ikke mulig å fakse tilbake kontrakten til GE Money Bank, da de vil ha orginalen, hvis det er noen som lurer på det!

 

Ellers så fikk jeg bekreftet endringen på ordren min idag(oppgradering av minne), også fikk jeg med All-in-one printer til en meget rimelig penge :D

Lenke til kommentar
Da satt jeg med xps'en foran meg :D

 

Hvordan er første inntrykket? Hvilke spec har du? Og har du testet 3dmark uten å gjøre noe krimskrams?

 

Står spescs litt lengre baki tråden. Godt førsteinntrykk, synes det er litt stort mellomrom mellom tastaturplata og "chassiet" bare, også synes jeg skjermen er litt kornete (har den med høyeste oppløsning). Nei gjorde beklagligvis ikke det, måtte bare få den til å funke fortest mulig (dvs. installere progs) siden jeg har vært en ukes tid utenb pc nå.. :p

Lenke til kommentar
Hei, for man fortsatt valgt 7200HD til m1530? I så fall kunne dere hjelpe meg med det, finner ikke muligheten for å velge en annen HD enn 250GB 5400....

 

link her

Her har du muligheten til å velge 7200rpm HD. Link

 

Edit.

 

Så ikke at du hadde allerede linket til siden, PixlFace.

Endret av Snekkeren
Lenke til kommentar

 

de er jo de svakeste utgavene jo, må jo oppgradere cpu og grafikkort, og ikke noe rabatt på minne... blir dyrere

 

yo, bare ring inn til dem da.. be om den versionen du ønsker med 7200rmp om du ønsker dette..

ikke no stress.. du får minst alle rabattene du får online. :)

Lenke til kommentar

Hei folkens

 

Jeg ser at mange av dere er fornøyde med deres M1530. Hvordan synes dere støynivået på denne er? Er det mulig å bruke den i forelesninger?

 

Ser 6cellers batteri er standard. Stikker dette "ut" fra maskina?

Endret av voodz
Lenke til kommentar

Hei godtfolk.

 

Da er jeg hjemme på foreldrebesøk, og har overtalt modern til å kjøpe min Asus for å gjøre plass til en XPS1530 :-)

 

Denn tråden er så lang at jeg orker ikke lese hele, så jeg kaster inn noen spørsmål på slutten her og håper noen svarer.

 

- Kan man be om å få PCen uten windows hvis man ringer, og hvor mye avslag er det i såfall pga. dette?

- Er det noen tegn til at Dell vil begynne å selge denne med Ubuntu?

- Jeg sikter på 1680x1050 og nVidia skjermkort selv om jeg ikke skal spille. Er det mye mer støy i en variant med nVidia enn i en med integrert grafikk?

Lenke til kommentar
Hei folkens

 

Jeg ser at mange av dere er fornøyde med deres M1530. Hvordan synes dere støynivået på denne er? Er det mulig å bruke den i forelesninger?

 

Ser 6cellers batteri er standard. Stikker dette "ut" fra maskina?

 

 

Bruker min på forelesning selv. Ikke noe støy fra min ihvertfall. Det hender vifta starter opp en kort periode, men dette tror jeg er pga indekseringen til Vista og har merket meg at dette er mest hyppig på kvelden.

Har 9-cells batteri og angrer ikke selv om jeg kunne klart meg med 6-cells. Syntes den fortsatt ser smooth ut og digger den hellingen laptopen får. Og så holder den i 4-6 timer (kommer ann på instillnger og aktivitet) så trenger ikke ha med strømmen til skolen engang.

Er veldig fornøyd med støynivået. Hadde en veldig bråkete Asus før så det at man hører den når man spiller tenker jeg ikke over og tar dette som en selvfølge, men den kan likevel være musestille når man trenger det :D

 

P.s. 9-cells gir fin lufting under :)

 

EDIT:

- Jeg sikter på 1680x1050 og nVidia skjermkort selv om jeg ikke skal spille. Er det mye mer støy i en variant med nVidia enn i en med integrert grafikk?

 

Svar: vet ikke helt hvordan det er med integrert kort, men 1680x1050 har jeg og den bråker bare hvis du gjør noe bråkete :)

Lenke til kommentar

Leste en tråd om m1530 på notebookreview, og der ser det ut som om det er _mange_ som er skikkelig oppgitt over skjermen på den. Noen i moderlandet med samme erfaring?

 

Edit:

Litt off-topic dette, men er det bare jeg som irriterer meg over nettsida til Dell? En ting er at det er rotete å finne fram, men det ser jo ut som om de bare har kjørt den amerikanske sida si gjennom babelfish...

 

Inspiron 1525: nyest transportabel teknologien. en mengde av integrert vise egenskaper.

Inspiron 1720: 17" Desktop det å legge basert på din valget av AMD eller Intel.

XPS M1330: Kraftfull gjennomførelse og neste generasjon teknologien.

XPS M1530: Gjennomførelse, glatt tegning og en rik ansiktstrekk - sette.

XPS M1720: Transportabel gaming elite.

XPS M2010: 20.1" fullstendig Høy definisjon underholdningen løsning.

 

Vanskelig å velge mellom disse gitt...

Endret av Ayabara
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...