Gå til innhold

Den store Dell XPS m1530 tråden


Anbefalte innlegg

Jeg har faktisk ikke giddet å prøve den på Størmsparing(batterimodus), men den funker ca i 3 timer eller mer på høy ytelse, og jeg var veldig fornøyd med det.

 

Når det gjelder 9cellersbatteriet er det en irriterende feature, og det er at det ene støttebenet (venstre side hvis du skriver på PCen), er festet på batteriet men stikker ut, noe som gjør at hvis du beveger PCen mens den står på et bord vil denne "hakke" siden den gir etter, holder litt igjen osv, og det er litt "rikkalaust", noe jeg ikk eliker helt.

 

Ellers bra PC syns jeg, selv om jeg har hatt noen uventede crash...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, for å forklare ordentlig da:

 

Batteriet er jo et ekstra drev som settes på. Ikke hele det bakerste understellet opptas av batteriet, bare ca 4/5. Siden 9cellers stikker ut nedover, ville maskinen vært vippete om man ikke hadde den like høy over hele, så man har satt på et ben "ut fra batteriet". Dette er i plastik, og er dermed elastisk og kan bøyes på, bare et lite irritasjonsmoment tho :)

Lenke til kommentar
Jeg har faktisk ikke giddet å prøve den på Størmsparing(batterimodus), men den funker ca i 3 timer eller mer på høy ytelse, og jeg var veldig fornøyd med det.

 

Når det gjelder 9cellersbatteriet er det en irriterende feature, og det er at det ene støttebenet (venstre side hvis du skriver på PCen), er festet på batteriet men stikker ut, noe som gjør at hvis du beveger PCen mens den står på et bord vil denne "hakke" siden den gir etter, holder litt igjen osv, og det er litt "rikkalaust", noe jeg ikk eliker helt.

 

Ellers bra PC syns jeg, selv om jeg har hatt noen uventede crash...

 

Ja jeg ser hva du mener når jeg tester nå. De kunne ha hatt en eller annen "låse" ordning der, men man får heller bare ikke lirke så mye på den :p

 

P.s Gikk opp fra 5.4 til 5.5 på Windows opplevelses poeng skit ved den 171 driveren fra www.laptopvideo2go.com :)

Lenke til kommentar
Overall 5,5? For meg så trekker minnet ned til 4,9 :(

 

 

mitt minne er på 4,8..

2 gb du har?

 

Ett spm til alle som har peil:

jeg skal reinstalere vista på maskinene min etter at jeg fant ut at ett vanlig vista nyinstalert har 42 prosesser kjørende(da jeg fikk min maskin hadde den 92 prosesser kjørende, over det dobbelte)

om mann setter inn den vista CD-en som sitter i kan man da få opp dette os'et med 42 prosesser eller kommer til til og ende på ca 92 det og?

og; kan jeg instalere ett viste premium jeg har liggende som je vet har 42 prosesser med keyen som følger med oset til PC-en?

 

Takk for alle svar.

Endret av PixlFace
Lenke til kommentar
Overall 5,5? For meg så trekker minnet ned til 4,9 :(

 

 

mitt minne er på 4,8..

2 gb du har?

 

Ett spm til alle som har peil:

jeg skal reinstalere vista på maskinene min etter at jeg fant ut at ett vanlig vista nyinstalert har 42 prosesser kjørende(da jeg fikk min maskin hadde den 92 prosesser kjørende, over det dobbelte)

om mann setter inn den vista CD-en som sitter i kan man da få opp dette os'et med 42 prosesser eller kommer til til og ende på ca 92 det og?

og; kan jeg instalere ett viste premium jeg har liggende som je vet har 42 prosesser med keyen som følger med oset til PC-en?

 

Takk for alle svar.

 

Du får nok ikke 92 prosesser med dell sin vista dvd, men du får nok litt ekstra unødvendig tullball.. det skal gå fint å installere fra en clean orginal dvd med den produktnøkklen du har. men vær obs på at diverse drivere og programmer kommer til å legge inn flere prosesser, så du ender sikkert opp på 60-70 alikevell..

 

Men ja, vil anbefale deg å formattere uansett med en clen vista dvd..

Lenke til kommentar
Noen som viste hvorfor det ikke er "Ultrasharp" på 1440x900 skjermen?

Er den som frister meg mest, men valget er nok enkelt hvis den ikke er like bra som 1680x1050 skjermen.

Den frister også meg mest, men som du sier så kommer nok også jeg til å gå for 1680x1050 skjermen hvis den ikke er like bra.

 

Uansett, så må jeg vente litt før jeg kan kjøpe meg m1530 laptopen, så mulig dem har fått Led skjerm innen da. Håper hvertfall på det :D

Lenke til kommentar
Led sjerm er ikke så viktig for meg, man tjener jo ikke så voldsomt på det - jeg anntar at jeg kan oppgradere den senere også...

Ja, det kan du helt sikkert.

 

Uansett, er det ingen som vet om det er noen stor forskjell mellom en Ultrasharp og en vanlig skjerm?

 

Hadde vært kjekt å vite.

Endret av Snekkeren
Lenke til kommentar
Led sjerm er ikke så viktig for meg, man tjener jo ikke så voldsomt på det - jeg anntar at jeg kan oppgradere den senere også...

Ja, det kan du helt sikkert.

 

Uansett, er det ingen som vet om det er noen stor forskjell mellom en Ultrasharp og en vanlig skjerm?

 

Hadde vært kjekt å vite.

Dette er hva jeg fant:

Dell UltraSharp Advantage – Adjusts to fit your optimal viewing position allowing you to tilt, swivel, pivot, raise and lower with little effort.
The UltraSharp Advantage

 

UltraSharp monitors are designed to fit just about any situation and give you a comfortable viewing experience. Adjust the height, tilt the panel forward and backward, swivel it left-to-right, even pivot from landscape mode to portrait mode. The UltraSharp 2208WFP adjusts to fit your optimal viewing position. Four convenient USB 2.0 ports help you avoid the hassle of running out of USB ports on your PC or reaching around the back to access them.

 

Dette er forøvrig til en artikkel om en 22" for stasjonære, men kan virke som at det er en teknologi som har noe med innsynsvinkel å si..

Lenke til kommentar
Var det jeg å tenkte. Men jeg bestiller i morra, men da snakker jeg først med de om det, og andre ting som 4965AGN nettverkskort og 320GB HDD...

Hvis du kunne gitt en tilbakemelding her etter du har snakket med dem, så hadde det vært glimrende:D

 

Edit:

 

Det står på dell sinn side at HDMI-kontakten skal overføre utrolig bilde- og lydkvalitet, så dere som ikke har fått lyd igjennom HDMI-kontakten vil jeg tro enten har gjort noe feil, eller så er det en feil med kontakten i maskinen.

 

En annen ting som jeg også la merke til er hvis man går inn her: Link så får man Blu Ray stasjon inkl. i prisen. Man har også muligheten til å velge 3072 MB RAM, men prisen er selvfølgelig noe høyere.

Endret av Snekkeren
Lenke til kommentar

Da har også jeg bestilt en XPS m1530!

 

Intel® Core™ 2 Duo T7500-prosessor (2,20 GHz, 800 MHz FSB, 4 MB L2-buffer)

2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]

NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikert grafikkminne

250 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

9-cellers primært litiumionbatteri (85 W/t)

15,4" UltraSharp™ WXGA (1280x800) CCFL-skjerm (220 nit) med TrueLife™

 

Total: 9 126,00 kr

 

Blir nok dyrere i og med at jeg har valgt avbetaling i 24 måneder med GE Moneybank. Venter enda på at jeg skal få godkjent kreditten hos dem. Noen som har noen erfaringer med dem?

 

Gleder meg! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...