Gå til innhold

Hjelp til oppsett av surround

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte meg Proson forsterker så det er det for sent og gjøre noe med ;) Har også kjøpt meg Dynavoice f6 de er i det minste bra :p

Så jeg tenkte å sette f6'ene i front og kjøpe noe litt mindre å bruke som bakhøytaler og center, eventuelt kjøpe ett par til med dynavoice f6 om forsterkern har sjans til å kjøre et par til.. så hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp likegjerne resten av settet du,de har alt på Komplett og Surround.no.

Tror ikke enda et par med F6 hadde vært smart,forsterkeren er ikke spesielt strømsterk og vil ha nok med å kontrollere settet sånn det er.

Skrevet

Det er en fordel å ha like mellomtoner og diskant i alle høytalerne for å få et så nøytralt klangbilde som mulig. Det er greit med store fronthøytalere (så slipper du stativer) og de har greit med bass, men i surround så bør du ha subwoofer uansett. Kjenner ikke så godt til forsterkeren din, men i mange kan du definere om du vil sende bass til andre høyttalere, eller om du vil at suben skal ta alt f.eks under 120 hz. Bak kanalene har vanligvis også begrenset bassinformasjon (spesielt i budsjettreceivere) så det er liten hensikt å ha store høytalere.

Med en god activ sub som tar seg av bassområdet så slipper du å tyne en litt liten forsterker så mye, så kan heller de små høytalerne konsentrere seg om å spille fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...