Gå til innhold

(K)Ubuntu server howto


Del

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Er det noen spesiell grunn til at enkelte oppdateringer blir holdt tilbake?

 

sudo apt-get upgrade
Reading package lists... Done
Building dependency tree	   
Reading state information... Done
The following packages have been kept back:
 linux-image-server linux-restricted-modules-server linux-server
0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 3 not upgraded.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har lest igjennom guiden og fikk virkelig lyst til å prøve å installere Ubuntu på serveren min (som kjører XP for øyeblikket).

 

Men serveren min har ingen CD-ROM, lurer derfor på hvordan jeg skal få installert på minnepenn. Serveren har en Core 2 Duo prosesor, da bør jeg velge 64bit versjonen, right?

Lenke til kommentar
Jeg har lest igjennom guiden og fikk virkelig lyst til å prøve å installere Ubuntu på serveren min (som kjører XP for øyeblikket).

 

Men serveren min har ingen CD-ROM, lurer derfor på hvordan jeg skal få installert på minnepenn. Serveren har en Core 2 Duo prosesor, da bør jeg velge 64bit versjonen, right?

Gjør det!

Denne guiden har fått meg over en del "hinder" det siste året :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg har lest igjennom guiden og fikk virkelig lyst til å prøve å installere Ubuntu på serveren min (som kjører XP for øyeblikket).

 

Men serveren min har ingen CD-ROM, lurer derfor på hvordan jeg skal få installert på minnepenn. Serveren har en Core 2 Duo prosesor, da bør jeg velge 64bit versjonen, right?

Gjør det!

Denne guiden har fått meg over en del "hinder" det siste året :thumbup:

Hva føler du er de største fordelene?

Lenke til kommentar
Jeg har lest igjennom guiden og fikk virkelig lyst til å prøve å installere Ubuntu på serveren min (som kjører XP for øyeblikket).

 

Men serveren min har ingen CD-ROM, lurer derfor på hvordan jeg skal få installert på minnepenn. Serveren har en Core 2 Duo prosesor, da bør jeg velge 64bit versjonen, right?

Gjør det!

Denne guiden har fått meg over en del "hinder" det siste året :thumbup:

Hva føler du er de største fordelene?

Største fordelene med guiden?

 

At den lister opp og forklarer det meste av hva man kan installere på serveren på norsk, ikke gresk ;)

I tillegg så svarer Del flittig spørsmål i denne tråden hvis man lurer på noe.

Lenke til kommentar
Største fordelene med guiden?

 

At den lister opp og forklarer det meste av hva man kan installere på serveren på norsk, ikke gresk ;)

I tillegg så svarer Del flittig spørsmål i denne tråden hvis man lurer på noe.

 

Spør du meg har de gått litt for langt et par ganger. Som å oversette root til rot. i dette tilfellet er root navnet på en bruker og burde ikke bli oversatt på den måten.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...