Gå til innhold

Demo av BioShock (PC)


Anbefalte innlegg

Fikk spilt gjennom demoen i dag. Skal nok kjøpe dette spillet ja.

 

Før jeg begynte og spille skjekket jeg litt på options.

Tenkte jeg skulle være smart og sette på subtitles sånn at jeg fikk med meg alt i tilfelle bråk eller noe.

 

Men de hjalp veldig lite. Gjorde det faktisk værre.

Det kom veldig mye tekst på en gang. Man rakk som regel ikke og lese ferdig før den skiftet til neste. Som førte til at teksten ikke hang sammen med det som ble sakt. Ble veldig forvirrende.

9330781[/snapback]

 

Ja jeg gjore akkurat det samme, og fikk samme problemer med subtitles, men er ikke værre enn å skru det av.

 

Men noe som derimot virkelig plaget meg var problemer med musa. Jeg fikk liksom ikke "lov" og sikte hvor jeg ville, var lettere og snu seg til venstre enn til høyre og sånn problemmer, samt at musa hakket og alt for høy sens for meg.

 

Vet ikke om det er min deathadder @ 1800dpi med 1000hz som er problemet. Prøvde å sette sensen ned til 1 i menyen men det som skjedde da var at viss jeg skulle ha musa ca 1cm oppover inne på menyen måtte jeg bruke hele musmatta til det, men viss jeg skulle 1cm nedover gikk det hele greit.

 

Jeg spiller enden andre spill (quake3 dota osv) og i disse funker alt fint, er som sagt bare i bioshock jeg hadde dette problemet.

 

Noen flere som har opplevd noe ala dette ? :no:

Endret av RocketArena
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Demo er fy-fy, her skal spenningen holdes til Fredag, pre-loading as we speak. Varmer opp med gode gamle System Shock 2 i stedet  :)

9332294[/snapback]

/agreed. Fikk nettopp mail fra absoluttspill.no. Collector's edition, som jeg har bestillt, kom på lager i dag og de sender det i morgen. Så da er det her før helgen :D

9332438[/snapback]

 

Bioshock var absolutt bra, men det jeg savner er coop slik som det var i System Shock 2,det var utrolig morro og skummelt som fy :)

 

Tror det blir Bioshock til Xbox360. Pcen min er en Amd 2800+ @3,2ghz med 1GB ram og Edit: Glemte jeg hadde bytta til et Geforce 6800gt :blush:

 

Har ikke så alt for store forventningene til pcen men laster det ned og ser hvordan det går

 

Er ikke sikker på om jeg skal kjøpe collectors edition til pc eller xbox, kjøpe collectors edition til begge?

Endret av PetriZide
Lenke til kommentar

Hater å måtte si det, men jeg syns ikke spillet var noe særlig bra. Vanskelig å forklare, men jeg blir alltid overveldet av UT3 motoren. Grafikken er ikke så bra, men de klarer å få så mye inn i spillet at det er vanskelig å se. Skal si dette var vanskelig å forklare :hmm: .

Det er vanskelig å oppdage ting, kanskje uoversiktlig er det beste ordet. De spillene som jeg liker, altså de som er oversiktlige er de med litt dårligere grafikk. Eller kanskje bare måten de fremstiller verdenen på grafisk. Ta Crysis for eksempel; det er et spill som jeg finner oversiktlig og har god grafikk. Halo hadde også lett oversiktlighet. Jeg følte liksom at jeg kunne utforske spillet, og ikke være redd for å gå meg vill :p.

Det er for det meste to motorer jeg ikke liker så godt, og det er Quake 4 (eller er det Doom 3?) og UT3. De har nesten ikke noe fysikk i seg. Jeg kan ikke gå på noe debris og forvente at det flytter på seg... Kanskje litt urettferdig å si det :ermm:

 

Jeg likte historien veldig og kanskje det kan være et argument for å kjøpe spillet :hmm:

 

Iallefall så håper jeg UT3 spillet blir bra. Kommer nok til å kjøpe det.

Lenke til kommentar

Jeg må si jeg likte demoen veldig godt, og kommer nok til å kjøpe spillet temmelig kjapt. Det var et eller annet med stemningen som jeg ikke har følt på lenge. Bringer meg tilbake til følelsen av uvissthet og hysteri som da jeg først satte Half-Life 2 i maskinen. Jeg gleder meg stort til å prøve fullversjonen og utforske. Den artistiske stilen overgår veldig mye av det jeg har sett, så om det er noen kanter her og noe ulogisk der, så gjør det ikke meg så veldig mye så lenge helhetsinntrykket gir meg lyst til å fortsette.

 

I det hele tatt et veldig atmosfærisk og klaustrofobisk spill som definitivt kommer til å bli spilt mest i dagslys. Briljant voice-acting og måten spillet fører en inn i historien på er flott. Mang en scene har etset seg fast på minnet.

 

Når det gjelder ytelse, kjører det som et vanlig Unreal-spill. Får meget spillbar fps på 1280x1024 med 3g RAM, X1800XT og Opteron 185 (dx9). Regner nok med at det flyter bedre på 360, men jeg ville aldri gitt opp kontrollen man får på en PC for bedre grafikk.

Lenke til kommentar
Hater å måtte si det, men jeg syns ikke spillet var noe særlig bra. Vanskelig å forklare, men jeg blir alltid overveldet av UT3 motoren. Grafikken er ikke så bra, men de klarer å få så mye inn i spillet at det er vanskelig å se. Skal si dette var vanskelig å forklare :hmm: .

Det er vanskelig å oppdage ting, kanskje uoversiktlig er det beste ordet. De spillene som jeg liker, altså de som er oversiktlige er de med litt dårligere grafikk. Eller kanskje bare måten de fremstiller verdenen på grafisk. Ta Crysis for eksempel; det er et spill som jeg finner oversiktlig og har god grafikk. Halo hadde også lett oversiktlighet. Jeg følte liksom at jeg kunne utforske spillet, og ikke være redd for å gå meg vill :p.

Det er for det meste to motorer jeg ikke liker så godt, og det er Quake 4 (eller er det Doom 3?) og UT3. De har nesten ikke noe fysikk i seg. Jeg kan ikke gå på noe debris og forvente at det flytter på seg... Kanskje litt urettferdig å si det :ermm:

 

Jeg likte historien veldig og kanskje det kan være et argument for å kjøpe spillet :hmm:

 

Iallefall så håper jeg UT3 spillet blir bra.  Kommer nok til å kjøpe det.

9333732[/snapback]

 

Ta en titt på Marble videoen av UE3 så skal du få se fysikk :)

Lenke til kommentar

Snodig.. Ble akkurat ferdig med å nedlaste med torrenten, men jeg får ikke åpnet den. Det står bare filetype: "File".

Jeg gjorde en re-check (uTorrent) og den finner ikke noe feil med nedlastningen så det tydelig riktig fil.. eller? :wow:

 

Må nok prøve på nytt.

Endret av Colossus
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Rundet demoen 2 ganger sålangt, og venter på Coll. Ed =)

 

Bioshock er svinbra imho, og spillet flyter jo helt superb! Trodde aldri en S939 skulle dra dette her, men GF8800 skal nok ha æren for den lekre flyten.

 

 

"Andrew Ryan and Rapture is waiting"

 

"My dad's stronger than your dad, he uses plasmids!"

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar

Likte det bedre på konsoll, og ser faktisk bedre ut på konsoll enn på min PC.

Specs: Asus A8N-SLi Premium, AMD X2 4600+ s939, Corsair Value 2x1GB, ATI X1900XT 512MB, Samsung SyncMaster 913v 19" LCD skjerm (1280x1024)

 

Kjørte alt på Max i DX9, 1280x1024 oppløsning, og lå alltid over 30FPS.

Kom til den brennende sofaen som ble kastet ned trappa før spillet stoppet og feilmeldingen "Bioshock blablabla har hatt en feil og måtte avsluttes" kom opp.

Prøvde en gang til og samme skjedde.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-96473-1187740610_thumb.jpgpost-96473-1187740618_thumb.jpg

post-96473-1187740624_thumb.jpgpost-96473-1187740636_thumb.jpg

post-96473-1187740645_thumb.jpgpost-96473-1187740651_thumb.jpg

Endret av Lakus
Lenke til kommentar
Snodig.. Ble akkurat ferdig med å nedlaste med torrenten, men jeg får ikke åpnet den. Det står bare filetype: "File".

Jeg gjorde en re-check (uTorrent) og den finner ikke noe feil med nedlastningen så det tydelig riktig fil.. eller?  :wow:

 

Må nok prøve på nytt.

9334100[/snapback]

Samme problemet andre gangen og. Pokker er det som skjer her da?

Mulig jeg kan skrive det inn manuelt, hvilken type fil er BioShockPCDemo?

Lenke til kommentar

Har kunn testet demoen, så jeg skal ikke dømme spillet for hardt...

Men må si at det virket som et helt vanlig FPS-spill, bare i et annet miljø og ny historie.

Men jeg synes lyden og stevninga i spillet er nokså bra.

Grafikken er helt fin, men på en måte litt skuffet. Men jeg mangler dx10 og aa\af, men hadde alt på high på 1600*1200. Skjermkortet sliter litt, men det går.

 

Alt i alt tror jeg at jeg er mer den typen som liker ''stalker'' spill.

Det er lenge siden jeg har hatt det så gøy som jeg hadde med stalker. :p

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar

Jeg likte stemingen og tempo i demoen.

 

5.1 lyd gjorde sitt, artig å høre skumle lyder fra alle kanter. Jeg gikk rundt og var smånervøs hele tiden. Nå er jeg litt fan av slike spill helt siden doom. Husker dere hvordan man skvatt når en dør åpnet seg bak dere? Demon kvakking over alt? Vel på demoen av Bioshock hører du sinnsvake monstre krangle med seg selv titt og ofte.

 

Grafikken overrasket ikke. Vann effektene var kule. Våpenet og hånda med plasmid var teit. Med E6600 på 3.3GHz og et 8800GTX, 1920x1200 og alt på max ... ingen tegn på ytelsesbesvær.

 

Musen min (G5) hakket endel og virket en smule overfølsom, men det kan jeg sikkert fikse.

 

Jeg er ikke overveldet, men kommer nok til å kjøpe spillet alikevel :)

Lenke til kommentar
"This application has failed to start because the application configuration is incorrect. Reinstalling the application may fix this problem." Yay! De kunne godt bare fortalt meg sannheten: "Pc'en din suger for hardt til å kjøre denne demoen, men takk for at du lasta ned og prøvde."

 

Hvis det er noen som opplever det samme problemet, men klarer å fikse det, så si ifra hva dere gjorde.

9327770[/snapback]

 

Fikk samme feilmelding og fikk fikset det.

"Feilen" jeg gjorde var å oppgi en egendefinert stasjon og katalog for hvor spillet skulle installeres. Da jeg kjørte gjennom med standard installasjonen uten å definere noe selv, så startet spillet med engang.

 

Med andre ord, så nekter ( iallefall hos meg ) demoen å la seg kjøre etter å ha blitt installert på annet enn stasjon c: .

Lenke til kommentar

Bra vanneffekter og bra lyd. Synes action ble litt vel kaotisk iblant (jeg liker kaotisk action, men litt for mye risting og eksplosjoner gjorde det bare plagsomt nå og da.)

Grafikken ellers var ok, kan ikke si jeg ble blown away, var vel omtrent som ventet.

Og er enig med Othmaar i at hånda med plasmid-stuff var litt cheesy. Samtidig hadde jeg også trøbbel med at musa virka for sensitiv. Vet ikke riktig hva det var og å skru ned sense funka dårlig, virka bare litt merkelig hakkete på et vis. Får se om det er fiksa i fullversjonen.

 

Blir nok å spille gjennom det ja, men årets spill? Njaa.

Lenke til kommentar
Hva får dere i torrent fart på denne fila?

 

Jeg ligger på 20 Kbs :(

9332724[/snapback]

 

Hei, hvilken ISP har du? Ser ut til at du ikke får lastet ned fra vår server - kun fra andre lesere som tilbyr torrenten.

 

FTP-nedlatingen er strupet på 200 KBytes/sekund per klient, så vi anbefaler alle å bruke torrent. Med unntak av et par timer i går kveld (når saken ble sluppet på Hardware.no) har vi hatt litt takhøyde på torrentnedlastingen så de fleste burde få gode hastigheter.

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
Hater å måtte si det, men jeg syns ikke spillet var noe særlig bra. Vanskelig å forklare, men jeg blir alltid overveldet av UT3 motoren. Grafikken er ikke så bra, men de klarer å få så mye inn i spillet at det er vanskelig å se. Skal si dette var vanskelig å forklare :hmm: .

Det er vanskelig å oppdage ting, kanskje uoversiktlig er det beste ordet. De spillene som jeg liker, altså de som er oversiktlige er de med litt dårligere grafikk. Eller kanskje bare måten de fremstiller verdenen på grafisk. Ta Crysis for eksempel; det er et spill som jeg finner oversiktlig og har god grafikk. Halo hadde også lett oversiktlighet. Jeg følte liksom at jeg kunne utforske spillet, og ikke være redd for å gå meg vill :p.

Det er for det meste to motorer jeg ikke liker så godt, og det er Quake 4 (eller er det Doom 3?) og UT3. De har nesten ikke noe fysikk i seg. Jeg kan ikke gå på noe debris og forvente at det flytter på seg... Kanskje litt urettferdig å si det :ermm:

 

Jeg likte historien veldig og kanskje det kan være et argument for å kjøpe spillet :hmm:

 

Iallefall så håper jeg UT3 spillet blir bra.  Kommer nok til å kjøpe det.

9333732[/snapback]

 

Jeg skal være enig med det. Spillet har en fantastisk stemning og god lyd, men allt det andre som har blitt skrytt om synest jeg var helt middelsmådig. Kanskje det er fordi folk _vil_ at spillet skal være bra de mener at det er bra? For det første var grafikken, bortsett fra artistisk og stemningsfull laget, under middels av hva man forventer av en slik storproduksjon. Nå har jeg kun spill 360 versjonen, i 1080p vel og merke, og synest det meste av teksturer var noe lav oppløst, samt overdrevent bruk av "refleksjons-effekter". I tillegg var vanneffektene som skulle være så bra, dårlig. Modellene var også rimelig fattig på detaljer. Selve gameplayet minner i stor grad om UT som så mange har sagt. En del våpen er kule, som f.eks hagla og noen av de mer "normale" våpene, mens resten av de "surrealistiske" våpnene etter min mening ihverfall bare var teite og unødvendige. Dog litt artig å kunne sette fyr på folk for så å pumpe de full i bly i etterkant. I tillegg får jeg litt dejavu fra doom3 med tanke på at jeg har lyst å se _mer_ av undervannsbyen, og ikke bare triste ganger, Akkurat som man ikke fikk se mye av planeten Mars i doom3 bortsett fra noen små vinduer her og der. Og hvor i all verden blir det av tang og tare ? Byen har da ligget der noen år regner jeg med!

 

Allt i allt, et helt middlesmådig skytespill. Overhypet etter min mening..

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...