Gå til innhold

Neste Ubuntu rundt hjørnet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
for oss som spiller en del er windows best, men til og med microsoft skrev på sin egen side at ubuntu var perfekt! og la ut nedlastning av distroen, noe de trakk fort tilbake etter de tok fatt og leste litt på lisensen til ubuntu :p hehe...

9355168[/snapback]

 

Perfekt til hva da?

 

Skaffe flere kunder til Microsoft? hehe..

 

 

Hvis dette stemmer må det jo være for å reklamere for egne produkter, ved å vise hvor elendig gratisalternativene er=)

Lenke til kommentar
Kan vi slutte trollinga nå sony123?

 

At ingen spill fungerer under Linux er en myte. 80% av de spilla windowsfanboys spiller under windows fungerer også bra under wine. Og de spillene som er native for Linux funger utmerket og noen ganger bedre enn sin windows-halvdel.

 

Lurer du på om "ditt" windows-spill er støttet så kan du besøke http://appdb.winehq.org

9355225[/snapback]

 

 

Hva er Wine?

Et eget operativsystem eller ett ekstraprogram man må installere og knote med for å kunne spille spill?

 

Fungerer bra?

Dvs like bra som på Windows eller?

Lenke til kommentar
Kan vi slutte trollinga nå sony123?

 

At ingen spill fungerer under Linux er en myte. 80% av de spilla windowsfanboys spiller under windows fungerer også bra under wine. Og de spillene som er native for Linux funger utmerket og noen ganger bedre enn sin windows-halvdel.

 

Lurer du på om "ditt" windows-spill er støttet så kan du besøke http://appdb.winehq.org

9355225[/snapback]

 

 

Hva er Wine?

Et eget operativsystem eller ett ekstraprogram man må installere og knote med for å kunne spille spill?

 

Fungerer bra?

Dvs like bra som på Windows eller?

9355256[/snapback]

Wine er en open source implmentasjon av Windows API på toppen av X, OpenGL og Unix. Det er altså et program som "oversetter" mellom Windows og UNIX. Det fungerer bra, men det er ikke Windows.

 

Det er godt mulig det å dobbelklikke på et ikon på skrivebordet er "å knote" for deg.

Lenke til kommentar
Kan vi slutte trollinga nå sony123?

 

At ingen spill fungerer under Linux er en myte. 80% av de spilla windowsfanboys spiller under windows fungerer også bra under wine. Og de spillene som er native for Linux funger utmerket og noen ganger bedre enn sin windows-halvdel.

 

Lurer du på om "ditt" windows-spill er støttet så kan du besøke http://appdb.winehq.org

9355225[/snapback]

 

 

Hva er Wine?

Et eget operativsystem eller ett ekstraprogram man må installere og knote med for å kunne spille spill?

 

Fungerer bra?

Dvs like bra som på Windows eller?

9355256[/snapback]

Wine er en open source implmentasjon av Windows API på toppen av X, OpenGL og Unix. Det er altså et program som "oversetter" mellom Windows og UNIX. Det fungerer bra, men det er ikke Windows.

 

Det er godt mulig det å dobbelklikke på et ikon på skrivebordet er "å knote" for deg.

9355279[/snapback]

 

Hmm, hørtes komplisert ut=)

 

Takke meg til løsninger der jeg vet ting funker uten "oversetting" og endeløse timer med knoting=)

Lenke til kommentar
Wine er en open source implmentasjon av Windows API på toppen av X, OpenGL og Unix. Det er altså et program som "oversetter" mellom Windows og UNIX. Det fungerer bra, men det er ikke Windows.

 

Det er godt mulig det å dobbelklikke på et ikon på skrivebordet er "å knote" for deg.

9355279[/snapback]

 

Hmm, hørtes komplisert ut=)

 

Takke meg til løsninger der jeg vet ting funker uten "oversetting" og endeløse timer med knoting=)

9355292[/snapback]

Akk, jeg er enig i at livet var lett å leve da man var 13 år, damer ikke var et problem, man snyltet på foreldrene sine og ga faen i skolen. Nå tenker jeg vi sier stopp for OFF-TOPIC og ordet "Knot", gjør vi ikke?

Endret av CAT0
Lenke til kommentar
For dere som har problemer med grafikk, drivere etc, så vil jeg bare si at det finnes alternativer.

Microsoft har gitt ut et par OS, som mest sannsynlig fungerer på samme HW. Driverstøtten for både Windows 2000/XP er meget god. Vista begynner å bli bedre også, så det kan være verdt å prøve om du har en OK maskin.

Du vil da ihvertfall kunne installere OS'et...

 

Det er også andre positive ting, blant annet støtter Windows veldig mange flere spill.

 

Det negative er at det koster litt penger, men en 1000-lapp er ingenting i forhold til det å sitte å knote en dag, med å få skjermkortet til å fungere...

9354921[/snapback]

 

 

 

Hahaha. Dårlig flamebait.

 

 

Flere trenger faktisk flere OS til forskjellige oppgaver.

 

Jeg kjører OSX, Windows XP og Kubuntu. Alt til sitt bruk! Jeg er også så heldig at jeg faktisk kan få alle operativsystemene helt stabile! :thumbup: Mye har jeg lært gjennom og sette meg inn i hvordan ett OS fungerer fra bunnen av. Dette takket være linux.

 

Om du tror alt fungerer ut av boksen på OSX eller Windows XP til avansert bruk, så tar du feil! Når du feks lager musikk og trenger avanserte profesjonelle lydkort så blir det knot kan jeg fortelle deg.

 

Jeg er glad for at jeg kan fixe slikt da!

Lenke til kommentar
Wine er en open source implmentasjon av Windows API på toppen av X, OpenGL og Unix. Det er altså et program som "oversetter" mellom Windows og UNIX. Det fungerer bra, men det er ikke Windows.

 

Det er godt mulig det å dobbelklikke på et ikon på skrivebordet er "å knote" for deg.

9355279[/snapback]

 

Hmm, hørtes komplisert ut=)

 

Takke meg til løsninger der jeg vet ting funker uten "oversetting" og endeløse timer med knoting=)

9355292[/snapback]

Akk, jeg er enig i at livet var lett å leve da man var 13 år, damer ikke var et problem, man snyltet på foreldrene sine og ga faen i skolen. Nå tenker jeg vi sier stopp for OFF-TOPIC og ordet "Knot", gjør vi ikke?

9355312[/snapback]

 

Det er da ikke off topic å kommentere at med Ubuntu er det mye knoting for å få ting til å fungere sånn noenlunde.

 

Det må da være lov å påpeke at det fins bedre alternativer?

 

Jeg mener minnes at alle trådene om Windows er fulle av linux propaganda?

Hvor er du da med off topic pratet ditt?

Lenke til kommentar
Kan vi slutte trollinga nå sony123?

 

Hmm... så når man snakker om windows i en Linux-tråd er det trolling, men dersom man snakker om linux i en windows-tråd er det bare opplysning?

9355361[/snapback]

Står det det her?

 

Trolling handler ikke om hva det er man faktisk skriver, men hvordan man får folk til å reagere på budskapet. Om det handler om Linux, Windows, seksualitet, samliv eller annet er det like ille.

Lenke til kommentar
Det er da ikke off topic å kommentere at med Ubuntu er det mye knoting for å få ting til å fungere sånn noenlunde.

 

Det må da være lov å påpeke at det fins bedre alternativer?

 

Jeg mener minnes at alle trådene om Windows er fulle av linux propaganda?

Hvor er du da med off topic pratet ditt?

9355355[/snapback]

Hvis du prøver å installere Ubuntu selv vil du fort oppdage at det er mye enklere å komme i gang med enn Windows XP. Men det er vel ikke så greit å vite om du aldri har prøvd Ubuntu og fikk PC-en din med ferdig installert Windows.

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Det er da ikke off topic å kommentere at med Ubuntu er det mye knoting for å få ting til å fungere sånn noenlunde.

 

Det må da være lov å påpeke at det fins bedre alternativer?

 

Jeg mener minnes at alle trådene om Windows er fulle av linux propaganda?

Hvor er du da med off topic pratet ditt?

9355355[/snapback]

Meir knoting i å få ein frisk Windowsinstallasjon igang enn ein frisk Ubuntuinstallasjon i dei fleste tilfelli.

 

F.eks min pc:

 

Windows:

Putte i CDen og alt det der, formatere enkelt og greit og ferdig med det.

Restarter, kjører brukertilpasningar, logger inn:

 

Ingen nettverk. Ingen ljud. 800x600 skjermoppløysning. Eg må opp med ein anna PC, laste ned nettverksdrivera frå nvidiasida, peise de på ein minnepenn og så installere de på denna.

 

Når eg har fått nettverk, så kjem ein veldig fin boks opp. Som ser slik ut:

AbortShutdown_blaster.png

 

Eg har fått blaster-ormen. Eg skjuntar meg til å laste ned SP2 frå Windows Update, men eg kjem aldri i mål siden eg må restarte... Tilslutt må eg på med min andre PC, finne ei side kor eg kan laste ned SP2 og brenne det på ein plate så installere.

 

Når SP2 er installert er det ikkje vanskeleg å installere eit antivirusprogram og få den fjerna, men å komme dit er eit HERK kvar gong!

 

Ubuntu:

Ubuntu så sleng eg inn CD-en, følg anvisningane på skjermen, trykkar på "Install now", finn ein partisjon også installerer han, og når eg er ferdig med det så funker nesten ALT out of the box.

 

 

Forhåpentligvis vil Gutsy Gibbon gjere det mogleg for meg å installere Ubuntu på laptop-en min og. :D

Lenke til kommentar
Det er da ikke off topic å kommentere at med Ubuntu er det mye knoting for å få ting til å fungere sånn noenlunde.

 

Det må da være lov å påpeke at det fins bedre alternativer?

 

Jeg mener minnes at alle trådene om Windows er fulle av linux propaganda?

Hvor er du da med off topic pratet ditt?

9355355[/snapback]

Hvis du prøver å installere Ubuntu selv vil du fort oppdage at det er mye enklere å komme i gang med enn Windows XP. Men det er vel ikke så greit å vite om du aldri har prøvd Ubuntu og fikk PC-en din med ferdig installert Windows.

9355438[/snapback]

 

Svada=)

 

Ubuntu er overhodet ikke enklere komme igang med enn XP, iallefall er ikke det min erfaring.

 

Hvor får jeg forresten tak i Ati drivere?

 

Hvorfor må jeg undersøke å knote på forhånd for å finne ut om komponenter jeg velger til min pc vil fungere i Ubuntu feks?

 

Hvorfor er det ikke ett problem i XP??

Lenke til kommentar
Hvor får jeg forresten tak i Ati drivere?

9355494[/snapback]

 

I pakke-brønnen.

 

Hvorfor må jeg undersøke å knote på forhånd for å finne ut om komponenter jeg velger til min pc vil fungere i Ubuntu feks?

9355494[/snapback]

Det må du stort sett ikke. Men det lønner seg for deg å kjøpe hardware som faktisk fungerer så lenge du vil, og ikke så lenge produsenten eller Microsoft ønsker at det skal fungere.

 

Hvorfor er det ikke ett problem i XP?

9355494[/snapback]

Det er det. Når du installerer XP får du bare generic-drivere til det meste. Du må selv google etter oppdaterte chipsetdrivere til hovedkort, skjermkort, nettverkskort osv. osv.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan denne vil fungere på en Mac?

Burde være mulighet for å installere Ubuntu på en mac på samme måte som med Windows...

 

 

Mulig jeg nettopp har dretet meg ut, men er fortsatt nybegynner med OS X/mac

9354932[/snapback]

Ja. det funker kjempeflott på mac også..

Du bare gjør det på samme måte som hvis du vil installere XP.

Kjør boot-camp OSV... SÅ har du ubuntu på mac...

 

PS: Problemet er når du skal starte mac'en...

du starter alltid direkte i ubuntu, så hvis du vil ha tilbake os x må du holde inne alt-tasten under oppstart... Irriterende hvis du skal starte opp os x flere ganger, og kanskje glemmer det

Lenke til kommentar
Det er da ikke off topic å kommentere at med Ubuntu er det mye knoting for å få ting til å fungere sånn noenlunde.

Så kommenter det saklig da, ikke bare påstå det som en liten unge.

 

Jeg mener minnes at alle trådene om Windows er fulle av linux propaganda?

Hvor er du da med off topic pratet ditt?

9355355[/snapback]

Tja, de trådene er også fulle av personer som kommer med skråsikre feilaktige påstander om GNU/Linux, så det går vel begge veier. I de trådene jeg har sett har faktisk innspill fra linux miljøet bidratt til å heve tråden betydelig med masse god informasjon om både MS sine produkter og alternativer på godt og vondt. Jeg kan ikke se at gjelder her, forsøpling er vel bedre ord.

Lenke til kommentar

A troll's main goal is usually to arouse anger and frustration among the message board's other participants, and will write whatever it takes to achieve this end. One popular trolling strategy is the practice of Winning by Losing. While the victim is trying to put forward solid and convincing facts to prove his position, the troll's only goal is to infuriate its prey. The troll takes (what it knows to be) a badly flawed, wholly illogical argument, and then vigorously defends it while mocking and insulting its prey. The troll looks like a complete fool, but this is all part of the plan. The victim becomes noticeably angry by trying to repeatedly explain the flaws of the troll's argument. Provoking this anger was the troll's one and only goal from the very beginning.

 

Experienced participants in online forums know that the most effective way to discourage a troll is usually to ignore him or her, because responding encourages a true troll to continue disruptive posts — hence the often-seen warning "Please do not feed the troll".

 

Så.. Don't feed the troll!

Og hvis jeg ser noen flere troll innlegg vil de bli rapportert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...