Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

innlegget er slettet


britty

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette kommer sikkert ikke til å hjelpe deg, men det er min mening.

Det er ingenting å være flau over! Alle mennesker er forskjellige og nakenhet er jo helt naturlig. Det er ingen grunn til å være flau over sin egen kropp uansett hvordan man ser ut. Man ser ikke pen ut hvis man klumper seg sammen i et hjørne og prøver å være usynlig. Men hvis man går med rak rygg og er stolt av sin egen kropp, er det utrolig vakkert :) Det er alt for mange som er sjenerte nå, og jeg blir litt lei meg av det, for de fleste har ingenting å sjule. Og jeg har en liten teori om at hvis en velger å være åpen og usjenert, så blir de andre det også etter hvert :)

Men hvis du virkelig synes det er et problem, bør du snakke med gymlæreren. Bare ikke skulk i gymtimene ;)

Lenke til kommentar
Dette kommer sikkert ikke til å hjelpe deg, men det er min mening.

Det er ingenting å være flau over! Alle mennesker er forskjellige og nakenhet er jo helt naturlig. Det er ingen grunn til å være flau over sin egen kropp uansett hvordan man ser ut. Man ser ikke pen ut hvis man klumper seg sammen i et hjørne og prøver å være usynlig. Men hvis man går med rak rygg og er stolt av sin egen kropp, er det utrolig vakkert :) Det er alt for mange som er sjenerte nå, og jeg blir litt lei meg av det, for de fleste har ingenting å sjule. Og jeg har en liten teori om at hvis en velger å være åpen og usjenert, så blir de andre det også etter hvert :)

Men hvis du virkelig synes det er et problem, bør du snakke med gymlæreren. Bare ikke skulk i gymtimene ;)

9366503[/snapback]

 

 

Tuuusen takkk for svar:)

 

Jeg tørr ikke snakke med gymlærern(han er så ung..sikkert ikke mer en 24 år) blir så flaut..

og jeg er virkelig ikke glad i kroppen min..er alt for tynn(til og med typen synes det):( Og jeg føler meg skikkelig kvalm bare på tanken å måtte ha gym..ødelegger hele skoleåret for meg..

Lenke til kommentar
Om du ikke deltar får du ikke noen karakter i Gym. Dermed stryker du i det faget og må ta det opp igjen. Så det er bare dumt.

 

Ingen er perfekte. Bare og dusje ivei :) Er ikke mange som føler seg fin naken..

9366686[/snapback]

 

 

men får man ikke vitnemål da..om man stryker? må man ta et helt skoleår igjen bare p.g.a gym da??:S

Lenke til kommentar

Er vel egentlig bare å "hoppe i det" og dusje med de andre, er jo en bedre tilvenning med å "vise seg" for en lite antall personer en å feks, dra på stranda etc (selvom jeg vet dette blir annerledes siden du trossalt kjenner alle de du skal dusje med). Hvis skolen din er et OK gymannlegg finnes det sikkert minst to lærerdusjer, du kan jo be om å få bruke en av disse (som etter stor sansynlighet står ubrukt) hvis du føler at det å dusje med de andre er vanskelig.

Lenke til kommentar
Om du ikke deltar får du ikke noen karakter i Gym. Dermed stryker du i det faget og må ta det opp igjen. Så det er bare dumt.

 

Ingen er perfekte. Bare og dusje ivei :) Er ikke mange som føler seg fin naken..

9366686[/snapback]

 

 

men får man ikke vitnemål da..om man stryker? må man ta et helt skoleår igjen bare p.g.a gym da??:S

9366709[/snapback]

Du får muligens ikke vitnemål nei, ikke helt sikker.

 

Nei, du kan ta opp bare gym alene som prevatist. Gym er egentlig et teoretisk fag.

 

En kompis tar VK2 som prevatist- han går praktiske fagene i læra og må da norsk, engelsk, gym etc som prevatist. Og det er teoretisk.

 

Men bare delta, så slipper du og tenke på detta! :)

Lenke til kommentar

Nei, du kan ta opp bare gym alene som prevatist. Gym er egentlig et teoretisk fag.

 

En kompis tar VK2 som prevatist- han går praktiske fagene i læra og må da norsk, engelsk, gym etc som prevatist. Og det er teoretisk.

 

Men bare delta, så slipper du og tenke på detta! :)

9366738[/snapback]

 

 

 

men jeg KJENNER ikke de folka som jeg skal ha gym sammen med..ikke en eneste person..vært sammen med de i 5 skoledager..that's it..tørr ikke dusje sammen med de:S faen...ødelegger alt jeg:(

 

men som prevatist..bruker man et helt skoleår på det faget da..gym?

Lenke til kommentar

Du har ikke gym på slutten av en dag eller noe slikt så du kan dusje hjemme da?

Stryker du gym så må du ta det opp igjen rett og slett. En jeg kjenner strøyk i gym på vidregående og gjorde ikke noe med det. Nå ville han bli lærling, men han måtte tydeligvis ta opp gym igjen. Det var snakk om at han måtte møte opp på en skole og ha gym sammen med en klasse, men vet ikke hvordan det endte.

Lenke til kommentar
Du har ikke gym på slutten av en dag eller noe slikt så du kan dusje hjemme da?

Stryker du gym så må du ta det opp igjen rett og slett. En jeg kjenner strøyk i gym på vidregående og gjorde ikke noe med det. Nå ville han bli lærling, men han måtte tydeligvis ta opp gym igjen. Det var snakk om at han måtte møte opp på en skole og ha gym sammen med en klasse, men vet ikke hvordan det endte.

9366828[/snapback]

 

 

okei..

 

nei har gym i første og andre time:S

Lenke til kommentar

Prat med noen på skolen om det(klasseforstander, en snill lærer, rektor, helsesøster eller tilsvarende). Du er ikke den første som har problemet, og blir ikke den siste. Ting som kan løse problemet vil jo da være at du bruker en ekstra garderobe(læreren kan jo kanskje dusje i guttegarderoben om det er få dusjer?), dersom gymtimen er på slutten av dagen dusjer du hjemme eller dersom det er andre timer etterpå kan du kanskje få tillatelse til å bli litt forsinket til neste time slik at du dusjer når de andre er ferdige?

 

Eg vet ikke om det vil hjelpe eller om skolen i det hele tatt er villig til å "strekke" seg for en enkelt elev. Eg forstår veldig godt hva du er redd for, men stort sett alle har det slik, bare i varierende grad. Derfor kan det også være litt vanskelig å få sympati og hjelp fra skolen i denne sammenheng.

 

Du er og kommet opp i såpass "voksen" alder at man må bite det i seg og forvente en voksen reaksjon i fra klassekammeratene dine. Det er litt annerledes i 10-16 års alderen da kroppene vokser mest, og mest ulikt. Kombinert med barnslige kamerater er det ofte en katastrofe som venter. Det slipper du nå.

 

Ønsker deg uansett lykke til. :)

Lenke til kommentar

Det er som Nora90 sier, hvis du har strålende selvtillit og trygg på kroppen din så kan alle se det på deg at du er helt topp. Har du lite selvtillit så merkes dette godt.

 

Har sett utrolig pene jenter med elendig selvtillit som er ganske deprimerende å henge med, og de som er mer tyngre som er helt ok med vekten sin og de har en utrolig utståling som gjør de så utrolig sexy :wee:

 

Du kan enten bare late som ingenting og dusje med resten, hvis de ser arrene og spør så kan du jo bare fortelle at du har fått arr etter en operasjon. Ingen grunn til å være hysterisk om det, bare fortell det som det er, og si det som om det var helt naturlig at folk spør.

 

Eller du kan snakke med gymlæreren og forklare problemet, du kan også bare la være å dusje, og bare skifte klær, men denne løsningen utsetter bare problemet, og gjør at du blir enda mer usikker på kroppen din.

Lenke til kommentar
Prat med noen på skolen om det(klasseforstander, en snill lærer, rektor, helsesøster eller tilsvarende). Du er ikke den første som har problemet, og blir ikke den siste. Ting som kan løse problemet vil jo da være at du bruker en ekstra garderobe(læreren kan jo kanskje dusje i guttegarderoben om det er få dusjer?), dersom gymtimen er på slutten av dagen dusjer du hjemme eller dersom det er andre timer etterpå kan du kanskje få tillatelse til å bli litt forsinket til neste time slik at du dusjer når de andre er ferdige?

 

Eg vet ikke om det vil hjelpe eller om skolen i det hele tatt er villig til å "strekke" seg for en enkelt elev. Eg forstår veldig godt hva du er redd for, men stort sett alle har det slik, bare i varierende grad. Derfor kan det også være litt vanskelig å få sympati og hjelp fra skolen i denne sammenheng.

 

Du er og kommet opp i såpass "voksen" alder at man må bite det i seg og forvente en voksen reaksjon i fra klassekammeratene dine. Det er litt annerledes i 10-16 års alderen da kroppene vokser mest, og mest ulikt. Kombinert med barnslige kamerater er det ofte en katastrofe som venter. Det slipper du nå.

 

Ønsker deg uansett lykke til. :)

9366953[/snapback]

 

Takk for svar:)

 

Jeg synes det er en katastrofe fordi de er så utrolig barnslige de jeg går på skolen sammen med..og det siste jeg vil gjøre er å vise meg naken foran dem..hun ene har allerede gitt meg stygge blikk..(jeg har ikke gjort dem NOE..har bare smilt og vært blid mot absolutt alle uansett)uff...er ikke lett..

 

Men tro hva jeg skal si til lærern...*grue seg*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...